تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

روز دانشجو یا روز حراست؟

گوش دهید و دریافت کنید

سلام شنوندگان عزیز، به خبرهای امروز توجه کنید:


امروز دانشجویان در سراسر کشور اندکی به خودشان تکان دادند و در بعضی جاها هم حراست و نیروهای امنیتی آنها را اندکی تکان داد. دانشجویان امروز بوفق شدند با شکستن در خیابان ۱۶ آذر دانشگاه تهران، این روز را جاودانه کنند! چون اگر در خیابان قدس یا پورسینا را می‌شکستند کسی تحویلشان نمی‌گرفت. از طرف دیگر برادران حراست همراه با الباقی برادران در آماده باش کامل بودند و یک فصل حسابی بعضی از دانشجویان معترض را مهرورزی کردند. اصولا در ۱۶ آذر سال ۳۲، س نفر دانشجو بوسیله عوامل حراستی وقت مهرورزی شدند و از آن به بعد سه آذر اهورایی شناخته می‌شوند که اگر تا انقلاب زنده مانده بودند احتمالا در سال‌های ۶۰ هم اعدام می‌شدند.


عضو سابق نهضت دانشجویی حکومتی، که الان نماینده مجلس است با حمله به دانشجویان و فعالان نهضت دانشجویی غیر حکومتی آنها را عامل آمریکا خواند. کوچک‌زاده که از جمله مودب‌ترین نمایندگان آبادگر مجلس است پس از آباد کردن خواهر و مادر دانشجویان، وارد مجلس شد. او خطاب به دانشجویان گفت: چه كسي گفته همه حق تحصيل دارند؟ چه كسي گفته تحصيل حق همگاني است؟ چه كسي گفته شما فعالان دانشجويي بايد تحصيل كنيد؟ مزدوران آمريكا حق تحصيل ندارند، تمام فعالان دانشجويي مزدور آمريكا هستند


گروهی از جدایی طلبان قلعه بابک نیز به تظاهرات دانشجویی امروز اعتراض کردند. علت این اعتراض به شعار روی بعضی از پلاکاردها بود که می‌گفت: سوسیالیسم یا بربریت. اصولا این عده از جدایی طلبان به هر چیزی که نان بربری را زیر سوال ببرد اعتراض می‌کنند.


حمیدرضا جلایی پور گفت جامعه ایران یک جامعه مدرن چاق و گرد و قلمبه است. تحلیل‌گر امور جلایی‌پور کلاغستون با ترجمه حرف‌های او گفت: چاقی ثمره تنبلی بیش از حد، بی‌ا‌نگیزگی، بی‌برنامه‌گی و بی‌هدفی و غیره است و این تمامی مشخصات اصلاح‌طلبان حکومتی است که علاوه بر چاقی، دچار گشادی بیش از حد و مفرط هم هستند. خبرنگار حوزه شمیرانات و اطراف خانه آقای جلایی‌پور نیز با مشاهده دور شکم و غیره ایشان، این تحلیل را تصدیق کرده است.


جناح راست هنوز نتوانسته یک لیست درست و حسابی که مورد قبول طرفین باشد ارائه دهد. طرفداران احمدی‌نژاد و قالیباف کماکان با هم دعوا دارند و و تلاش می‌کنند کاندیداهای یکدیگر را از میدان به در کنند. تا کنون دو نفر از طرفداران قالیباف تحت یک نوع فشار ثبت نشده کناره‌گیری کرده‌اند. مهرداد بذرپاش مسوول امور مشاورین کودکستان‌های ریاست جمهوری مسوول ستاد طرفداران احمدی‌نژاد است و دارد تمامی چاله‌چوله‌های شهر را علیه قالیباف ثبت می‌کند. ظاهرا بخشی از این چاله‌چوله‌ها مربوط به دوران احمدی‌نژاد بوده است. احمدی‌ْزاد در دوران شهرداری‌اش تنها به چاله‌چوله‌هایی توجه داشت که با وام ازدواج شهرداری پر می‌شده.


سال پیش در چنین روزی خبرنگارانی که عازم منطقه مانور ارتش بودند پس از شش ساعت تاخیر سوار هواپیما شدند و دیگر پیاده نشدند. وزارت ارشاد ضمن اظهار ناراحتی برای کشته شدگان آرزو کرد کلیه روزنامه‌نگاران پرونده دار سوار پروازهای بعدی شوند، درست مثل اتوبوس نویسندگان که قرار بود به جای ارمنستان در دره سقوط کند و خوشبختانه سقوط نکرد. در حال حاضر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در حال برنامه‌ریزی برای تورهای تفریحی برای روزنامه‌نگاران با بلیت یک‌طرفه است

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)