تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ابوالفضل رئیس جمهور می‌شود؟

گوش دهید و دریافت کنید


وزیر کشاورزی ۵۴ نفر از اساتید منتقد این وزارت را خرابکار خواند. این اساتید گفته بودند عملکرد وزارت‌خانه جهاد کشاورزی در دوره اخیره از نوع گفتمان "ریدمان" بوده است که خود آقای وزیر را خرابکار معرفی کرده بودند. رئیس سازمان کود وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد به هر حال برای تداوم گفتمان "ریدمانی" برای افزایش کود طبیعی بسیار مفید است. کارشناسان امیدوارند این سیاست مفید وزیر جدید باعث از بین رفتن کشاورزی ایران نشود.


با انتخاب سه قهرمان ورزشی در انتخابات شورای شهر تهران، سید محمد خاتمی باز دچار مشکل روحی شد. او قبلا داد می‌زد که "وای به روزگار جامعه‌ای که نیاز به قهرمان داشته باشد. در حال حاضر حزب مشارکت در حال بررسی صلاحیت بازیکنان تیم‌های مختلف ورزشی برای کاندیداتوری مجلس آینده است چون ظاهرا مردم به اعضای سیاسی این حزب کمتر اعتماد می‌کنند. در همین زمینه دفتر حزب مشارکت در استان اردبیل با "ابوالفضل" ببخشید، حسین رضازاده تماس گرفته و از او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرده، ولی او گفته است که از "رایحه خوش خدمت" و "ائتلاف اصول‌گرایان" نیز پیشنهاد گرفته و باید قیمت را بالا ببرند.

شورای نگهبان شرط داشتن مدرک فوق‌لیسانس یا ماتحت دکتری را برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی رد
کرد. ظاهرا اعضای این شورا بشدت ماتحت تاثیر این پیشنهاد قرار گرفته بودند ولی نسبت به مشکل شرعی کلمه "ماتحت" و اشکال قانونی‌آش و اینکه مشکل است مجلسی با حضور ۲۹۰ ماتحت‌دکتری اندکی بودار شود، و سیاست‌هایش از همان نوعی شود که وزیر کشاورزی آنرا "خراب"کاری خوانده بود، این مصوبه را با ناراحتی رد کردند.


به دلیل سیاست‌های موفقیت آمیز دولت در تغییر ساعت بانک‌ها، مجلس هم وارد معرکه شد و احتمالا قرار است ساعت کار بانک‌ها را به نصف شب بکشاند. ممکن است دولت با راه انداختن شیفت شب در بانک‌ها مانع کار کردن خانم‌ها شود، همانطوری که وزیر ارشاد مانع کار کردن خانم‌ها بعد از ساعت ۶ و نیم بعد از ظهر شده بود.


كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به رد طرح تجميع انتخابات مجلس و رياست جمهوري در دوره اخير در كميسيون متبوعش گفت: ما پيشنهاد كرده‌ايم مجلس آينده به خاطر تجميع با انتخابات رياست جمهوري 5ساله شود. گفته می‌شود طرح تجمیع انتخابات یک جور ناجوری با "جماعه مدنی" مورد نظر ریاست جمهوری که خواهان افزایش جمعیت است هماهنگ بوده و مردم ضمن انتخاب رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس را برای یک سال اضافه‌تر بر می‌گزینند! عده‌ای معتقدند نام مناسب‌تر این طرح "تحمیق انتخابات" است. البته مطمئنا اگر نتیجه عوض شود و مردم به کاندیداهای که مطابق گفته‌های آقای مشگینی توسط امام‌زمان انتخاب شده بودند رای ندهند، ممکن است قائم‌مقام وزیر کشور و نیروهای تحت امر مجلس ۵ ساله را در ماه پنجم اندکی منحل کند. خدا را چه دیدید.

معصومه ابتکار از ترس اینکه کسی دست به ابتکار بزند، خودش گفت که بهتر از جناح اصلاح‌طلب با جناح راست
به تعامل برسد. این در حالی است که بزرگان جناح چپ معتقدند با اختلاف درونی پیش آمده در جناح راست باید عملا با بخش‌هایی از این جناح معامله کرد که بزرگان گفته‌اند جناح "خوش معامله" شریک مال مردم است. همسر خانم ابتکار نسبت به این "تعامل" یا "معامله" اظهار نظری نکرده و فقط محافظان همسرش را از ترس اینکه کسی دست به "ابتکار" بزند، زیاد کرده و گفته مگر خودتان خوار مادر ندارید؟


دولت آمریکا دیپلمات‌های دستگیر شده ایرانی را ماموران اطلاعاتی-نظامی می‌داند و آنها را بازجویی کرده است. وزارت خارجه ایران اعلام کرد اکثر مسوولان دولت جدید نظامی-اطلاعاتی هستند، حتی وزارت ارشاد ما اطلاعاتی است، و این روزها اکثر نظامی‌ها کت‌و شلوار پوشیده‌اند و از این حرف‌ها. تازه بعد از یک سال و خرده‌ای مردم متوجه شده‌اند که حکومت نظامی بوده است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)