تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تحلیل انتخاباتی جناح ماست و جناح راست در انتخابات شورا


امروز اصغر آقو کلاغ شیرازی به تحلیل طرفین انتخابات و تفاوت‌های آنها می پردازد:

گوش دهید و دریافت کنید


سامنعلیکم! اولندش ما در این دو سه هفت‌ی اخیر فهمیدیم که فرق جناحی که چشم‌بسته بله می‌گه با جناحی که ادعا می‌کنه چشم بسته بعله نمیگه و به قول حاج‌خانم چشم بسته غیب میگه چیه!


جناح راست، میگه رای دادن واجبه، کسی که رای نده شب جمعه برش حرومه، کسی که رای نده او دنیا سوسک می‌شه...خلاصه همه حرفشون اینه که شومو "باید" رای بدین!


جناح ماست هم که تا همی حالو ادعای دموکراسی‌خواهی و مردم‌سالاری و از ای حرفا داره، میگه شومو باید رای بدین که تعدادتون از اونویی که به دستور جناح راست رای میدن بیشتر باشه. تا پیش از ای، ظاهرا مردم‌سالاری ای بود که شومو اختیار دوشتی، کسی هم به شومو امرو نهی نمی‌کرد که"باید" رای بدی. از او باحال‌تر هم بعضی پدربزرگوی مطبوعاتی یادشون رفته نویسنده‌ان و شدن مبلغ. حالو چه مبلغی می‌خوان بعدا بیگیرن، با خدان! چارسال پارسالا یی آقویی از اتاق فکر بعضیا به ما خبر داد که اونویی که داد و فریاد می زنن از یی جوهویی که ما نمدونیم سیبیلشون چرب شده، ولی ما که قبول نداریم، چون هرچی نیگاه کردیم، ای آقایون مبلغ که بعضی وقتا روزنامه‌نگارن و بعضی وقتا زورنامه‌نگار و فعال و از ای حرفا، سیبیل ندارن. حالو معلوم نی اثر داروی نظافته یو تیغ سوسمار‌نشون؟


بعضی از ای آقایون گمونم مثل همی آقوی جک آبراموف، شدن لابی‌چی یو بقول آمریکویی‌یا، لابی‌ایست. اینا که همش مثل نقل و نبات مهمونوی حزبی دارن، حتی در خارج از کشور، هیچوقت گشنه نمی‌مونن، همیشه هم سر بزنگاه در خدمتن. جناح راست از ای جور آدما داره که از ولایات خارجه توی روزنومه کیهان و الباقی مطلب می‌نویسن، یی پول بخور نمیری هم از ارز چند میلیونی وزارت ارشاد به روزنومه هم گیرشون میاد.


خلاصه،حالو نفهمیدم کوجو به کوجو، نقل کوجو زن پسر عمه...


جناح ماست یی لیستی هوا کرد، که نه سرش به تهش می خورد و نه تهش به سرش، با یریش سر و تهشو به هم آوردن. خانم الهه راستگو که قدیم ندیما راست می‌زد، چپونده شد تو ای لیستو، همه اونویی هم که ادعای روشنفکری و از ای خزعبلات دوشتن هم خفه خون گرفتن چون برزگان فرمودن، و سیستم آقو بزرگی که تا حالو مال جناح راست راست بود، شد مال چناح ماست.


جناح راست که همیشه یی تعداد ثابتی رای دهنده داره میگه باکی‌ش نی، ای مردم همیطوری که همیشه شرکت کردن، بیان، ما بردیم،


ولی فعلا کک تو تنبون جناح ماست رفته که چراغ اکثریت خاموشو روشن کنه. ای دفعه آقوی خاتمی هم اومده وسط که میدونداری کنه و مردم بیان.


و اما تحلیل کلاغستون:


اگه جناح ماست در تهران کاملا برنده بشه، یعنی جناح راست ماسیده! کارش تمومه و خشتک رو سرشه.


اگه جناح ماست اکثریت نسبی بدست بیاره، یعنی امیدی هه که توی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری تقی به توقی بخوره و دوباره روز از نو و روزی از نو و همو شعاروی قدیمی دانستن بعضی چیا حق مردمه، نه همه چیا.


اگه جناح راست باکثریت شورا رو برد، جناح ماست یی کمی میتونه امیدوار باشه که ای بیذورن، تا انتخابات بعدی میتونن بجنبن و از زیر کرسی بیان پشت کرسیوی مجلس شورا.


و اما اگه خدویی ناکرده زبونم لال جناح راست اکثریت مطلقو گرفت، یعنی زرشک، یعنی شیشکی، یعنی اصلاح‌طلبا فقط تو دستشون دو لوی خشت بوده و خشت مالیدن رو سر خودشون.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)