تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

شهر "نو" شده یا "شهر نو"

گوش دهید و دریافت کنید

دادگاه متهمان وبلاگ‌نویس به صورت غیر علنی برگزار شد. بعد از دستور آیت‌الله شاهرودی مبنی بر ابطال اعترافات اجباری و عدم استناد به آن در عین رسیدگی علنی، ظاهرا دادگاه هم غیر علنی برگزار شده و هم به اعترافات اجباری استناد کرده است. اصولا در ایران بعضی دستورها خیلی جدی گرفته می‌شود.


مهدی چمران یکی از پدرهای اصول‌گرایان نسبت به ارائه یک لیست واحد از سوی همه اصول‌گرایان اظهار امیدواری کرد. به دلیل بروز برخی اختلافات در اردوی اصول‌گرایان که مشابه برخی اختلافات در اردوی اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای ۴ سال پیش است، اصلاح‌طلبان امیدوارند اصول‌گرایان بعد از انتخابات لیست واحد بدهند نه قبل از انتخابات. در همین حال یک ناظر بی‌طرف که دوطرف رقابت را ارزیابی می‌کرد گفت، هردو گروه سرتابه یک‌کرباسچی هستند و فرقی در نهایت با هم ندارند. نه این خوبه نه اوشان! لعنت به هر دوتاشان! خلاغستون طبق معمول هیچ‌گونه مسوولیتی در قبال این حرف نمی‌پذیرد.


مهندس هاشمی همسر خانم ابتکار چند محافظ برای ایشان استخدام کرده تا کسی دست به ابتکار نزند.آقای حاجی مسوول ستاد اصلاح‌طلبان هم کلی برای آقای هاشمی توضیح داده که منظور از این ابتکار، آن ابتکار نیست، ولی در حال حاضر غیرتی شدن بیش از حد آقای هاشمی دارد کار دست همه می‌دهد.


چهره شهر تهران بعد از چسبانده شدن آگهی‌های انتخاباتی "نو" شده است. به گزارش قارقار مرکزی خبر و رادیو بی‌بی‌سکینه لندنی، مردم تهران وقتی صبح جمعه از خانه خارج شده‌اند، دیده‌اند شهر، نو شده است. تحلیل‌گران معتقدند این امر می‌تواند باعث رفع مشکل مردم تهران شود، چون کارشناسان اجتماعی ۲۷ سال است گفته‌اند که تمامی مشکلات تهران با راه‌اندازی مجدد "شهر نو" حل خواهد شد می‌توان اندکی امیدوار بود که هم مشکل ترافیک شهر تهران که بسیاری از آقایان برای سوار کردن بعضی خانم‌ها راه‌باندان ایجاد نکنند و هم کسانی که مسوول ایجاد شغل و دلالی هستند به کار خودشان برسند و دست از امور اجتماعی و سیاسی بردارند و ... ببخشید، تهیه کننده بقیه متن خبر را پاره کرده است.


به گزارش آفتاب، گفته می‌شود مجموعه ستادهای حامی دولت با محوریت ائتلاف سراسری رایحه خوش خدمت (به ریاست مهرداد بذرپاش) قصد دارند تا در صورت پیروزی در انتخابات آینده شورای شهر تهران «صادق محصولی» را به عنوان گزینه پیشنهادی خود برای تصدی سمت شهرداری تهران معرفی کنند. سردار محصولی که متخصص استفاده از ماحصل و محصول دیگران بوده بعد از پایان جنگ از طرق کاملا غیر رانتی موفق شده اندکی بیش از ۲۰ میلیارد تومان به طریق رسمی و الباقی‌اش را هم که خدا می‌داند از طرق غیر رسمی که ما مطمئنیم کاملا حلال است بدست آورده و به غفلت نخورد! محصولی نامزد احمدی‌نژاد برای وزارت نفت بود ولی به خاطر ثروت‌های غیر بادآورده و خانه اندکی قصر مانندش زیر سوال رفت.


بازتاب سیر تکاملی شعارهای حامیان ریاست جمهوری در ایران را تشریح کرد. در انتخابات مجلس چهارم که هاشمی رفسنجانی می‌خواست جناح چپ را با کمک شورای نگهبان قلع و قمع کند، طرفداران با شعار" مخالف هاشمی، دشمن پیغمبر است" از او حمیات کردند. امروز نیز طرفداران احمدی‌نژاد با شعار"منتقد احمدی‌نژاد، مخالف رهبری است" برای آباد کردن فامیل‌های طرف مقابل برنامه‌ریزی می‌کنند. اصولا طرفداران قدرت مخالفان خود را به سمت ارتداد و غیره پیش می‌برند.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)