تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

چی فکر‌ می‌کردیم، چی شد یا فرارسیدن دهه فجر

گوش دهید و دریافت کنید


جمکران ممنوع‌السی‌ان‌ان شد. کریستین امانپور خبرنگار ایرانی‌الاصل سی‌ان‌ان از ورود به مسجد جمکران منع شد، نامبرده قصد داشت از دست رئیسش شکایت کند و چند تا نامه درون چاه بیاندازد که ماموران هوشیار در این برهه حساس تاریخی مشت محکمی به فیلمبردار او زدند و همراهانش را از آنجا انداختند بیرون. بنا به گفته امت قهرمان این ضعیفه می‌خواسته اول جلوی دوربین چیزی بنویسد و بعد نامه را بیاندازد ته چاه، و وقتی آرزویش برآورده نمی‌شد جار و جنجال کند. یک کاره!


نوری‌المالکی نخست وزیر عراق خواستار عدم کرم‌ریزی ایران در عراق شد. وی گفته است که اطمینان دارد ایران پشت بعضی از حمله‌ها به آمریکایی‌ها بوده است. به سلامتی و میمنتی با سیاست‌های مبتکرانه ایران در عراق، و همچنین دخالت‌های باحال در لبنان، و گیر دادن به منافع آمریکایی‌ها، بسیاری از مناطق ایران به پیشواز تعدادی از موشک‌های آمریکایی خواهند رفت و فقط امیدواریم به خاطر استاندارد نبودن مراکز هسته‌ای که بسیاری از کارشناسان هسته‌ای کشور در آنها مریض هم شده‌اند، هموطنان ما دچار هاله‌درمانی هسته‌ای نشوند.


بمناسبت جشن هسته‌ای مقدار زیادی کیک زرد برای توزیع آماده شده است. لطفا پیش از خوردن و بع از خوردن اوره خون خود را آزمایش کنید!


صندوق ذخیره ارزی خالی شد. اداره آگاهی تنها متوجه یک هاله خاموش در کنار گاوصندوق شده که تنها نشانه‌ای است که از رباینده برجای مانده. همچنین یک شاهد محلی که سایه‌ای از رباینده را مشاهده کرده گفته که قد وی کوتاه، و اندکی خمیده بوده است. پشت کفشش را هم خوابانده بوده است.


همچنین مشخص شد با دستکاری‌های انجام شده در بودجه ارسالی به مجلس که قیمت نفت را بشکه‌ای ۳۳ دلار محاسبه کرده بودند، قیمت مورد نظر دولت بشکه‌ای ۴۵ دلار است و در بودجه اولی را ثبت می‌کنند اما معلوم نیست بقیه پول نفت کجا خواهد رفت. پیش از این قرار بود پول نفت سر سفره مردم برود که چنین اتفاقی نیافتاده است. با احتساب این اختلاف قیمت، احتمالا ۱۰-۱۵ میلیارد دلار از پول فروش نفت به سرنوشت پول صندوق ذخیره ارزی مبتلا خواهد شد!


در ادامه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای‌ایران، مرکز مطالعات استراتژیک لندن گفت که ایران با این سرعت غنی سازی فقط ۲-۳ سال با بمب فاصله دارد. با این همه کارشناس این مرکز گفت به دلیل عدم تخصص و یا خرابی دستگاه‌های سانتریفوژ، همینکه جماعت خودشان را منفجر نکنند هنر کرده‌اند!


گزارش سالانه خبرنگاران بدون مرز منتشر شد، بر اساس این گزارش، در ایران با وجود هزاران مجرم مطبوعاتی فقط ۳۷ نفر بازداشت شدند که این نشان دهدنه رئوفت و مهرورزی است. همچنین بعضی از روزنامه‌نگاران زندانی هنوز در حال تفریح و خوشگذرانی در اوین هستند و یکی دو نفر هم در اردبیل دارند وزن کم می‌کنند. به گفته شاهدان عینی و طبیب احمدی باطبی که اخیرا از زندان آزاد شده، زندان‌های ما بهترین جا برای کاهش وزن اضافی هستند و از تمامی کسانی که اضافه وزن بی‌درمان دارند خواست حتما روزنامه‌نگار شوند که شدیدا مجرب است!


دهه فجر یا ده‌روز چی‌فکر می‌کردم چی شد آغاز گردید...۲۸ سال پیش در چنین روزی گفته شد که شاه ایران را خراب کرد و قبرستان‌ها را آباد، ولی معلوم شد که اندازه قبرستان‌ها در آن سال‌ها خیلی کوچک بوده و به لطف مسوولان سال‌های ۵۷ به بعد گسترش بسیاری زیاد پیدا کرده است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)