تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

غنی‌سازی می‌کنیم، پس هستیم

گوش دهید و دریافت کنید


آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان خواستار شفافیت بیشتر تهران شد. ظاهرا خانم مرکل در اجلاس مونیخ با عینک‌های مخصوص زیر لباس بین یک جوری به لاریجانی نگاه کرده و می‌خواسته حتی مارک زیرپوش لاریجانی را هم بداند که متوجه می‌شود لاریجانی شورت ماماندوز و تنبان آبی رنگ و خط‌های سفید به عنوان زیر شلواری پوشیده است و در جورابش کرده تا از زیر شلوار رویی نزند بیرون.


علی لاریجانی که بعد از رفع سکسکه به مونیخ رسیده بود، در سخنرانی‌اش آمد ادای دکارت را در بیاورد و گفت که ما غنی‌سازی می‌کنیم، پس هستیم. او سپس گفت ما هرکاری دلمان می‌خواهد بکنیم، می‌کنیم، و شمآ کشورهای بچه‌پررو فرصت دارید سه هفته با ما گفتگو کنید. وی ادامه داد ما بسیار شفاف عمل می‌کنیم ولی بازرسان هسته‌ای را هم خیلی راه نمی‌دهیم، خیال می‌کنند خانه خاله است! معاون سازمان انرژی اتمی ایران هم اعلام کرد همکاری ما با آژانس کاملا ادامه دارد فقط چند تا از قراردادهایمان نقض شده و چند تای دیگرش هم احتمالا فسخ خواهد شد.


به دنبال شکایت یک روزنامه‌نگار هلندی از خودش، دستگاه قضایی هلند گفت که شکایت این فرد از خودش قابل قبول نیست و آن را تحویل نگرفت. در همین حال دستگاه قضایی ایران با شرم‌آور خواندن تصمیم دولت هلند، گفت که روزنامه‌نگاران ایرانی بیایند از این خبرنگار هلندی یاد بگیرند و اگر از خودشان شکایت کنند، ما بشدت استقبال کرده، هم سریع محکوم‌شان می‌کنیم، هم هر چه اتهام دیگر خواستند اضافه می کنیم و تا سال‌های سال از هر چه کار مطبوعاتی است محروم‌شان خواهیم کرد. لازم به ذکر است که روزنامه‌نگار بچه‌ننه هلندی از خودش به خاطر خوردن شکولات تولید شده از مزارع کاکائویی که کودکان در آنها کار اجباری می‌کنند، با خودش درگیری پیدا کرد و از خودش شکایت نمود.


بردار حسین تواب‌ساز نیز گفت البته ما می‌توانیم روزنامه‌نگاران جاسوس را در زندان وادار کنیم که از خودشان شکایت کنند. یک چند روزی صبر کنید، اگر علی‌فرحبخش از خودش شکایت نکرد؟


در پی اطلاعات غلط دادن بعضی‌ها، سفر فعالان زن و روزنامه‌نگاران به کشور هند، تنظیم شده از سوی هلندی‌ها اعلام شده بود و وقتی در زندان از این فعالان پرسیده شد که چرا زیر بار بودجه براندازانه هلند رفته بودند، گفته بودند اگر پایتخت هلند دهلی نو است و اگر بمبئی کنار آمستردام و حیدرآباد هم کنار روتردام، حق با شماست. متاسفانه مدتی است که اعتبار خبرچین‌ جماعت هم زیر سوال رفته و اصلا توجهی به نقشه جغرافیا نمی‌کنند. البته هلند در قرون پیش می‌خواست در آسیا جنوب شرقی نفوذ کند ولی هند را نگلیسی‌ها بردند، در حال حاضر هر کسی که به انگلیس برود از نظر مراجع قضایی و امنیتی ایرادی ندارد چون کشور انگلستان کاملا دوست و برادر و از این حرف‌هاست


ممدلی ابطحی، سخنگوی وبلاگی سید محمد خاتمی گفت که راهپیمایی مردمی ۲۲ بهمن یک کمی مردمی نبود و بعضی‌ها پلاکاردها و پوسترهای چاپ شده دولتی در دست داشتند. وی عنوان نکرد که آیا این اولین بار در ۲۷ سال اخیر است که دولت و نهادهای مختلف پوستر و شعار چاپ می‌کنند و آیا شعارهای هر دوره کاملا سر خود گفته شده و ربطی به سیاست‌های روز کشور و دولت نداشته است؟


هاشمی رفسنجانی در برنامه تلویزیونی اعلام کرد که تنها کسی که اشک او را درآورده بنی‌صدر بوده است. او ظاهرا پیش آیت‌الله خمینی زده بود زیر گریه از آیت‌الله خمینی خواسته بود بنی‌صدر برانداز را براندازد. لازم به ذکر است که سیاست‌های اقتصادی هاشمی در دهه هفتاد که باعث افزایش شدید قیمت دلار و رشد نقدینگی و سرویس شدن بخش بزرگی از مردم شد، اشک خیلی‌ها را بیشتر درآورد و آن موقع او دیگر سن و سالش بالاتر رفته بود و گریه نمی‌کرد.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)