تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ممنوع‌الخروجی‌ها

گوش دهید و دریافت کنید


داداش مجمع تشخیص مصلحت گفت که حال دولت را در مجمع می‌گیریم با این بودجه شاهکارش. محمد هاشمی که به نحوی ریش سفید خانواده هاشمی هم محسوب می‌شود، یا کسی که هم ریش دارد و هم ریشش سفید است، گفت که داداش بی‌صبرانه انتظار برگشت خوردن بودجه از شورای نگهبان و مجلس است تا اندکی به آقای احمدی‌نژاد مهرورزی کند. در چند هفته اخیر احمدی‌نژاد بارها و بارها به هاشمی رفسنجانی متلک‌های نسبتا محترمانه انداخته که ناشی از اعتراضات هاشمی به سیاست‌های هسته‌ای و تا حدی جنگ طلبانه احمدی نژاد بوده است.


به دنبال چاپ کتاب خاطرات وزیر خارجه فرانسه، ریشه‌های پدیدار شدن هاله نور در سازمان ملل تا حدی معلوم شد. وزير امورخارجه فرانسه در اين کتاب می نويسد: «در ۱۵ سپتامبر سال ۲۰۰۵ ميلادی، همزمان با اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک، نشستی از وزيران امور خارجه سه کشور اروپائی با حضور محمود احمدی نژاد و خاوير سولانا، مسئول ديپلماسی اتحاديه اروپا، در مورد مسئله هسته ای ايران تشکيل شد. در حالی که گرم مذاکره بوديم، محمود احمدی نژاد ناگهان موضوع صحبت را تغيير داد و خطاب به ما گفت : می دانيد چرا بايد حتما خواستار هرج و مرج باشيم؟ زيرا بعد از هرج و مرج، خداوند خواهد بود. که منظور احمدی‌نژاد ظهور امام زمان بوده آست. وقتی یک ماه بعدش احمدی‌نژاد حرف از پاک کردن اسرائیل از روی نقشه زد، همه ما اروپایی‌ها ترسیدیم» . لازم به ذکر است در همان روزها بعد زدن این حرف، احمدی‌نژاد دچار تحولی نورانی شد که به صورت هاله نور خود را نشان داد. گفته می‌شود این نوع هاله با مصرف قرص‌های خاصی ناپدید شده است.


نمره انظباط از کارنامه بچه‌ها حذف می‌شود. به دنبال بی‌انضباطی‌های شدید دولت در حوزه‌های مختلف و ملایم شمرده شدن اعمال شرورترین بچه‌های مدرسه‌ای در مقابل آبادگران، وزارت آموزش پرورش اقدام به حذف نمره انضباط از کارنامه‌ها کرده است. احتمال دارد بعد از این نمره بی‌انضباطی ارزش محسوب شود.


هاشمی رفسنجانی بالاخره راهی قم می‌شود. وی قرار بود مدتی پیش به قم برود که تصادفا سرما خورد. در همین حال نامبرده ظاهرا قرار است بگی نگی در باره قائم مقام رهبری با مراجع قم مذاکره کند که به هیچ وجه خوشامد احمدی‌نژاد و حامیانش در قم نیست. بعد از انتخابات خبرگان که یکی از طرفین اندکی پیروز نشد، فعالیت هاشمی برای تضعیف رقبا شدیدا زیاد شده است.


پرداخت مهریه منوط به توانایی مالی شوهر شد. به عبارت دیگر قرار است به جای هزاران سکه، هزاران قطعه کشک جانشین شود. حالا معلوم نیست خانواده شوهر به کشک سایی مشغول خواهد شد یا خانواده زن؟


در همین رابطه اسامی ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا اعلام شد. مشکصا هیچ‌کدام از دانشگاه‌های ایرانی جزو این مجموعه یافت نشده است. این موفقیت بزرگ را به وزارت نجوم و ستاره شناسی که تنها کارش ستاره دار کردن دانشجویان است تبریک می‌گوییم!


یک کامیون حکم ممنوع‌الخروجی به فرودگاه مهرآباد برده شد. اخیرا سه فعال امور زنان، یک استاد دانشگاه موسوم به آقاجری و چند فعال دانشجویی از پای پلکان هواپیما یا راهی پلکان بند ۲۰۹ شده‌اند یا راهی خانه‌های خودشان. بنا به اصل هیچ جا خانه آدم نمی‌شود، لطفا فعلا قصد خروج از کشور را نداشته باشید. با این همه منتقدین ممنوع الخروج کردن معتقدند اگر بگذارید جماعت بروند و دیگر راه‌شان ندهید بهتر است!چون فعالان سیاسی بعد از خروج بشدت بی‌خاصیت می‌شوند!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

بسمه تعالی
کاربر گرامی، بنا بر آيين نامه ساماندهي پايگاه‌هاي اطلاع رساني مصوب پنجم آذر ماه ‪ ۸۵کلیه ی وبلاگ نویسان ایرانی موظف به رعایت کلیه ی مقررات مصوب هيئت وزيران در جلسه مورخ 29/5/1385 می باشند
در صورت تخطی؛ علاوه بر اعمال فیلترینگ، مطابق قانون موجبات پیگرد قانونی متخلف می گردد
والسلام علی آل طاهرین

-- معاونت اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، Feb 6, 2007

با سلام و صلوات بر پدر جد اینترنت
دوستان بامزه گرامی بنابر حرکت خودجوش پایگاههای مردمی تمامی وبسایتهای فیلتر شده با آنتی فیلتر دورزده خواهد شد.
لذا به لحاظ جلوگیری از سوزشهای مکرر اکیدا توصیه میشود از مقدارمتنابهی آب در تشت استفاده شود
والسلام علی جاهلین
یکی از همین مردم همیشه در پشت صحنه!

-- گوگولی ، Feb 17, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)