تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    
وقایع وبلاگیه چهلم

جد و جهد بلاگران برای مدد به مریضان خاص

بگیرید و بشنوید

یکی از محترمین وبلاگستان مشهور به جناب حاجی صادق اهری یک پروگرام خیریه ای را در وبلاگ خود شروع و تعقیب نمود تا بواسطه آن به مریضان خاص و به خصوص آنهایی که یک مرض لاعلاجی مسمی به ام اس را مبتلا هستند مدد رسانده شود. این مرض ام اس یک طوری ست که هر کس آن را بگیرد بتدریج اعضای متحرک وی از حرکت بازمانده و ابتلای به آن دو نوع است. اول ام اس به تقصیر که هر کس به عمد یک کاری کند که افلیج شود و به کمال بی تحرکی برسد آن را ام اسی به تقصیر می نامند مثل استصلاحیون که در سنین اخیر به آن مبتلا و علاجشان با کرام الکاتبینست؛ و لاکن در مقابل مبتلایان ام اس بی تقصیر هم بوده که یک بندگان خدایی اند که بی آنکه میل و قصدی داشته باشند به این مرض دچار و علی الدوام محتاج دواهای گرانند. از قرار اخبار جناب جناب حاجی اهری یک قبضی که بابت وجه گزاف یک نوبت دوای یکی از این مریضان بی تقصیر هست را در وبلاگ خود گذاشته، از تمام نفوس وبلاگستان که اهل مدد و نوعدوستی، خواسته پیگیر این موضوع باشند بلکه فرجی در کار ایشان بشود. خیلی از اهل وبلاگستان علی الخصوص برخی بلاگرین صاحب نام از این پروگرام حمایت در باب آن کمک های درخوری نمودند و هرکس درخصوص نیل بمقصود نظری داد. منجمله صاحب وبلاگ خیابان نمره 11 داخل به این موضوع و اظهار نمود که در ممالک راقیه خیلی مرسوم است که بجهت این امورات و جلب حمایت مردم، خیرین و حامیان تظاهرات می کنند و لاکن در مملکت ما تابحال که از محالات بوده حکومت برای این جور امورات مجوز بدهد و لاکن اگر بجای حمایت از همنوعان مبتلا به امراض خاصمان، حمایت از حق مسلم مان یا انکار جهودسوزان هیتلر شعار ما بود، بلاشک در طرفه العینی اجازه را داده چه بسا از خود ما هم حمایت می کردند.
فی الحال که هنوز تکاپوی بخشی از وبلاگستان بجهت مدد به مبتلایان بی تقصیر به امراض خاص که ماهانه مجبور به ابتیاع دواهای خیلی گران و کمرشکن هستند ادامه، ان شالله به برکت آنکه هیچ در این کار شائبه اغراض پلوتیکی نمی رود و دول اجانب هم آن را مستمسک اغراض و اهداف خود نکرده اند، اول جنبش اهل وبلاگستان باشد که به نتیجه و مقصود برسد.

دیگر آنکه یکی از شعرا و ادبای ملیح وبلاگستان که به ابن محمود تخلص می کند، بعد آنکه خبر آمد که رییس دولت بهیه قیصریه روسیه ولاديمير پوتين به یک جماعتی از راپورت چی و ژورنالیستها فرموده كه براي تقويت روحيه خود رباعيات خيام را مطالعه مي‌كند، اعلام کرد که چون معلوم شد که تبعیت از احوالات حکیم عمر خیام در تقويت مباني حكومت خیلی تأثيرات مفیده ای دارد و یحتمل کثیری از روسای ممالک جهان مطلوبشان باشد که داب جناب پوتین را اخذ کنند، اهم عادات و نصایح حکیم را من جمع و مجانا عرضه می دارم، و شرح مختصری برای هر کدام داد و گفت اول آنکه شادخواری و چون حکیم و مردمان قدیم بجهت از خود بیخود شدن و شادخواری اشربه ای را می نوشیدند که فی الحال امکان تامین آن نیست، بعوض آن باید به یک طرق دیگری از خودبیخود شد و شادخواری کرد و آنطور که من آزموده ام ابتیاع نیم منی سیب زمینی بقیمت از محله جناب رییس الوزرا و اکل کباب آن باعث از خود بیخودیت و شادخواری می گردد. دوم آنکه عاقبت اندیشی که اگر کسی به عاقبت وعده و وعید و خط و نشان هایش برای سایرین اندیشه کند زحمت افزای خود و مردمانش نمی شود. سیم دوستی با ساقیان که اگر هم سیمین ساق نیستند به حکم حکما که فرموده اند همنشین تو از تو به باید تا تورا نور معرفت زاید، لااقل بدتر و معرفت زایل کن نباشد. چارم چرخ بازیگر بیچاره که تمثالی ست از کسان یا چیزانی که باید علی الدوام کاسه و کوزه همه غفلت ها و قصورات را سر آنها شکست را هیهات که نباید فرو گذاشت... و هنوز داشت این مهمات را میفرمود که ابن محمود را به شبهه کنایات پلوتیکی به جناب رییس الوزرا برده، خاک در دهانش کردند.

تمت. بیستم بهمنماه 1385 جلالی مطابق نهم فوریه 2007 سال مسیحی
میرزا محمود، خفیه نویس دارالصوت زمانه

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)