تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

توانا بود آنکه دانا نبود

گوش دهید و دریافت کنید

به یک خبر حقوق بشری توجه که همکارمان قارناز تهیه کرده توجه کنید


پارلمان اروپا روز پنجشنبه شانزدهم نوامبربا تصویب قطعنامه ای دولت ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرده، از کمیسیون اروپا خواست برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران اقداماتی اتخاذ کند. در این قطعنامه آمده که طی یک سال گذشته، وضعیت ایران از لحاظ رعایت حقوق شهروندی و آزادی سیاسی به صورت چشمگیری از زمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد در ایران افت کرده و زندانیان همچنان مورد بدرفتاری و شکنجه قرار می‌گیرند. البته لازم به ذکر است که اگر چنین نشود و اخبار منفی نداشته باشیم که من، قارناز به اتفاق همکارم، قارداشیر باید برو یم سماق بمکیم. بر اساس اخبار موجود،ااز ۶۵ عضو پارلمان اروپا که هنگام رأی گیری برای این قطعنامه حاضر بودند، شصت نماینده رأی مثبت و سه نفر رأی ممتنع دادند. پارلمان اروپا در عین حال از تصمیم رئیس قوه قضائیه ایران در ممنوعیت شکنجه که در آوریل ۲۰۰۴ (فروردین ۱٣٨٣) اعلام شد و متعاقب آن، تصویب قانون اصلاحات قضائی و تأیید آن از جانب شورای نگهبان استقبال کرده است. که البته اگر اجرا شود خیلی هم خوب است.


به گزارش قاراینا از کلیفورنیا توجه کنید:


مقام‌هاي دانشگاه كاليفرنيا كه در كتابخانه اين دانشگاه يك دانشجوي ايراني‌الاصل مورد ضرب و شتم پليس قرار گرفت، اعلام كردند: يك سازمان نظارتي، انتظامي معروف در لس آنجلس تحقيقات مستقلي را در اين‌باره به عمل خواهد آورد. تصميم فوق تحت فشار اعتراضات بيش از ‪ ۲۰۰‬دانشجو كه با راهپيمايي به سوي ايستگاه پليس مستقر در دانشگاه خواهان انجام يك تحقيق مستقل و نيز بركناري افسران عامل اين ضرب و شتم بودند، گرفته شده است. البته لازم به ذکر است که اگر چنین بلایی سر یک دانشجوی ایرانی در ایران می‌آمد، نه کسی جرات داشت فیلمش را علنی کند، چون به اتهام براندازی ۱۰ سال زندان می‌رفت، نه کسی جرات داشت راهپیمایی کند، چون شب بعدش می‌ریختند خوابگاه ایشان را لت و پار می‌کردند و احتمالا عده‌ای از کتک خورده‌ها سال‌ها بین زندان و دادگاه رفت و آمد می‌کردند و نهایتا کسی هم جرات نداقشت خبرش را در روزنامه چاپ کند، چون روزنامه را هم تعطیل می‌کردند.


به یک گزارش ورزشی توجه کنید: علی کریمی از بایرن مونیخ می‌رود. به گزارش خبرنگار ما مونیخ که به محل سر بریدن استعدادهای فوتبال ایران معروف است، علی کریمی گفته است می‌خواهد به امارات برگردد چون آنجا لازم نبود مثل سگ تمرین کند، پول زیادی هم به جیب می‌زد و از خونه مامانش اینا هم دور نبود. در عین حال آنجا بهترین بازیکن بود و هیچوقت روی نیمکت نمی‌نشست ولی در بایرن مونیخ باید زحمت بکشد تا مربی دو دقیقه او را به زمین بفرستد.


آقای احمدی‌نژاد در سفرش به کردستان امروز دست به یک آلت خطرناک زد و مورد اعتراض قرار گرفت. او در یکی از بازدیدهای رسمی به یک دستگاه "دف" که آلت موسقی محسوب شده دست زده و بعضی‌ها معتقدند دست زدن به آلت موسیقی از دست زدن به ... قبیح‌تر است و به همین دلیل سال‌هاست نمایش آلات موسیقی از تلویزیون رسمی ایران بسیار سکسی و تحریک کننده است. گفته می‌شود دف به علت فرم گردش بشدت مورد توجه مردان است و شعر دف‌دف‌دددف‌دف‌ددف هم بوسیله یک مرد سروده شده.


هیات امنای دانشگاه آزاد متشکل از هاشمی رفسنجانی، موسوی اردبیلی حسن خمینی، میر حسین موسوی و غیره بالاخره تصمیم گرفت دوران پادشاهی دکتر جاسبی را محدود کند. به گزارش خبرنگار حوزه آموزش عالی کلاغستون، نزدیک بود دکتر جاسبی تاج سلطنت را به فرزندش بسپارد ولی از سال پیش که پسر آقای هاشمی رفسنجانی به دانشگاه آزاد رفته است، شایعاتی مربوط به مشکلات عدیده بر سر این تاج بر سر زبان‌هاست. احتمال دارد در صورت به ریاست رسیدن مهدی هاشمی، شعب دانشگاه آزاد اسلامی در نروژ، لندن، تورنتو تقاطع شپرد و یانگو ونکوور گشوده شود.


به گزارشی از خبرنگار آمیزش عالی ما توجه کنید. یکی از روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان از سیاست‌های "دو بچه کافی نیست" احمدی‌نژاد حمایت کرد. گفته می‌شود سطح آمیزش بالا نسبت عکس با آموزش بالا دارد، به همین دلیل دولت در تلاش است سطح آموزش را پایین بیاورد و یا با تاسیس وزارت آمیزش و پرورش، شکاف موجود را بشدت پر کند. از سوی دیگر نیز قرار است هیات دولت رسما طرح دوبچه‌کافی نیست، یک شب جمعه در هفته کم است را به مجلس بفرستد و جزوات آموزشی-آمیزشی نیز به تیراژ وسیع منتشر سازد.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

سلام
بعد از فیلتر شدن خیلی از سایتها من شما را تصادفی پیدا کردم ،امیدوارم فیلتر نشوید .

-- بدون نام ، Nov 19, 2006

مسدر احمدی نژاد دلش به خاطر خودش می سوزد که نتوانسته زیاد بچه دار بشود آخی حیوونی ههههههههه

-- arsh ، Nov 24, 2006

به نام خدا
با سلام خدمت جناب آقای جاسبی ریاست
دانشگاه آزاد اسلامی.
من یکی از دانشجویان رشته ی مهندسی منابع طبیعی-جنگل داری در دانشگاه آزاد
اسلامی واحد لاهیجان هستم.
این رشته در دانشگاه لاهیجان با مدرک
لیسانس است و مااگر بخواهیم برای کار شناسی ارشد امتحان بدهیم ،نمی توانیم چون دانشگاه ما اخیرا" موفق به آوردن کارشناسی ارشد شده است ولی دانشجوی
دختر نمی پذیرد. در صورتی که تعداد دانشجویان دختر ما از دانشجویان پسر خیلی بیشتر است . حتی می توان گفت که:تعداد پسران زیر 10 نفر است و مادانشجویان دختر برای ادامه ی تحصیل خود تنها کاری که می توانیم بکنیم این است که در آزمون سراسری امتحان دهیم .که قبول شدن آن هم می توان گفت برای ما غیر ممکن است.
لذا از شما تقاضا دارم مشکل ما هم در این مورد وهم در مورد شهریه ها ی دانشگاه ما که گاها" ترمی از هفتصد هزار تومان به بالا میزند را برای ما حل کنیدوبه عنوان یک پدر بزرگتر برای ما هدیه ی کارشناسی ارشد دختران را به مابدهید.....................

با تشکر از شما
بدری

-- ساشا ، Dec 9, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)