تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تکذیب باید گردد!

گوش دهید و دریافت کنید


امروز برای بار شونصد و نود و هفتم، کشورهای عضو شورای امنیت دور هم جمع می‌شوند تا در باره تحریم ایران رای‌گیری کنند. به گزارش قارقار مرکزی خبر از نیویورک، سرگئی لاوروف کماکان مشغول لاس تلفنی با علی‌لاریجانی است و می‌گوید اگر امتیازات بیشتری به روس‌ها بدهید، قول می‌دهم تحریم و طول آن کمتر باشد و بی‌دردتر. چینی‌ها هم دارند می‌گویند که اگر گاز را با ما ارزان‌تر حساب کنید، مشتری هستیم و نمی‌گذاریم تحریم خیلی بد باشد. در پیش‌نویس تحریم آمده بود جلوی رفت و آمد مقامات هسته‌ای ایران که اندکی کارهای‌شان تهدید آمیز می‌زند گرفته شود، ولی روس‌ها گفته‌اند بگویید رفت و آمدشان تحت مراقبت باشد، چون ظاهرا این برادران لازم است سفرهای زیادی به مسکو بکنند.


مقامات روسی قول داده‌اند نیروگاه اتمی بوشهر را پس از رفع مشکلات مالی با ایران راه‌اندازی کنند. گفته می‌شود روس‌ها روزی چند صدهزار دلار هزینه برای راه‌اندازی نیروگاه بوشهر روی دست ایران گذاشته و کماکان خواهند گذارد و این نیروگاه به این زودی‌ها افتتاح نخواهد شد و احتمالا در روز بعد از افتتاح هم روس‌ها نقشه‌اش را به طور کامل به اسرائیل خواهند داد و اسرائیل هم عاشق زدنا ین نیروگاه است.قرار بود این نیروگاه هزینه انرژی در ایران را کاهش دهد که تا کنون قبل از ساخته شدن، هم هزینه‌های ساخت و نگه‌داری‌اش بالاتر بوده و هم هزینه سیاسی زیادی داشته است.


ایالات متحده تعداد زیادی کشتی و ناو جنگی خود را برای فعالیت‌های صلح‌آمیز راهی خلیج فارس کرد. هر بار آمریکا از این کارها می‌کند تصادفا یک اتفاقی هم می‌افتد و مثلا یک قایق تندرو به یکی از کشتی‌ها برخورد و یک درگیری نظامی کوچک آغاز می‌شود. این گزارش حاکی است در جنگ ۸ ساله ایران و عراق که آمریکایی‌ها به خلیج فارس آمده بودند، یک هوپیمای عراقی یک ناو آپریکایی را هدف قرار داد ولی آنها بعد مدتی یک هواپیمای ایرانی را ساقط کردند و دو دکل نفتی ایران را اندکی نابود ساختند و چند تا هدف دیگر را هم برای تفریح زدند. بعد از چند مدت هم ایران قطع‌نامه ۵۹۸ را امضا قبول کرد و ماجرای جام زهر را هم که خودتان می‌دانید.


وزارت کشور ادعا کرد سید محمد خاتمی بابت برگزاری انتخابات از از وزیر کشور تشکر کرده و دست مریزاد گفته. از زمان اعلام این خبر سید محمد ابطحی سخنگوی وبلاگی خاتمی ۱۳ کیلو کم کرده است. ابطحی اعلام کرد آنهایی که خاتمی را می‌شناسند می‌دانند که او چنین حرفی نزده است. تحلیلگر کلاغستون هم نظر داد که آنهایی که خاتمی را می‌شناسند می‌دانند او تا چه حدی مرد عمل است و چقدر محکم در برابر کسانی که حق ملت را می خورند می‌ایستد! تجربه ایستادگی خاتمی در ماجرای ۱۸ تیر، تعطیلی مطبوعات، دستگیری روزنامه‌نگارها، رد صلاحیت گسترده نمایندگان اصلاح‌طلب، و تقلب انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته باشث شده که همه ادعای سید محمد ابطحىٰ را بشدت باور کنند. همچنین به آقای خاتمی پیشنهاد می‌شود برای اینکه نگذارد کسی سخنان ایشان را تحریف کند، علنی وارد میدان بشوند، که البته احتمال آن بسیار ناچیز است!


به خبر ویژه‌ای که بدست ما رسید توجه کنید! بنا به گزارش بی‌بی‌سی، محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور ايران برای جلوگيری از آنچه بروز و ظهور افراد، تشکلها و انجمنهای انحرافی در پوشش مسائل عرفانی و معنوی خوانده، تدابيری اتخاذ کرده است. در همین راستا عبدی‌کلانتری مسوول عرفان زدایی رادیو زمانه قرار است در ادامه سیاست‌های ضد ملکوتی‌اش با احمدی‌نژاد همکاری کند. این نخستین همکاری زمانه با محمود احمدی‌نژاد است.


این بود اخبار جعلی امشب!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

چطور شما همه شوخی ها را جدی گرفته واین هم وقت صرف تفسیر آنها کرده اید و منهم باز شوخی های شما را جدی فرض کرده واین چند خط را یرایتان مینویسم .به کار دیگران چکار دارید بگذارید ماستشان (ببخشید دلارهای نفتی شان)را بخورند شما از همه چیز گفتید جز اینکه در سال فروش نفت 70 -80 دلاری بودجه مهرورزان 85 میلیارد کسری دارد ...تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

-- jahan ، Dec 24, 2006

پس لطفا کلاغستون یه مصاحبه ای هم با این آقای احمدی نژاد بکنه که ایشون یه کم در مورد هاله و انتخابات و ستاره دار ها و استان شدن و اینا شفاف سازی کنه...! تا ما بالاخره بفهمیم کجا به کجا... :-)

-- نیما ، Dec 24, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)