تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

انگشت‌نگاری از بابانوئل

گوش دهید و دریافت کنید


با وجود مخالفت‌های مسوولان ایرانی با حضور بابانوئل در مراسم امسال، نامبرده برای چند نفر از مسوولان هدایایی آورده است. او برای محمود احمدی‌نژاد یک دستگاه هاله‌ساز برقی، برای آقای الهام یک عدد خالی‌بند سنج که موقع صحبت با خبرنگاران دائم بوق بزند و برای خانم رجبی کتاب اصول خلع لباس از خاتمی را آورده است. به دلیل اینکه مسوولان ایرانی از هدایا خوش‌شان نیامده قرار است در سال‌های بعد از بابانوئل انگشت‌نگاری شود.


محمود احمدی‌نژاد گفت قطع‌نامه شورای امنیت هیچ تاثیری روی ما ندارد! او ادامه داد، ما به فعالیت صلح‌آمیز خود در غنی سازی اورانیوم و تولید موشک‌های شهاب همچنان ادامه خواهیم داد. موشک شهاب نوعی موشک دوستانه است که در چهارشنبه سوری مصرف دارد و برد آن تا اسرائیل است و احتمالا برای رساندن اندکی روشنایی به رژیم اشغالگر قدس.


دولت احمدی‌نژاد که تصمیم گرفته بود پول نفت را سر سفره مردم ایران برساند، با توجه به سختی‌های خلق قهرمان لبنان و فلسطین پول نفت را به سفر حزب‌الله و حماس منتقل کرد. گفتنی است مقتدی‌امصدر رئیس جیش‌المهدی بشدت عصبانی است و خواهان ریخته شدن اندکی نفت در سفره‌اش می‌باشد. در همین رابطه قرار است طرفداران حزب‌الله لبنان و حماس فلسطین و بعد از کمک‌های احتمالی وزارت نفت و نیروهای مقتدی صدر، طرفداران او در انخابات بعدی به احمدی‌نژاد رای بدهند.


الهام، ببخشید منظورم آقای الهام، سخنگوی دولت ادعا کرد که کشورهای شورای امنیت بشدت از صدور قطع‌نامه علیه ایران پشیمان شده‌اند ولی روی‌شان نمی‌شود بگویند. سخنگوی هیات نمایندگی فرانسه در سازمان ملل گفت که اعضای این شورا بشدت از صدور این قطع‌نامه بی‌خاصیت علیه مقامات ایران ناراحت هستند چون هنوز روی این جماعت کم نشده و طلب‌کار هم هستند.


در ادامه فعالیت‌های موفقیت آمیز دولت ایران، سربازان آمریکایی دو نماینده دولت ایران را که می‌خواستند با رئیس جمهوری عراق دیدار کنند دستگیر کرد. ظاهرا مقامات سیاسی دیدار کننده اندکی نظامی هم بوده‌اند و آمریکایی‌ها به آنها اندکی شک کرده‌اند که می‌خواهند به جز دیدار، به گروه‌های نظامی عراقی یک کمی کمک‌های مالی و جنسی هم بکنند. البته منظور از کمک‌های جنسی، امور شب جمعه نیست!


به یک خبر جالب دانشجویی توجه کنید. با آغاز به فعالیت شرکت‌های تهیه کننده پایان‌نامه، دیگر احتیاجی به زحمت کشیدن دانشجویان عزیزوجودندارد. به گزارش قارقارمرکزی خبر از تهران، این شرکت‌ها با گرفتن اندکی پول در مدتی کوتاه تمامی تحقیقات پایان‌نامه‌ای شما را انجامداده تنها مشکل شما از حفظ کردن مطالب برای جلسه دفاع نزد استاد راهنام است. البته اگر این موسسات تواسنته باشند با خود اساتید راهنما ارتباط قرار کنند، بعید نیست رساله دانشجویی شما را خود استادتان بنویسد و دیگر احتیاجی به دفاع وجود نداشته باشد!


رييس سازمان زندان های ایران، در تازه ترین اظهار نظر خود، سخنان قبلی اش درباره « وجود بازداشتگاه های خارج از اختيار سازمان زندان ها» را تاييد کرد. از طرفی تعداد بسیار زیادی نیز از کسانی که در بازگاشت‌های قانونی مهمان سازمان زندان‌ها هستند به روش‌های غیر قانونی بازداشت شده‌اند. به عبارت دیگر شما ممکن است به طور غیر قانونی توسط مقامات قانونی بازداشت شوید، و یا به طور قانونی بویسله مقامات غیر قانونی، البته حالت‌های دیگری هم وجود دارد که کلاغستون از ذکر آنها بشدت پرهیز می‌کند.


به یک خبر نسبتا خوب توجه کنید. آرش سیگارچی سردبیر سابق نشریه گیلان امروز و بلاگر که به خاطر فعالیت‌های مطبوعاتی، وبلاگی و گفتگو با رادیوهای خارجی به چند سال زندان محکوم شد، بعد از مدت‌ها گذراندن محکومیت در زندان از اتهامات وارده تبرئه شد. خبرنگار ما گزارش داد سیگارچی با وجود سن کم به سرطان مبتلا شده که امیدواریم هر چه زودتر بهبود و با سلامت کامل فعالیت‌های فرهنگی خود را از سر بگیرد.


همانطوری که روز گذشته شنیدید، عبدی کلانتری که احتمالا قرار است همکار احمد‌نژاد در امور معنویت زدایی باشد، در گفتگو با کلاغستون برای مناظره با داریوش ملکوت آبادی اعلام آمادگی کرد. امروز با داریوش ملکوت گفتگویی کرده‌ایم که می‌شنوید.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)