تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تحلیل‌های بنزینی کلاغستون زمانه

گوش دهید و دریافت کنید


به گزارش خبرنگار امور گازهای بد بوی کلاغستون، ایران با وجود در اختیار داشتن بزرگ‌ترین منابع گازی دنیا، و آشنایی با فناوری استفاده از گاز طبیعی به جای بنزین، کشور ما به یکی از برزگ‌ترین وارد کنندگان بنزین در دنیا تبدیل شده است. تحلیل‌گر کلاغستون در این باره سخن می‌گوید:


سامنعلیکم! اولندش، اشکال اول ای مساله اینه که کارخونه‌های خودروسازی تا دو سال پیش هیچ فعالیتی در کاهش مصرف سوخت خودروها نمی‌کردن! پیکان روز اولی که اومد ایران، صد کیلومتری ۸ لیتر و نیم بنزین می‌سوزوند، ولی آخریا مصرفش رسیده بود به صدی ۱۵! تعداد پیکان‌های مملکت هم که کلی زیاده. چه ماشینی هم بهتر از پیکان واسه مسافرکشی؟


بعدش کارخونه‌های خودروسازی ده دوازده سال پیش بیان گاز طبیعی رو جانشین بنزین کنن، اومدن از گاز پروپان کپسول استفاده کردن که هم دهن ماشینا رو سرویس می‌کرد، هم خودش آلوده‌کننده بود! ماشالو نوم خدا!


سر همی، کلی مردم می‌ترسیدن از گازسوز کردن ماشیناشون! وقتی هم سنه ۸۰ یکی از مقامات وزارت کشور می‌خواست به جوی گازسوز کردن اتوبوس‌ها، فقط مارک موتور دیزلی که رفقاش وارد می‌کردن رو بچپونه به اتوبوس‌رانی، کاشف به عمل اومد که هیچ‌کی حواسش به نه به آلودگی هوان،نه به کاهش مصرف سوخت و از این حرفا


بد تر از همه بعضی از کلاغوی عزیز هم واسه رفتن سر کوچه به جوی پیاده روی، با ماشین می رفتن بیرون، اونم تک سربشینه! مگه از همسایه‌شون چت کم داشتن؟


القصه، تا ای چشم و هم چشمی و پژو ۲۰۶ بازی و از ی حرفا هس. مصرف سوخت مملکت کم نمیشه که نمیشه، حالو دولت هم می‌خواد بنزینو سهمیه بندی کنه، دیگه نور علی نور! دولت احمدی‌نژاد یی شغل جدید هم واسه ملت درست کرد، که سال‌ها بود به فراموشی سپرده شده بود، اونم خرید و فروش کوپن بنزین و سهمیه بنزین آژانس‌ها و الی ماشا‌ا...


احمدی‌نژاد گفت ما با آمریکا هر وقت شرایط مساعد شد گفتگو می‌کنیم. کارشناسان معتقدند تا هنگام در آمدن گل نی باید صبر کرد.


احمدی‌نژاد که نماینده جناح راست افراطی است، در دیدار با سران چپ افراطی آمریکای لاتین گفت که ما کاملا یکی هستیم. او پارسال گذشته نیز در هنگام مبارزات انتخاباتی گفته بود که ما ۳۶۰ درجه تغییر کرده‌ایم، و وقتی به او گفته‌اند که ۳۶۰ درجگ تغییر روی دایره عملا صفر است، گفت همینی که هست!


در پایان دومين جشنواره ادبي و هنري طنز تهران از طرف این برگزار کننده تندیس‌هایی به برندگان اهدا شد که باعث تنبیه طراح آن گردید، طراح مربوطه هرگونه شیطنت در طراحی این تندیس‌ها را رد کرد و گفت از من خواسته بودند شکل برج میلاد را طنزآلود کنم، ولی یک چیز نامربوط درآمد، سخنگوی شهردار تهران هرگونه شباهت سی مذکور را با آلت ذکور بشدت رد کرده است. به شهردار تهران نیز یکی از تندیس‌ها داده شده که از سرنوشت آن هیچ اطلاعی در دست نیست!

Ghalibaf, Ahmadinejad, Gasoline, South America

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)