تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

نحس ترین روز آبان

گوش دهید و دریافت کنید

تیم پرسپولیس با نتیجه دو بر یک استقلال را شکست داد. به همین مناسبت دیروز در محل آی‌سی‌یو-ی بیمارستان کنار رادیو، خانم کلاق و آقای کلاغ با همدیگر درگیر شدند.


خانم کلاغ: استقلال، سرور پرسپولیسه...پرسپولیس هیچ چیزی نیست...


آقای کلاغ: به چیز خوراش مربوطی نیست...آخ قلبم!


آقای کلاغ پس از اینکه پرسپولیس گل دوم را به ثمر رساند، از تخت بلند شده و به سوی دو تا از خانم‌های نسبتا وجیه بیمارستان روان شد. خانم کلاغ هم ضمن فرو کردن سرنگ محتوی داروی بیهوشی، با گیره عمودی سرم، توی سر آقای کلاغ زد و نامبرده بعد از شکسته شدن سر، ابتدا به اتاق عمل اورتوپدی و دوباره به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل گردید.


علی دایی مجددا دو گل زد. دایی که در دوران تحصیل به حرف یکی از اساتید که از او خواسته بود به جای حرف زدن، از سرش استفاده کند و بعدها تبدیل به تنها فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف شد که واقعا از سرش استفاده می‌کرد، بعد از جدای از پرسپولیس به سایپا پیوست و پس از رفتن مربی سایپا از این تیم، رسما "سر"مربی این تیم هم شد. نامبرده در حال حاضر با وجود کهولت سن، آقای گل لیگ برتر است.


امروز ۱۳ آبان، سالگرد اشغال سفارت آمریکا بوسیله دانشجویان انجمن‌های اسلامی و دیگر گروه‌های دانشجویی تندرو در سال ۵۸ می‌باشد. این دانشجویان به رهبری اصغرزاده، میردامادی و بی‌طرف قرار بود در اعتراض به اقامت شاه در آمریکا، برای ۴۸ ساعت سفارت را اشغال کنند، و راست راست از دیوار سفارت بالا رفتند. ولی بعدا با تمهیدات آقای "موسوی خوئینی‌ها" که به هیچ وجه رابطه نزدیکی با شوروی نداشت، تایید اشغال بلند مدت آنرا از رهبر نظام گرفت این دانشجویان به همین وسیله می‌خواستند دولت موقت را ساقط کنند، و توانستند روند نسبتا دموکراتیک بعد از پیروزی انقلاب را دچار بحرانی کنند که مورد نظر بعضی از روحانیون مایل به قبضه کردن قدرت بود. پس از استعفای بازرگان و سقوط دولت، گروهی ند.از دانشجویان عملا تبدیل به قدرت بلامنازع رادیکال کشور شدند که بعدها به جناح چپ شهرت یافتند.


گفته می شود پی‌آمد اشغال سفارت آمریکا که به لانه جاسوسی شهرت پیدا کرد، حمایت کشورهای مختلف از عراق برای حمله به ایران بود. که احتمالا هیچ ضرری از این ناحیه به مردم کشورمان وارد نشده است. از طرف دیگر، روند تکامل آرام دموکراتیک نیز اصلا دچار خدشه نشد و در سال‌های ۶۰ گروه تازه به قدرت رسیده هیچ نقشی در اعدام‌ها نداشت!


انقلاب فرهنگی نیز که اصلا آموزش عالی را به سقوط نکشاند، هیچ ارتباطی با این گروه از دانشجویان قدرت یافته نداشته است.


تعداد اندکی از دانشجویان معروف به "پیرو خط امام" بعدها این حرکت را اشتباه خواندند که ما خواهان برخورد محکم و صریح با ایشان هستیم!این گروه هیچگاه تمایلی به پذیرش مسوولیت تمامی بلاهایی که از سال ۵۹ بر سر کشور آمده، نداشته.


عباس عبدی نیز که یکی از دانشجویان رده دوی اشغال سفارت آمریکا بود، و بعدها زیر نظر موسوی خوئینی‌ها رشد کرد، در سالگرد اشغال لانه جاسوسی اندکی دستگیر شد.


صفار هرندی وزیر کیهان و ارشاد اسلامی گفت، رسوایی هالوکاست علمی است و همه طرفداران هایدگر در ایران موافق احمدی‌نژاد هستند. به گزارش خبرگزاری "چرت نیوز" شاگردان بلافصل احمد فردید که خود را منتقل کننده دانسته‌های هایدگر می‌دانست سال‌های سال هالوکاست را افسانه می‌پنداشتنه‌اند. بسیاری از پیروان فردید در حال حاضر در قدرت هستند.


اعتماد ملی نوشت، هزینه‌های دولت تا پایان سال جاری ۱۳ میلیارد دلار افزایش می‌یابد. احتمالانوسینده مطلب اگر آنرا در ۱۴ آبان منتشر می‌کرد می‌نواشت ۱۴ میلیارد، و اگر در روز پانزدهم بود، می‌گفت ٔ۱۵ میلیارد! یک کاره!خبرنگار سیر و سیاهت ما گزارش می دهد که بخشی از این افزایش هزینه مربوط به سفرهای استانی احمدی‌نژاد می‌باشد که معمولا بسیار ناهماهنگ با دسرگاه‌های اجرایی است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

این جوابی قاطع و دندان شکن میخواهد!

جمهوری اسلامی اعلام کرده که میخواهد طی چند ماه آتی صدها هزار نفر را از کشور اخراج کند. اینها "کارگران افغانی"، "کارگران خارجی" و "غیر قانونی" نامیده میشوند. عمدتا زحمتکش ترین بخش طبقه کارگر که سالهاست با سخت ترین کارها ثروت می آفرینند و خود از ابتدایی ترین امکانات (مثلا تحصیل بچه هایشان) محروم اند. حکومت ایران با اتکاء به فاشیسم ضد افغان (که خود مبلغ پیگیر آنست) میکوشد با ایجاد تفرقه قومی و حمله با "کارگران خارجی" کل جامعه را مرعوب کند. این رژیم یک روز اعدام و سنگسار راه می اندازد، روز دیگر به زنان حمله میکند و امروز اخراج کارگران مهاجر را بهانه قرار داده تا شاید خود را نجات دهد.

-- sjk ، Nov 6, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)