تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ارتباط پاسخ‌گویی و آنتی‌همورویید

گوش دهید و دریافت کنید

سید محمد خاتمی در سخنرانی‌اش به مناسبت شب ۲۱ ماه رمضان گفت، علی(ع) هیچگاه حکومت را به مردم تحمیل نکرد. به گزارش قارقار مرکزی خبر او در پایان گفته است که البته منظور ما این نیست که خدایی ناکرده حکومت در ایران به مردم تحمیل شده و از این حرف‌ها، منظورمان حکومت‌هایمردم‌سالارانه است که معلوم نیست چطور منتخب مردم بر اساس رای مردم به قدرت می‌رسد و در مقابل پرسش‌ها پاسخ‌گوست. ما به لطف خدا تمام ارکان حکومتی‌مان پاسخ‌گو هستند و در دوران من اگر کسی زیادی سوال می‌کرد یا وزارت اطلاعات او را بی‌پاسخ نمی‌گذاشت، یا اماکن، یا قوه‌قضاییه و غیره. خبرنگار ما که موفق شده با چند نفر از این پاسخ‌گرفته‌ها گفتگو کند گزارش داد هنوز اثر پاسخ روی بدن بعضی از پرسشگران معلوم است ولی بعضی‌ها نخواسته‌اند اثر شیشه نوشابه و نوشابه خانواده را به نمایش عمومی بگذارند و هنوز در حال مصرف"آنتی همورویید" هستند که ما نمی‌دانیم چه دارویی است!


احمد باطبی به مدت ۴۸ ساعت آزاد شد. باطبی بعد از ۱۸ تیر ۱۳۷۸ به خاطر در دست گرفتن یک پیراهن خونین ابتدا عکسش روی جلد مجله اکونومیست چاپ شد و به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق نمایش این پیراهن ابتدا به اعدام و سپس به ۱۵ سال زندان محکوم شد. در طی این مدت برخورد با او بسیار مهربانانه بوده و او تنها به خاطر دلتنگی چند بار اعتصاب غذا کرده است.


از اروپا خبر می‌رسد که اتحادیه اروپا به گفتگوهای هسته‌ای با ایران پایان می‌دهد. این گزارش هاکی است که سولانا پس از علاقه‌مند شدن به علی‌لاریجانی با مقاومت منفی همسر لاریجانی روبرو شده و همسر علی‌لاریجانی به سولانا به دیده "هوو" می‌نگرد! از طرف دیگر به دلیل نبوغ سیاسی و هماهنگی شدید دولت و شورای امنیت ملی قرار است از این بعد مذاکرات با ایران به طور سه‌جانبه انجام شود، یعنی یک طرف اتحادیه اروپا، یک طرف علی‌لاریجانی و طرف سوم هم محمود احمدی‌نژاد باشد.


افسران ناو هواپیمابر "آیزنهاور" احتمال حمله آمریکا به ایران را منتفی ندانسته‌اند. از سوی دیگر محمود احمدی‌نژاد از پناه‌گاه‌های اطراف ریاست‌جمهوری بازدید کرد و مطمئن شد که مجوز ساخت و برگ پایان‌کار توسط شهرداری تایید نشده باشد چون ممکن است به سرنوشت بسیاری از ساختمان‌های دیگر تهران که بعد از گرفتن تاییدیه پایان کار از شهرادی فروریخته‌اند و خراب شده‌اند دچار شود.


به یک خبر ثبت احوالی مستند توجه کنید: به گزارش خ.ز.پ.، یک خانواده که اخیرا صاحب فرزند دختر شده‌اند به ثبت احوال رفته‌اند تا نام دخترشان را "نیک‌آهنگ" بگذارند. مسوول این واحد ثبت احوال ابتدا گفته مگر اسم قحت است؟ سپس گفته این اسم، اسم یک آقا است، و بعد هم گفته چرا با گذاشتن این اسم برای فرزند خود دردسر دنیوی و اخروی می‌خرید. کلاغستون ضمن تشکر از این مسوول ثبت احوال اعلام می‌کند که اولا، نیک‌آهنگ مردِ مرد هم نیست! معلوم نیست توی غذایش چه ریخته‌اند که هیچگونه فعالیت خیرخواهانه انجام نداده است در این سه سال و نیم، ثانیا از نظر اخلاقی هم خیلی نامرد است و بدجور عاشق حالگیری است، ثالثا به اطلاع‌تان می‌رسانیم در چند سال گذشته چند کودک معصومی که اسم‌شان را نیک‌آهنگ گذاشته‌اند دارند خودشان را به درو دیوار می‌زنند تا اسم‌شان عوض شود.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

منظور از قحت همون قحط هست دیگه نه؟؟

-- علی ، Oct 17, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)