تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

جنگ جنگ تا یه روزی

سلام شنوندگان عزیز به اخبار ۱۸ سال آینده در چنین روزی توجه کنید:

شنیدن فایل صدا

امروز عماد خاتمی، رئیس مجلس ایران نامه‌های پدرش مرحوم سید محمد خاتمی رئیس جمهوری اسبق ایران را به محمود احمدی‌نژاد افشا کرد. در بخش‌هایی از نامه آمده است:

محمود، ما هم از همان دهه شصت دنبال سلاح اتمی بودیم، ولی خب می‌شد در پوشش اصلاح‌طلبی آنرا یک جوری به جهان چپاند، ولی تو آمدی و گندش را در آوردی و من تمامی مسوولیت انفجار نیروگاه بوشهر را که هنوز آماده نبود بر عهده تو می‌دانم. در ضمن اگر تو آن بچه پررو بازی را در نمی‌آوردی، اصفهان و نطنز با خاک یکسان نمی‌شدند.

در نامه دیگر خاتمی به سران جنبش دانشجویی که تا کنون منتشر نشده آمده:

دوستان عزیز، تقصیر خودتان است که در ۱۸ تیر کوفتمان شدید! شما که می‌دانستید من مقابل کسی نمی‌ایستم، چرا خودتان را دم چماق رها کردید؟ در می‌رفتید از کوی دانشگاه خب! من هی می‌گفتم قهرمان نیستم و اختیار ندارم و ...شما چرا باور نکردید که من اینکاره نبوده‌ام؟

یاسر هاشمی رفسنجانی نیز از کانادا نامه‌های پدرش را به او افشا کرد. در بخشی از یکی از این نامه‌ها آمده است:

"...یاسرکم! من تمامی نهال‌ها پسته در ونکوور را به تو می‌سپارم! از تو می‌خواهم بهرمان جدیدی در آنجا بسازی و پسته اکبری و کله قوچی را که میراث من به شماست را پرورش دهی..."

فرزند محسن رضایی نیز که سال‌ها پیش به آمریکا فرار کرده بود نامه‌های پدرش را افشا کرد:

" ...ای پسر ناخلف بابا! یک روزی می‌شود که من از دست کسانی که می‌فهمند در دوران جنگ چه اشتباهاتی کرده‌ایم مجبورم بیایم پیش تو، جان من ترتیب یک گرین‌کاردی چیزی را بده تا دیر نشده..."

فرزند محمد‌علی ابطحی نیز یک مطلب سانسور شده از وبلاگ پدرش را منتشر کرد:

"...آخ نگو! رفتم در سفر کانادا یک جیگرطلاهایی دیدم که وای وای وای وای، چه قد و بالایی دارند ماشالله! من کانادایم گرفته از روزی که برگشته‌ام منزل"

عطا مهاجرانی نیز خطاب به فرزندانش در شهرهای مختلف دنیا نامه‌هایی نوشته که یکی از کسانی که به تازگی ادعای فرزندی او را کرده دو تا از آنها ر منتشر نمود:

"فرزندان من، با اینکه همدیگر را نمی‌شناسید، ولی یادتان باشد که همیشه در حوزه فرهنگ، تساهل داشته باشید، ولی تساهل بیش از حد آب بدن‌تان را کم می‌کند و او.آر.اس یادتان نرود. همیشه تا وقتی کسی نمی‌فهمد لزومی ندارد از مواضع تهم دوری کنید، ولی اگر دیدید جایی کسی ضبط صوت یا موبایل دوربین دار داشت، حوستان جمع  باشد و تظاهر به پاکی کنید."

نوه دکتر خرزای هم تصادفا نامه پدربزرگش در زمانی که مسوول تبلیغات جنگ بوده به فرماندهان سپاهی را منتشر کرد:

دوستان عزیز، از من خواسته‌اید شعارهای شاد برایتان بفرستم، مگر صد بار بهتان نگفتم از یبوست مزمن رنج می‌برم و در عمرم لبخند هم نزده‌ام؟ در ضمن شعار جنگ جنگ تا پیروی را جمع کنید  یا روی "پ" آن رنگ سفید بزنید، که خوانده شود  جنگ جنگ تا یه روزی! چون قرار است پس فردا  هم زیر بار قطع‌نامه برویم، یک شعار درست کنید توی مایه‌های "جنگ جنگ تا قطع‌نامه..."

یک نامه قدیمی از مهندس طهماسب مظاهری وزیر اسبق دارایی منتشر شد. او نوشته است:

نمی‌دانم این باتری‌های قلب در جیب من چه کار می‌کنند!

بعدها مشخص شد علت مرگ ناگهانی دکتر نوربخش رئیس بانک مرکزی وقت عدم تعویض به موقع باتری‌های قلب او بوده است.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان


اون یاسرکم خیلی باحال بودش :D
لینکتان کردم !

-- راحيلا ، Oct 2, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)