تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

روز جهانی ساییدن کشک یا اعلامیه جهانی حقوق بشر؟

گوش دهید و دریافت کنید


امروز دهم دسامبر روز جهانی حقوق بشر است. ۵۸ سال پیش در چنین روزی نمایندگان خوش‌خیال و مشنگ عضو سازمان ملل در قطع‌نامه شماره ۲۱۷ مزخرفاتی را امضا کردند که به لطف عملکرد مسوولین بعضی کشورها از جمله ایران معلوم شد پشمی و کشکی است. به عنوان مثال هر کلاغ ابلهی می‌داند که بدون ارعاب و خشونت نمی‌توان اعتراف گرفت. آنوقت این جماعت ابله کوفتی آمده‌اند برای ما کنوانسیون تراشیده‌اند و هرسال هم در سازمان ملل یک قطعنامه علیه ایران صادر می‌کنند که به لطف خدا ضمانت اجرایی ندارد. به عنوان مثال در ماده یک آمده همه انسان‌ها با هم برابرند! این تهیه کننده ما به خاطر سید بودن پدرمان را درآورده و می‌گوید از ما برتر است ، پس حق با اوست و سازمان ملل غلط کرده! در ماده پنجم آمده هیچ‌کس را نباید شکنجه کرد، مگر این خل‌مشنگ‌ها نمی‌دانند تعزیر و کابل زدن کف پا و کوبیدن سر به کف زمین و لگد زدن به پهلوها یا قپانی آویزان کردن و غیره شکنجه نیست؟ آنقدر روی‌شان زیاد است که اگر کسی خودش کله خودش را خواست بزند به دیوار کلی سر و صدا می‌کنند. در ماده هفتم آمده همه در برابر قانون مساوی هستند. زکی! در ماده ۹ آمده هیچکس را نباید خودسرانه توقیف، حبس یا تبعید کرد. فوتینا!


ماده ده می‌گوید: هر شخص با مساوات كامل حق دارد كه دعوايش در دادگاهی مستقل و بی طرف، منصفانه و علنی رسيدگی شود. منتهی چون همه با هم برابرند و برخی برابر‌ترند، دادگاه وبلاگ‌نویسان نباید علنی برگزار شود احتمالا.


ماده دوازده گفته که نبايد در زندگی خصوصی، امور خانوادگی، اقامت گاه يا مكاتبات هيچ كس مداخله‌های خودسرانه صورت گيرد... زرشک پس میکروفون گذارنده و شنودکننده‌ها و کسانی که برنامه هویت را می‌سازند و کارگردانان عزیز هویت دو و سه که جز خدمت کاری نکرده‌اند حالا بدهکار هم شدند؟


ماده سیزده می‌گوید: هر شخصی حق دارد هر كشوری ، از جمله كشور خود را ترك كند يا به كشورخويش بازگردد. اولا پس ممنوع‌الخروج کردن روزنامه‌نگاران مگر کار بیخودی است؟ همینطوری بگذاریم هری سرشان را بیاندازند پایین برودن هلند و در محله چراغ قرمز با دشمن فالوده بخورند؟


ماده ۱۵ دیگر خیلی دردناک است! می‌گوید که ١- هر مرد و زن بالغی حق دارند بی هيچ محدوديتی از حيث نژاد، مليت، يا دين با همديگر زناشويی كنند و تشكيل خانواده بدهند. در تمام مدت زناشويی و هنگام انحلال آن، زن و شوهر در امور مربوط به ازدواج حقوق برابر دارند. و ٢- ازدواج حتما بايد با رضايت كامل و آزادانهء زن و مرد صورت گيرد. چه پشمی؟ چه کشکی؟ پس نقش مادرزن و پدرزن و مادر شوهر و پدر شوهر و سنت‌ها و شیربها و مهریه و الباقی کوفت و زهرمارهای رایج چیست؟ تازه مگر شهر هرت است که یک پسر کافر بیاید و از ناموس ما خوشش بیاید و خواستگاری و از این غلط‌ها؟ می‌گیریم شیکمشو سوفره می‌کونیم!


شعار برخی از اصلاح‌طلبان بعد از سخنان محمد قوچانی در جمع ایشان، "بردن دموکراسی به سفره‌های مردم" بوده است. لازم به ذکر است که احمدی‌نژاد پیش از این می‌خواست نفت را سر سفره مردم بیاورد. با توجه به اینکه دروغ هرچه بزرگ‌تر باشد، باور کردنش راحت‌تر است، شانس این گروه در انتخابات به هیچ وجه سخت نخواهد بود. اصولا چون رفتارهای اصلاح‌طلبان در تمام دوره‌ها دموکراتیک بوده و مو لای درز ایشان نمی‌رود، حتما در بردن دموکراسی سر سفره مردم موفق خواهند بود. منتهی چون دموکراسی جماعت قبلا به وسیله ایشان مصرف شده، احتمالا این دموکراسی دست دوم از محصولات شرکت آب و فاضلاب خواهد بود. لازم به ذکر است که رئیس سابق آب و فاضلاب هم در لیست ایشان است که هنوز نقش ایشان در بردن دموکراسی سر سفره مردم معلوم نیست.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

agha jan man nemitonam dige barname ha ro beshnavam dalilesh chie?

-- behdad ، Dec 10, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)