تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

فرار مغزها و جا ماندن سیرابی و شیردون در دولت

گوش دهید و دریافت کنید


بی.بی.سی در گزارشی ادعا کرد که میزان «فرار مغزها» در ایران از زمان روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور افزایش یافته است. ظاهرا به دلیل عدم اهمیت امور فکری در دولت نهم و سپردن همه چیز به الهامات غیبی آقای الهام که قرار است وزیر دادگستری شود و خانم رجبی و هاله آقای احمدی‌نژاد، آدم‌هایی که سرشان احتمالا به تن‌شان می‌ارزد ترجیح می‌دهدن در جایی زندگی کنند فرق "سر" از "ته" را می‌شناسند. در حال حاضر بر اساس سیاست‌های پوپولیستی دولت و درخشش بیش از حد سازمان مدیریت در ارائه بودجه‌ای با اشکالات یک کمی زیادی فنی و اخراج اساتید با سابقه و مجموعه عواملی که ثابت می‌کند در دولت فعلی سیاست‌ها ماتحت تاثیر "سر" نیست و "ته" حرف اول و آخر را می‌زند، مغزهای ایرانی بهترین چاره را در مهاجرت و فرار می‌بینند.


در حالی که احمدی‌نژاد گفته است که حمله آمریکا به ایران در حد حرف است، رسانه‌های آمریکایی و اروپایی بشدت به دنبال فرستادن خبرنگار برای پوشش اخبار ایران پیش از آغاز جنگ هستند. همین مساله چند ماه مانده به جنگ عراق هم اتفاق افتاد. اصولا بعضی از خبرنگاران مانند کفتار و لاشخور بوده می‌فهمند بوی غذای آینده‌شان از کدام طرف می‌آید. در همین راستا سه ژنرال آمریکایی بوش را قسم داده‌اند که به ایران حمله نکند و و از تونی بلر خواسته‌اند رای بوش را برگرداند. در ایران همه چیز در وضعیت امنیتی و امان است.


بیمه سوار شدن بر پروازهای ایران ایر به زودی صادر می‌شود. به دنبال نقص فنی در بسیاری از پروازهای داخلی، قرار است بیمه ارث و دیه همراه بلیت به مسافران محترم فروخته شده تا خانواده‌ها را بعد از حادثه از نگرانی‌های بعدی نجات دهد. پیش از سوار شدن بر هواپیماهای داخلی عهد بوق حتما دعای سفر را هفت بار بخوانید و فوت کنید!


داروی گیاهی ایدز ایرانی به زودی راهی بازار می‌شود. به گزارش خبرنگار ما از وزارت بهداشت، نتیجه آزمایش این دارو روی کله متوفیان مثبت بوده و به زودی روزی آدم‌های زنده نیز آزمایش خواهد شد.لازم به ذکر است که ایدز در ایران با سرعتی سرسام آور رشد می‌کند و اصلا مربوط به استفاده مشترک از سرنگ‌های آلوده مواد مخدر و روابط ناسالم جنسی یا اشتباهات قبلی سازمان انتقال خون و غیره نمی‌باشد. در بعضی از زندان‌های کشور میزان تمرکز بیماران مبتلا به ایدز بسیار بالا نبوده و مواد مخدر نیز در این مکان‌ها اصلا یافت نمی‌شود و زندانی‌ها نیز اصلا از سرنگ آلوده استفاده نمی‌کنند و معلوم نیست چه عاملی باعث ابتلا تعداد اندکی شده است؟


ایران بالاخره راضی شد آژانس انرژی اتمی دوربین‌هایش را در نطنز کار بگذارد، به شرطی که موقع بعضی امور خانوادگی در نطنز، آژانس دوربین را خاموش کند. اصولا بعد از ماجرای فیلم‌های خصوصی در چند ماهه گذشته، میزان حساسیت دولت کنونی روی این جور مسائل زیاد بوده و همین باعث تعویق نصب دوربین‌های مدار بسته شده است. به کارشناسان هسته‌ای هم توصیه شده اکیدا در محیط‌حای هسته‌ای شیطنت نکنند چون ممکن است بعد از چند سال هاله رادیواکتیو بالای سر فرزبدان تشکیل شود که حکما خطرناک است!


روزنامه کیهان شبکه عنکبوتی جدیدی را کشف کرد. بر پایه اطلاعات موثق کیهان، این شبکه مشتمل بر تعدادی عنکبوت است که بین واشنگتن دیزی و آمستردام و در حال حرکت است. لازم به ذکر است که چندی پیش بر پایه بعضی خبرها سه فعال زن روزنامه‌نگار دستگیر شدند که علت این بود که ماموران خیال کرده بودند ایشان به "هلند" می‌روند ولی معلوم شد راهی هند بوده‌اند. هند با هلند فرق می‌کند. از سوی دیگر مجموعه کسانی که کیهان کد آورده است اصلا روح‌شان از بعضی از این امور خبردار نیست. اصولا کیهان فقط منابع خبری خاصی را مورد استفاده قرار می‌دهد که بتواند تئوری‌های خود را به اثبات برساند!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)