تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

لعن و رجم میرحسین خان درخشان در وبلاگستان


وقایع وبلاگیه یازدهم

گوش دهید و دریافت کنید

از قرار اخبار، میرحسین خان درخشان به ژورنالیست ها و راپورت چی های سی بی سی فرنگی گفته که حکومت ایران باید قنبلیه تخمیه داشته باشد و خیلی هم در این باب افاضات مفصل فرموده و آنها هم مشارالیه را پدرخوانده وبلاگستان معرفی کرده و یکطوری وانمود داده اند که انگار این اظهارات از لسان وبلاگستان است. بعد که اینها منتشر شد خیلی ها بنای اعتراض به میرحسین خان را گذاشتند که این حرف ها ناقض این همه مجاهدت ما در وبلاگستان و مقامات کشوری و لشکری در مرکز بود که دائما تاکید می کنیم که تاسیسات تخمیه صلحیه را طالبیم و لیکن شما آن را قنبله تخمیه که در بمباردمان بکار می آید نشان داده ای. و از این بدتر اینکه خودت را پدرخوانده وبلاگستان و صاحب اختیار ما جا زده ای، حال آنکه هرچند شما دویم بلاگر کل وبلاگستان بوده و ما هم ملقب کردیم به این جهت آن جناب را به ابوالبلاگری، لاکن اینها دلیل نمی شود که عقاید نامقبولت را به اسم و از زبان ما صادر نمایی.


بهمین خاطر فعلا لعن میرحسین خان که سرسلسله فرقه هودریه هم هست و رجم وبلاگ مشارالیه، باب است و بهمین علت هیچکس اظهار مودت و سابقه دوستی با وی نمی کند و مریدان هم همه متفرق و از در انکار درآمده اند که مبادا این آتش دامن آنها را هم بگیرد و حتی بعضی از هودریون هم لباس عوض کرده در صف لائمین میرحسین آقا درآمده اند!


لاکن برخی ها به لعن و رجم هم کفایت نکرده بقصد یافتن و شمع آجین کردن مشارالیه بگشتزنی مشغول شده اند که از آن جمله اند میرزا ناصرخان خالدیان کبیرالدوله و مرد رومانتیک با کلنگ ، لاکن هنوز وی را به چنگ نیاورده اند و خون و خطایی حادث نشده.


دیگر آنکه لوا خاتون زندیه که وبلاگ بلوط تحت اداره اوست، رفراندوم کرد از مراجعینش که اگر تمثالی از صاحب هر بلاگ در عمارت وبلاگ نصب باشد، آیا این کار مددی به ارتباط بهتر با جنابان بلاگرها به آنها می کند یا خیر. چون بعضی از جنابان بلاگرها، مثل کورش خان علیانی و میرزا نیکان صاحب دیوان و آشیخ محمدعلی ابطحی از خودشان عکس سر در وبالیگشان نصب کرده اند و بعضی ها مثل جناب مرد رمانتیک با کلنگ و مرحومه سیماخاتون شاخساری و زیتون بانو هیچوقت تصویری از خود نشان نمی دهند. لاکن برخی از حضرات بلاگرها گه گاهی فتوگراف از خودشان رونمایی می کنند که عکس العملهای شدیدی در وبلاگستان را منجر می شود. مثلا جناب عالیجاه مهدی خان جامی، که یکمدتی قبل از افتتاح دارالصوت زمانه چند فتوگراف از خودشان به خواهش اسدالله خان علیمحمدی مالک البیلی منتشر کردند، که این خیلی باعث جاخوردگی و حیرت جمیعی از اهل وبلاگستان شد و خیلی ها قبول نمی کردند که معزی الیه، به آن وجه باشد و گویا متصور بوده اند که صاحب آن گفتارهای نغز دست کم باید به شمایلی مثل میجر مارلون براندوی آکتور باشد که حاشا و کَلا! خلاصه آنکه لوا خاتون بعد این رفراندوم که استقبال مقبولی هم از آن شد آرا را خواند که به قرار اعلام مشارالیها، غلبه با آنهایی بوده که معتقد هستند که وجود تمثال بلاگر، چندان کمکی به جهت ارتباط بهتر به آنها نمی کند و لاکن تعداد آنهایی که مخالف این نظر را دارند هم کم نبوده.


دیگر آنکه جناب آشیخ محمدعلی خان ابطحی که هم سید جلیل القدر و هم از علمای اعلام وبلاگستان است، خبر داد که یک جمعی از طلاب فاضل که عموما به تازگی به وبلاگستان نزول اجلال فرموده اند، یک تشکیلاتی را دارند تاسیس می کنند برای اداره وبالیگ دینی که این خیلی خوب است برای کل وبلاگستان بخصوص از آن جهت که تا قبل این، حضرات علما و روحانیون و فضلای حوزوی روی خوش به وبلاگستان نشان نمی دادند. لاکن اخیرا و به خصوص بواسطه این تاسیسات و بجهت ترویج و تبلیغ شریعت خیلی از ایشان ترغیب می شوند به سکونت در وبلاگستان، که این خیلی مایه امیدواری است چون دست کم به برکت وجود ایشان هم که باشد، حکومت هم منبعد مراعات وبلاگستان را بیشتر می کند. آشیخ محمدعلی هم که تا همین اخیرا بواسطه وبلاگ نویسی خیلی مورد طعن و حتی لعن بود، اوضاع را که این طور دیده اول گفته که من اصغرتر از آنم که شماها را نصیحت بکنم و بعد برای ایشان فی المجلس یکدوره جامع المقدمات فی احوالات البلاغریت را تقریر فرموده و بعد هم به قدر 80 ذرع روده اعلا، به آنها در باب اخلاق بلاگری نصیحت کرده، که البته اهل این صنف به تطویل و اطناب مُمِل عادت دارند و خیلی هم مفیدشان بوده.


تمت. نهم آبان 1385 جلالی مطابق سی و یکم اکتبر 2006 سال مسیحی


میرزا محمود، خفیه نویس دارالصوت زمانه

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

راپرتهای میرزا محمود در سایت گویا پخته تر و زیباتر بود.به نظر میرسد اینجا با عجله نوشته میشود.

-- فریدون-ی ، Nov 1, 2006

آقا این آهنگ آخری که می گه رفتی کرمونشاه و من و نبردی، مال کیه؟

-- علی ، Nov 1, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)