تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

روز جهانی ایدز و ایدز در ایران

گوش دهید و دریافت کنید

روز اول دسامبر، روز جهانی ایدز و روز روبان قرمز، در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ایران به نحوی مسکوت ماند


قاردشیر خبرنگار حوزه حقوق بشر در این باره گزارشی تهیه کرده که می‌شنوید


بنا به گزارش‌های رسمی در ایران شاید تعددی ایدز داشته باشند ولی گزارش‌های وقعی چند برابر این تعداد است که بنده ماخذ لازم را ندارم و اصلا برای شنونده رادیو اهمیتی ندارد که ماخذ بشنود!


با عرض پوزش به گزارش همکار دیگرمان در این باره توجه کنید:


در سال ۱۳۷۷، مسوول بخش بیماران ایدز سازمان هلال احمر به یک خبرنگار گفته بود که با اینکه آمار رسمی می‌گوید ۱۰ هزار نفر، ولی آمار غیر رسمی ده‌ها برابر این رقم است و در یکی از زندان‌های شمال غرب کشور به دلیل استفاده از سرنگ‌های آلوده، بیشترین تجمع بیماران مبتلا به ایدز در یک واحد غیر بهداشتی در دنیا وجود دارد. او ادعا کرده بود که ۸۰۰ نفرزندانی مبتلا به ایدز وجود دارند که دولت امکان آزاد کردن‌شان را نداشته است. این خبر هیچگاه امکان انتشار پیدا نکرد.


از سوی دیگر عدم آموزش صحیح محصلین و مردم از طریق رسانه‌ها باعث شده بسیاری از شهروندان راه‌های عدم ابتلا را ندانند. روزنامه‌هایی هم که مدعی شعار "دانستن حق مردم است" بودند هیچوقت به طور گسترده با اطلاع رسانی به موقع شهروندان ایرانی را آگاه نکردند.


احمدی‌نژاد با حضور در مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیای دوحه، از رقص رقاصان عربی یک کمی لذت برد و با وجود اعتراض بعضی رسانه‌ها به عدم ترک مراسم توسط احمدی‌نژاد، او گفته است این نوع رقص حتما در افزایش جمعیت و ایجاد محرک لازم تاثیر گذار خواهد بود. گفته می‌شود نواز مراسم رقص برای آقای الهام و بانو فرستاده شده و قرار است آنها گزارش کاری بعد از مشاهده و غیره برای پدیده هزار سوم بفرستند.


بازتاب گزارش داد آمار عمل زیبایی رفع چین و چروک صورت در انگلیس افزایش یافته است. چون در ایران بنا به یک سنت تاریخی کار کار انگلیسی‌هاست، به احتمال زیاد عمل جراحی زیبایی رفع چین و چروک دور چشم از عمل جراحی زیبایی بینی سبقت خواهد گرفت. بخش عمده‌ای از مشتریان متخصصین جراحی پلاستیک را زنان و مردانی تشکیل می‌دهند که خیال می‌کنند دماغ‌شان گنده است. جراحان ایرانی زیبایی که بخش عمده‌ای از ایشان هم شناختی از زیبایی‌شناسی ندارند با داشتن مشتریان ساده دلی مثل ایرانیان عزیز در سال‌های گذشته بسیار موفق عمل کرده‌اند و عمل خواهند کرد. لازم به ذکر است که بعضی از زشت‌ترین دماغ‌های عمل کرده دنیا کار جراحان ایرانی است. خسته نباشند.


سردار دکتر قالیباف که از الان نگران شهردار ماندن بعد از انتخابات شوراهاست بعد از راه بندان دیشب تهران گفت که علت ترافیک شدید تهران، بی نظمی بود نه یخ زدگی بعد از بارش برف. اصولا یخ زدگی در تهران ربطی به شهرداران نداشته و در دوران کرباسچی، الویری و ملک مدنی، همیشه یخ زدگی بعد از بارش برف سبب افزایش راه‌بندان شده ولی هیچیک از این آقایان به این شدت نگران از دست رفتن صندلی شهرداری نبودند.


بنا به گزارش خبرگزاری آفتاب، جبهه اصولگرایی و کارآمدی به سخنگویی طلایی نیک که قبلا دوم خردادی بود تشکیل شده و در انتخابات خبرگان با طرفداران آقای مصباح یزدی و در انتخابات شوراها با طرفداران قالیباف ائتلاف خواهد کرد. کلاغستون اصلا اظهار نظری در این باره نمی‌کند!


احمدی‌‌نژاد در گفتگوی تلویزیونی الجزیره با او گفت که ما از آمریکا هیچ‌چیز نمی خواهیم جز ترک عراق. خبرنگار الجزیره هم پقی زد زیر خنده که البته پخش نشد. ایران در دوره‌های مختلف همیشه گفته ما از آمریکا هیچ چیزی نمی‌خواهیم جز یک چیز کوچولو. به عنوان مثال قبل‌ها می‌گفتیم طلب ۱۰ میلیارد دلاری‌مان را می‌خواهیم، بعدش می‌گفتیم پس دادن محمد رضا شاه، بعدش می‌گفتیم خروج از خلیچ فارس، بعد می‌گفتیم رفع تحریم، بعد می‌گفتیم ... هنوز معلوم نیست احمدی‌نژاد چیزهای دیگری هم بگوید یا نه؟


متهمان ترور قاضی مقدس اتهامات خود را "پذیرفته شدند". به گفته خبرنگار حوزه فرهنگستان کلاغستون، کلاغ‌آقای حداد عادل گفته است وقتی پذیرش یک اتهام اندکی دردناک و با استفاده از شیشه نوشابه خانواده صورت گیرد، نمی‌گوییم متهمان اتهامات خود را پذیرفتند، می‌گوییم، اتهام خود را پذیرفته شدند. همکاری دادگستری با فرهنگستان در تکامل زبان فارسی کماکان ادامه خواهد داشت.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)