تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

رئیس سازمان مدیریت استعفا "شد"!

گوش دهید و دریافت کنید

فرهاد رهبر، رئیس سازمان مدیریت استعفا شد! به گزارش خبرگزاری قارنا، حداد عادل رئیس مجلس
شورای اسلامی که همزمان رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی هم هست، اعلام کرد وقتی کسی به زور استعفا می‌دهد، از فعل "شد" برایش استفاده می‌کنند، به همین دلیل، استعفای محمد دادکان که دو روز پیش پس از برکناری‌اش اعلام رسمی شد، از همین نوع است. چندی پیش نیز خانم زهرا رهنورد که رئیس دانشگاه الزهرا بود، نیز استعفا شد. فرهنگستان زبان و ادب فارسی قرار است به مناسبت فرا رسیدن سالگرد قتل‌های زنجیره‌ای هم نوع مرگ داریوش فروهر و همسرش را از نوع "مُرد شدن" ارزیابی کند و از این به بعد گفته خواهد شدکه داریوش فروهر مرد شد، و هرگونه اظهار نظری پیرامون قتل فروهر و الباقی مستوجب پشیمانی است.


کاندولیزا رایس گفت، من رغبتی به ملاقات رئیس جمهوری ایران ندارم. چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس ایران اعلام کرده بود که خانم رایس بعد از ضربه‌ای که از یک دوست پسر ایرانی، که به گفته نماینده تصادفا قزوینی هم بوده خورده است، نسبت به ایرانی‌ها واکنش‌های بسیار سردی از خود نشان داده است. به دلیل شباهت ویژه رئیس جمهوری ایران به محمود بصیری، بازیگر قزوینی سریال آرایشگاه زیبا، خانم رایس به هیچ وجه تمایلی به انجام این دیدار ندارد!


مجید انصاری برای امتحان تجدیدی خبرگان دعوت شد. ظاهرا قرار است به دلیل خدماتش در گذشته که باعث شده خیلی از روزنامه‌نگاران و دانشجویان به او بدبین شوند، شامل تک ماده شده و از کنکور با سهمیه خاص عبور کند.


آقای خاتمی که در حال چسباندن تمدن‌ها در ترکیه است گفت، من تا ۳۰۰ سال دیگر همینطوری به حرف‌های خودم ادامه می‌دهم حتی اگر همه تمدن‌های بشری از بین رفته باشد. او گفت ما باید گفتگوی تمدن‌ها را یک جا بالاخره آزمایش کنیم. یکی از ایرانی‌های ساکن ترکیه از آقای خاتمی نظرش را در باره اصلاحات پرسید، و آقای خاتمی گفت که آنهم مثل گفتوی تمدن‌هاست، باید آزمایش کنیم و البته دانشجویان و روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی باید هزینه‌هایش را بپردازند و کلا همین حرف‌ها. او در واکنش به سوال یکی از ایرانیان که در باره مسوولیت او در قبال مسائل کشور در سال‌های ۷۶ تا ۸۴ گفت: ما چیکاره بیدیم؟


آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود به یافت شدن آثار پلوتونیوم غنی شده پرداخت. بر اساس این گزارش پلوتونیوم غنی شده با غلضت بالا می‌تواند استفاده‌های بدبدی داشته باشد، ولی دولت ایران اعلام کرده فقط برای مصارف پزشکی و تولید آبنبات قیچی و از این حرف‌ها از آن استفاده می‌کند. در عین حال، سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که منشا پلوتونیوم یافت شده، رآکتور قدیمی تهران در نزدیکی کوی دانشگاه و یوسف آباد است. یکی از صاحبان بنگاه‌های معمالت ملکی به ما گفت، صدایش را در نیاورید، وگرنه قیمت زمین اینجا بشدت افت می‌کند. لازم به ذکر است که یکی از برج‌های جدید تهران هم در همان حوالی ساخته می‌شود. اگر مردم می‌دانتسند که محدوده آ.اس.پ و کوی دانشگاه و یوسف آباد و کردستان چقدر جای هسته‌ای خوبی است، حتما از داشتن منزل در نزدیکی رآکتور تهران خوشحال می‌شدند.


تیم ملی فوتبال ایران تیم کره جنوبی را برد! امیدواریم با استعفا شدن آقای دادکان ماجرای تحریم ایران از سوی فیفا ماستمالی شده و تیم ایران بتواند به جام ملت‌های آسیا راه یابد.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

رئیسفرهنگستان ادب فارسی هم هست، اعلام کرد وقتی کسی به زور استعفا می‌دهد، از فعل شد برایش استفاده می‌کنند.
حالا غلام حدادینا اینو گفته مرگ من یا گرفتی مارو؟

-- شایان ، Nov 25, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)