تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

وقایع یک‌کلاغ چهل‌کلاغی سال ۲۰۰۶

گوش دهید و دریافت کنید


دستگیری مانا نیستانی


مانا نیستانی به دلیل کشیدن یک سوسکی که هزاران کلمه فارسی حرف زد و یک کلمه آذری، باعث به هم ریختن شمال غرب کشور شد.


دستگیری تعداد زیادی آنتن ماهواره


ماهواره در تابستان به دلیل وارد کردن تهاجم فرهنگی به داخل کشور بازداشت و اوراق شدند. اصولا در ایران بهترین روش برای مقابله با تهاجم فرهنگی پاک کردن صورت مساله است.


جام جهانی و دخالت علی آبادی


چون علی‌آباد هم برای خودش شهری است، آقای احمدی‌نژاد که نمی‌توانست خودش همراه تیم ملی ایران به جام جهانی برود، یکی از خودش باحال‌تر که تصادفا بدون اینکه حتی یک روپایی زدن را بلد باشد رییس سازمان تربیت بدنی شده بود را همراه تیم ایران فرستاد آلمان که به خاطر اختلافاتش با رییس فدراسیون فوتبال یادش رفت که مطابق قوانین فیفا دولت‌ها نمی‌توانند در امور فدراسیون‌ها دخالت کنند، در نتیجه رییس فدراسیون فوتبال ایران را به خاطر ۲ باخت و یک تساوی برکنار کرد. این مساله باعث شد در اواخر سال ۲۰۰۶ فیفا تصمیم بگیرد ایران را از حضور در مسابقات بین‌المللی محروم کند.


دعوت احمدی نژاد از بوش برای مناظره


احمدی‌نژاد که در سال جاری بلاگر هم شده بود، دید که بوش حاضر نیست وبلاگ بنویسد تا آنجا با او درگیر شود، در نتیجه گفت اگه مردی بیا تیلفیزیونی باهات مناظره کنم! بوش هم با وجود بوش بودنش گفت برو بتینیم بابا، بذار باد بیاد، احمدی‌نژاد هم حالش گرفته شد.


نامه نگاری احمدی نژاد به مردم آمریکا


احمدی‌نژاد که دید بوش تحویلش نگرفته، به مردم آمریکا نامه نوشت و گفت مگر شما مغزتان را خر گاز گرفته بود که به بوش رای دادید، مردم آمریکا هم گفتند خود تو چطوری انتخاب شدی پس؟ او هم گفت بی‌خیال، نشنیده بگیرید.


سفر احمدی نژاد به ونزوئلا و ملاقات خوشگل ها


احمدی‌نژاد پیش از سفر به سازمان ملل رفت پیش یکی از معدود رفقایش که هوگو چاوز باشد، آنجا هم در هتل دزدکی ویدیوکلیپ‌های شکیرا را تماشا کرد و در روز افتتاح یک پروژه نفتی، چاوز گفت اینجا یک جگر طلاهایی داریم خوشگل‌تر از شکیرای کلمبیایی، از احمدی‌نژاد هم انکار و از چاوز هم اصرار


سخنان چاوز در سازمان ملل


چاوز که از سخنان احمدی‌نژاد خطاب به بوش حشری شده بود، در سخنانی گفت که روز گذشته‌اش شیطان پشت تریبون رفته و بوی گوگرد یا همان مدفوع خودمان در کنار تریبون می‌آید، بعد هم کتاب نوام چامسکی را دستش گرفت و گفت ای بوش! اگر سواد داری بخون!


توقیف شرق به خاطر کاریکاتور خر


روزنامه ایران که به خاطر چاپ کاریکاتور سوسک تعطیل شده بود، بس نبود، روزنامه شرق به خاطر چاپ کاریکاتور خر توقیف شد. اصوال با توجه به اینکه در چند سال گذشته چند پرونده مهم مطبوعاتی به خاطر چاپ کاریکاتور حیوانات تشکیل شده و دو تایش در کشور بحران درست کرده، قرار است در قانون جدید مطبوعات، جانورها را هم جزو مقامات جا بزنند و کشیدن کاریکاتور ایشان هم ممنوع شود.


فرود مخاطره آمیز هواپیما در مشهد


هواپیماهای روسی که در خطوط پروازی ایران کار می‌کنند ثابت کردند که چقدر امن هستند و اگر سالی چند نفر ایرانی را به آن دنیا رهسپار نکنند نمی‌شود. فرود اضطراری پرواز ایران‌ارتور هم برق چند فاز از مسافران زنده و زنده سابق آن پراند.


بقیه رخدادهای سال را فردا خواهید شنید


شب خوش

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)