تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

انتظارات زیادی اکبر گنجی از ایرانیان خارج از کشور!


گوش دهید و دریافت کنید


به گزارش واحد مرکزی کلاغستون در تورنتو، اکبر گنجی در مرکز خبرنگاران کانادایی مدافع آزادی بیان رویت شده است. نامبرده ۶ سال پیش جایزه اول این انجمن را برده بود ولی چون زندانی بود مجبور شد ۶ سال برای آمدن به کانادا صبر کند. اکبر گنجی در باره فعالیت‌های کانادا در قبا ل وضعیت حقوق بشر ایران گفت که اگر خانم زهرا کاظمی پاسپورت کانادایی نداش، اصلا برای این کشور وضعیت حقوق زندانیان سیاسی اهمیتی پیدا می‌کرد، حاضران کانادایی جلسه فقط به همدیگر نگاه کردند و چیزی نگفتند.


اکبر در پاسخ به یک سوال که عمکرد ایرانیان خارج از کشور را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: من به ایرانی‌های خارج‌نشین به خاطر کمکی که به داخلی‌ها نکرده‌اند، نمره ۲ از ۱۰۰ را می‌دهم! اشاره گنجی به عدم راه‌اندازی شبکه ماهواره‌ای گسترده ایرانی بوسیله خود ایرانیان بود. به تحلیل کلاغستون در این باره توجه کنید.


سلامنعلیکم شنوندگان عزیز، ای اکبر آقو عامو عجب انتظارویی داره! ما ایرونیوی خارج از کشور فقط حواسمون به خودمونه و دو سه تو از فامیلامون، فقط هم تنها کاری که بلدیم اینه که گلیممونو از آب در بیاریم و هر بلایی سر ایرونیوی دیگه بیاد، فدوی سر بچه‌مون! همه اقوام و گروه‌هوی خارجکی اینجو برای خودشون جامعه دارن و ارتباطات اجتماعی، الا ما ایرونیا، اینقدر هم رابطه ماکلاغوی ایرونیوی خارج از کشور با هم بده که ترجیح می‌دیم ریخت همو نب ینیم! او وقت ای اکبر آقو انتظار داره مثلا ایرونیوی پولدار لس انجلس یک ده هزارم ثروت خودشونو خرج راه انداختن یی شبکه خبری مستقل کنن و از کسی باج نگیرن؟ فوتینا! باوو ای اکبرم ۶ سال رفته زندون حالیش نی بعضی کلاغوی ایرونی به کلاغوی دیگه رحم نمی‌کنن! مثلا در لس آنجلس چند صد هزار تو ایرونی داریم، یی محله مشخص ایرونی نیست، در تورنتو صد هزار تو ایربونی زندگی می‌کنن، از ایرونی بودن فقط چلو کباب و فیلم تقلبی غیر قانونی و چند تو دهنه مغازه به چیش ما کلاغا اومده! اگه تلاش چند تو ایرونی با حال هم و یی نماینده محلی که اونم کانادییه نبود، همین هم برزگزار نمی‌شد.


ادامه خبرها:


سربازان آمریکایی به لانه جاسوسی ایران در اربیل حمله کردند و دیپلمات‌های ایرانی را گروگان‌گرفتند. سربازان پیرو خط جرج بوش گفتند در انتقام از اشغال سفارت آمریکا بوسیله دانشجویان پیرو خط امام، تا خون در رگ دارند همینطوری گروگان می‌گیرند.


خانم فاطمه رجبی به علت افزایش بیش از حد قند خون بستری شد، به دنبال فوت پدر ایشان که فرزندان را از بازی‌های سیاسی منع کرده بود، خانم رجبی باز شکر زیادی خورد و این بار به هاشمی رفسنجانی حمله کرد. مرحوم علی دوانی پدر خانمرجبی بارها و بارها به دختر خود توصیه کرده بود از استعمال زیادی شکر خودداری کند.


سازمان دیده بان حقوق بشر عملکرد ایران را بسیار درخشان توصیف کرد.به گفته این سازمان در سال ۲۰۰۶، تنها تعداد معدودی از ایرانیان کمتر از سن قانونی اعدام شد‌ه‌اند، دو سه نفر در زندان تصادفا عمرشان را دادند به شما و دولت حاضر نشد خانواده‌های ایشان برای کالبد شکافی به زحمت بیافتند. دولت ایران برای در مربوط به خانم زهرا کاظمی هم نگذاشته بود خانواده آن مرحوم با دیدن جسد ایشان ناراحت شوند. همچنین در این گزارش به آقای پورمحمدی وزیر کشور هم بابت فعالیت‌های انسان‌دوستانه ایشان در تابستان ۱۹۸۸ که در کاهش جمعیت گروه‌های سیاسی در ایران موثر بوده قدردانی کرد.


با کشف آثار بیماری سیفلیس در یک زن ایران عهد ساسانی، افتخار صادرات این بیماری از دیگر نقاط جهان گرفته شد. به گزارش سایت میراث فرهنگی، پزشکان معتقد بوده‌اند که کریستف کلمب این بیماری را در اواخر قرن پانزدهم از جزایر دریای کارائیب به اروپا برده ولی کشف اخیر باعث شد که به همه دنیا ثابت شود که ما باحال‌تریم!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

به نام خداوند
كور در جا كه باشد كور و كر در هر جا كه باشد كر است در نتيجه شرايط ها سبب بينايي و شنوايي نخواهد بود . در نتيجه نه به اظهار پيشين كه چقدر زيباست همه بگوييد زيباست و چقدر صدايش دلنشين است و شما هم لذت ببريد مي توان دل بست و نه به اظهار پسين . اين زندگي نوعي دگر ديسي است و بگذار براي صاحبش باقي بماند .

-- Ali ، Jul 14, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)