تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

دو یزدی که سابقا رئیس جمهور بوده‌اند

گوش دهید و دریافت کنید


سید محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران در اجلاس داووس گفت که برگزاری کنفرانس هالوکاست که یک کار ابلهانه بوده است. نامبرده وقتی فهمید که احمدی‌نژاد به اجلاس نخواهد آمد جرات کرد از کار رئیس جمهوری فعلی انتقاد کند. همچنین یک گروه خبری مشکوک ادعا کرد که خاتمی با رسانه ای اسرائیلی گفگتو کرده است. احتمال دارد یهودی‌های ضد صهیونیست طرفدار احمدی‌نژاد که خواهان از بین رفتن اسرائیل هستند با هماهنگی با حسین شریعتمداری این شایعه را پخش کرده‌باشند! چند وقت پیش نیز پس از ارتحال پاپ ژان پل دوم که محمد خاتمی به رم رفته بود و دو قدم آن‌طرف‌ترش موشه کاتساف رئیس جمهوری یزدی اسرائیل ایستاده بود، شایع شد که این دو با هم دست داده‌اند که خاتمی از ترس بازداشت این خبر را بشدت تکذیب کرد. گمان می رود در بازگشت خاتمی مورد اندکی بازجویی مهرورزانه قرار گیرد.


موشه کاتساف، یا همان موسی قصاب متولد شهر یزد که تا امروز رئیس جمهوری اسرائیل بود، از سمت خود معاف شد! وی متهم است به چند نفر خانم محترم با استفاده از زور و غیره تجاوز کرده باشد. تحلیل‌گر کلاغستون معتقد است که چنین چیزی غیر ممکن است! چون شواهد نشان می‌دهد که خاتمی و کاتساف بشدت مشابه بوده‌اند و با عنایت به بی‌خاصیتی ویژه خاتمی در عدم دفاع از ایده‌‌هایش و کوتاه آمدن مقابل رقیب و رضایت دادن به از بین رفتن حقوق طرفداران در برابر جناح راست و نیروی انتظامی و قوه قضاییه و غیره، احتمالا موشه کاتساف تحت فشار و سو استفاده قرار گرفته است! کارشناس امور پرزیدنتال یزد کلاغستون معتقد است که هر دو نفر "قامت دارند، استقامت ندارند"!


از طرف دیگر همزمانی حضور خاتمی، شارون ستون و انجلینا جولی در اجلاس داووس امسال باعث شده برادر حسین شریعتمداری کیهان، ضمن تماشای مجدد فیلم‌های این هنرپیشه‌ها به نیمه پنهان آنها و خاتمی نیز بپردازد!


غلام‌حسین الهام قرار است با حفظ سمت، وزیر دادگستری نیز بشود. وی که چند سال پیش به زور می‌توانست شغلش را در دانشگاه حفظ کند، در حال حاضر هم سخنگوی دولت است، هم در شورای نگهبان است، هم مسوول‌دفتر ریاست جمهوری‌است هم همسر خانم رجبی! این چند اشتغالی بخصوص شغل آخری ضربات مهلکی بر مدیریت کشور وارد کرده، حالا وزارت را هم به آن اضافه کنید!


با افزایش میزان آلوده‌گی هوای شهر تهران، روزنامه همشهری در مقاله‌ای از مقام‌های کشور پرسید که آیا ماشین‌شان گاز سو زاست یا آنها هم هوا را آلوده‌می‌کنند؟ لازم به توضیح است که خودروی اغلب مقامات کشور از جمله سازمان محیط زیست بشدت پاک بوده غیره! در حال حاضر ایران سالانه بابت الودگی هوا ۸ میلیارد دلار خسارت می‌پردازد، میزان سوبسید سوخت بیشتر از ۳۰میلیارد دلار بوده که در مجموع اختلاف زیادی با فروش نفت سالانه ایران ندارد، مقامات جمهوری اسلامی با توجه به این مساله ایران کشور امام زمان می‌دانند که با این وضعیت هنوز از هم نپاشیده است!


به دو خبر نسبتا جدی سیاسی توجه کنید:


بنا به گزارش‌های رسیده از کلاغ‌های متواری بر سایت‌های هسته‌ای، تعدادی از کارشناسان که در معرض تشعشع قرار گرفته‌اند جانشان در خطر بوده و تا کنون سازمان انرژی اتمی اطلاع کاملی از وضعیت حال تعداد کسانی که مبتلا به عوارض تشعشع شده‌اند نکرده است. کارشناس هسته‌ای کلاغستبون امیدوار است همزمان با مژده هسته‌ای رئیس جمهوری، ایشان تضمین لازم را بدهدن که همین مراکز هسته ای داخلی صلح‌امیز باعث مرگ و میر بیشتر نخواهند شد.


آرش سیگارچی وبلاگ‌نویسی که به مدت سه سال زندانی بود و در زندان دچار سرطان شد و برادرش را که پیگیر کارهایش بوده است را نیز از دست داده است. تا کنون تعدادی از زندانیان ایرانی در زندان‌ها مبتلا به سرطان شده‌اند و با عدم همیاری مسوولین، عوارض سرطان باعث به خطر افتاده شدن جان‌شان شده است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)