تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

خبرنگاران عزیز لطفا اجازه بگیرید

گوش دهید و دریافت کنید


انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران بعد از مدت‌ها یک بیانیه به درد بخورد داد. در این بیانیه خطاب به وزیر ارشاد گفته شده که مگر روزنامه‌نگاران برای سفر خارجی باید اجازه هم بگیرند. اشاره بیانیه انجمن به سخنان اخیر وزیر ارشاد در باره بازجویی از روزنامه‌نگارانی بود که برای شرکت در یک کارگاه آموزشی به هلند رفته بودند. لازم به ذکر است که سال پیش در همین هفته تعدادی از خبرنگارانی که به زور سوار هواپیمای سی-۱۳۰ ارتش شدند به دلیل اینکه از وزارت ارشاد برای زنده ماندن اجازه نگرفته بودند، کشته شدند. تا این لحظه نیز هیچ کس مسوولیت جان این خبرنگاران و کشته‌شدگان دیگر از جمله ساکنان شهرک مجاور فرودگاه مهرآباد را بر عهده نگرفته است. در طی سال‌های اخیر فقط خبرنگاران از بازجویان برای قضای حاجت و غیره اجازه می‌گرفتند که بعد رفتن بعضی از بازجوها به وزارت ارشاد، هنوز این انتظار باقی است که برای هر کاری اجازه گرفته شود.


هاشمی شاهرودی در نامه‌ای از زیاد نشدن اموال و دارایی‌های وزیر سابق نفت که وزیر اسبق نیرو هم بود، تقدیر کرد. شاهرودی البته اشاره‌ای به افزایش شدید ثروت مدیران وزارت نیرو در زمان مدیریت زنگنه در آنجا و ثروت‌اندوزی شیرین بعضی‌ها در عسلویه در دوران وزارت نفت او نکرده است. اصولا در هیچ یک از ین دو وزارت‌خانه هیچ اتفاق منفی مالی نمی‌افتد و هیچ‌کدام از احزاب سیاسی علاقه‌ای به گرفتن سهم از پروژه‌های این وزارت‌خانه‌ها ندارند.


سيد محمد خاتمي گفت: ائتلاف بزرگ‌ترين دستاورد امروز جريان اصلاحات است. یکی از کارشناسان سیاسی گفت منظور خاتمی از ائتلاف، همان اتلاف است که به مدت ۸ سال دوران اصلاحات انجام شد. اصولا به خاطر اتلاف فرصت‌های سیاسی مهم، حجاریان خاتمی را آسد ممد فرصت‌سوز نامگذاری کرده است.


نمايندگان مجلس به فوريت طرحی رای دادند که در صورت تصويب به بهانه برگزاری همزمان انتخابات مجلس و رياست جمهوری، دوره فعلی مجلس تا یک سال و نيم طولانی تر خواهد شد. اصولا نمایندگان مجلس هفتم بشدت شیفته خدمت‌رسیدن هستند نه تشنه قدرت.


مهدی کروبی گفت، امیدوارم نیروهای غیبی در انتخابات پیش رو دخالت نکنند. در سال‌های بعد انقلاب رشد شدید نیروهای غیبی بخصوص در سال‌های جنگ توانست مانع از سرخورده‌گی بخشی از نیروهای ایران شود که خیال کنند ایران در سال‌های آخر همه‌اش در حال پیروزی است و الان بعد از ۱۸ سال محسب رضایی و هاشمی رفسنجانی می‌گویند که در سال‌های آخر اصلا پیروزی بدست نیاوردیم. در سال‌های اخیر نیز نیروهای غیبی هم
که جمعیتی چند میلیونی دارند توانسته‌اند به موقع در انتخابات حاضر شده و مشت محکمی بردهان دشمنان وارد کنند. این نیروها در سال ۱۳۷۶ هم موفق شدند به استان‌های مازندران و لرستان هجوم بیاوند و دو سه برابر ظرفیت استان رای بدهند. سال گذشته نیز در انتخابات ریاست جمهوری، ابتدا آقای کروبی از بقیه جلوتر بود ولی ناگهان با کمک نیروهای غیبی، بخشی از آرای ایشان غیب شد.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)