تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

سالگرد خودکشی خودسرانه بوسیله دیگران

گوش دهید و دریافت کنید


امروز سالگرد خودکشی داريوش فروهر و همسرش پروانه فروهر بوسيله گروهی از ياران خدوم در سال ۱۳۷۷ است. داريوش فروهر و پروانه فروهر تلاش کردند خود را خودکشی نمايند و با سرعت زياد خود را روی چاقوی نيروهای عزيز ۸۰ بار پرتاب کردند و در حقيقت اين آنان بودند که به چاقو ضربه زدند نه چاقو به ايشان. گفته می​شود فروهر و همسرش خيلی خودسر بودند. از سوی ديگر در آذرماه ۷۷ تعدادی ديگر خودشان را به همين سرنوشت مبتلا کردند و باعث به دردسر افتادن گروهی بی​گناه شدند. در آذر ۱۳۷۷ اين شايعه قوت گرفته بود که فهرستی تهيه شده در مرکز پژوهش​های مجلس در سال ۷۵ از شخصيت​هايی که در صورت بحران بايد کنترل شوند به دست بعضی​ها رسيده بود و افراد درون ليست چون می​خواستند خودکشی کنند، دوستان سعی در جلوگيری کردند که متاسفانه فقط ۵،۶ مورد موفقيت آميز نبود. بعضی از افرادی که نام​شان در ليست "مانويسنده​ايم" بود و به فضای سانسور سال​های ۷۰ اعتراض کرده بودند در اين ليست وجود داشتند.


از مسائل جالب آن سال این بود که روزنامه کیهان تقصیر را به گردن اسرائیل و سرویس​های خارجی انداخت و خسرو حسینیان، ببخشید روح​الله حسینیان با روشن کردن چراغ گفت که کار، کار دوم خردادی​ها بوده است. این در حالی است که دوم خردادی​ها به خاطر بی​عملی در همه چیز شکست خوردند و عرضه بستن بند کفش خودشان را هم نداشتند و بر همین پایه، تئوری حسینیان بعدها رد شد. از سوی دیگر بعدها که اعلام شد کار کار چه کسانی بوده، جناح راست هیچ​وقت این خودکشی شدن فروهر و الباقی را محکم محکوم نکرد و گفت، ای، حالا رفتند که رفتند، به ما چه؟


بازتاب به نقل از پرستو فروهر گفت: برگزاري مراسم بزرگداشت داريوش و پروانه فروهر حتي در منزل آن دو مرحوم ممنوع اعلام شده است. فرزند پروانه و داريوش فروهر در گفت‌‏وگو با ايلنا، با بيان اينكه به من رسما ابلاغ شده است كه امسال برگزاري مراسم بزرگداشت داريوش و پروانه فروهر حتي در خانه آنان ممنوع است، گفت: از امروز صبح ماموران نيروي انتظامي دو طرف كوچه منزل فروهر را بسته‌‏اند و حتي از ورود اقوام نزديك به كوچه جلوگيري مي‌‏كنند.اين در حالي است كه طبق برنامه قرار بود مراسم هشتمين سالگرد درگذشت پروانه و داريوش فروهر امروز (چهارشنبه) از ساعت 16 و 30 دقيق در منزل آن دو مرحوم برگزار شود.


مرکز اسناد انقلاب اسلامی که روح‌الله حسینیان رئیس آن است هم قرار شده تاریخچه جدیدی برای قتل‌های موسوم به زنجیره‌ای تنظیم کند تا آیندگان از خواندن نوشته‌های روزنامه‌های ملعون دوم خردادی دچار خطا نشوند و بفهمند داریوش فروهر، پروانه فروهر، جعفر پوینده، محمد مختاری، پیروز دوانی و مجید شریف همگی دست به یکی کرده بودند تا با مسموم کردن سیعد امامی با داروی نظافت برای او پروند سازی کنند.


به گزارش یکی از پرستوهای نزدیک به کلاغستون، پرونده سقوط هواپيمای سی​-۱۳۰ ارتش همچنان قرار است مسکوت بماند. بنا به همين گزارش، ظاهرا دايره حقوقی ارتش اعلام کرده ۸۰ خانواده با دريافت ديه از شکايت صرف​نظر کرده اند ولی ۵ خانواده پاهایشان را در يک کفش کرده​اند و گفته اند نچ! به اين خانواده​ها گفته شده اگر پول ديه را نگيرند، مبلغ، به خزانه‌ی دولت و به حساب سازمان قضايی واريز می‌شود و ديگر نمی‌توانند حق​شان را بگيرند. همسر يکی از قربانيان حادثه که به تازگی ديه را گرفته، می‌گويد علت اين کارش به ديگران ربطی ندارد و حاضر نمی‌شود توضيح بدهد که بعد از پرداخت مبلغ ديه از او برای پرونده رضايت گرفته‌اند يا نه.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

ای بابا دیگه نظر دادن نداره دست و پنجه رژیم جمهوری اسلامی درد نکنه که نگذاشت این دو عزیز از لذت شهادت محروم بمانند قصدشان خیر بوده

-- بدون نام ، Nov 25, 2006

ای بابا دیگه نظر دادن نداره دست و پنجه رژیم جمهوری اسلامی درد نکنه که نگذاشت این دو عزیز از لذت شهادت محروم بمانند قصدشان خیر بوده

-- بدون نام ، Nov 25, 2006

Hamme ches be ham meayad ve en yek chance kooby ast ve ma iranha bayed be en dasheteha efekhar kooneem. bashe

-- hassan ، Nov 28, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)