تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

آزادی انتخاب بعد از پرداخت وثیقه

آیت‌الله طالقانی ۲۷ سال پیش در چنین روزی مرد شد، ببخشید مرحوم شد. بسیاری معتقدند که آن مرحوم خودشان به تنهایی و بدون کمک بقیه رحلت کردند ولی گروهی از آدم‌های مشکوک می‌گویند که وجود ایشان خیلی قابل تحمل نبوده است و خیلی به موقع از دنیا رفتند. ناظران معتقدند که ایشان عاقبت بخیر شدند وگرنه سرنوشت بهتری از آیت‌الله شریعتمداری و منتظری و غیره نمی‌داشتند.

شنیدن فایل صدا

سید محمد خاتمی در گفتگو با مجله تایم گفت که از بحران گروگانگیری متاسف است و  با گروگان‌ها و خانواده‌هاي آنان به دليل لطمات و زيان‌هايي كه ديده‌اند ابراز همدردي مي‌كند. این نخستین بار است که که یک مسوول ایرانی چنین حرفی می‌زند. در همین حال گروهی از اعضای حزب مشارکت که در گروگانگیری دست داشتند و هنوز به آن افتخار می‌کنند به دیدار همسر آقای الهام رفتند و گفتند که خودشان در انتقام از حرف‌های اخیر خاتمی در بدو ورود خلع لباسش خواهند کرد. گفته می‌شود جمله رمز عملیات لباس‌کنی مشارکتی‌ها"ممد لختش قشنگه" است. تا کنون هیچ منبعی این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

آقای احمدی‌نژاد باز هم اظهار تمایل کرد با جرج بوش مناظره کند. در عین حال تونی سنو سخنگوی کاخ سفید گفته است که داداش! سیاست که کشتی کج نیست! احمدی‌نژاد امیدوار است ویزای آمریکا را بگیرد تا دوباره هاله نور بالای سرش شکل بگیرد. ظاهرا نور هاله قبلی بشدت کم شده و تنهایی جایی که شارژر هاله در اختیار دارد، سالن اجتماعات مجمع عمومی است.

 جمعي از بسيجيان آذربايجان شرقي با تهيه و ارسال طوماري ، به كاريكاتور روزنامه شرق اعتراض کردند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری «انتخاب»، اين افراد كاريكاتور روزنامه شرق را اهانت به رئيس جمهور منتخب مردم دانسته و خواستار برخورد مراجع قضايي با عوامل تهيه و چاپ اين كاريكاتور شدند. روزنامه شرق روز پنج شنبه 16 شهريور با چاپ كاريكاتوري تحت عنوان قاعده ديگر بازي در حالي كه به جاي  اسب بر روي صفحه شطرنج  از الاغ استفاده نموده  ، نشان داده است كه  ايران در بازي هاي سياسي از روش هاي معمول و قانوني بهره نگرفته ودر اين مسير از روش هاي ديگر بهره مي گيرد . اين در حالي است كه بالاي سر الاغ  را هاله اي از نور فرا گرفته است. گروهی نیز از مجلس خواسته‌اند کشیدن کاریکاتور حیوانات ویژه را ممنوع کند. کلاغستون غلط کرده در مورد این یکی اظهار نظر کند!

 فتح الله امامی، مجری طرح جامع كاهش آلودگی هوای تهران، گفت که دو نوع از آلاينده ها به تنهايی موجب مرگ 27 نفر در هر روز شده اند و افزوده که با افزايش روزانه 1200 دستگاه خودرو به تهران بايد منتظر مرگ های بيشتر در سال جاری بود. به دلیل مدیریت مشعشع مسوولان روزانه ۱۲۰۰ خودرو به تهران اضافه و تنها تعداد کمی از دور خارج می‌شوند. به این ترتیب هر سال تعداد خودروها در تهران ۴۰۰ هزار تا بیشتر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تعداد مرگ و میر ناشی از آلاینده‌های خودرو‌ها در تهران به به سالی ۱۵۰۰۰ هزار نفر برسد. کارخانه ایران خودرو و وزارت نفت نیز به دلیل تلاششان در کاهش جمعیت شهر تهران در انتظار نشان ویژه خدمت هستند. اضافه می‌شود هر سال در آغاز سال تحصیلی، تعدادی از کودکان کلاس اولی بشدت بیمار می‌شوند.

رامین جهانبگلو نوشتن کتاب جدید خودش را با نام آزادی انتخاب بعد از پرداخت وثیقه را آغاز کرد. گفته می‌شود رامین از بعد فلسفی چنان تکانی خورده که نگو. او در گفتگویی با یکی از کلاغ‌های ما گفته است که در این چهار ماه به او خیلی خشک گذشته، معذرت می‌خواهم خوش گذشته و اینکه می‌گویند آدم در دوران بازجویی دچار بواسیر می‌شود اصلا صحت ندارد.

وزارت ارشاد مطبوعات را مجبور کرد تنها به خبرهای تعدادی از خبرگزاری‌های رسمی حکومتی استناد کنند و استفاده از منابع دیگر موجب پشیمانی است. وزارت قرشاد زمانه هم اعلام کرد کلیه خبرنگاران کلاغستون در صورت هرگونه تخلف تا خانه باید کلاغ‌پر بروند و چهار پر از بخش پسین‌شان به نحوی دردناک کنده خواهد شد. کلیه خبرنگاران ما از شنیدن این خبر ماتحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

این بود اخبار امروز، خدا نگهدار

 

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

سلام آقوی کلاغ جوون.چیطوری.خوشی میگما خوب ما هم شیرازی هسیما ای بشه لینک مارم بیزارین اینجو ممنون میشیم .چاکرتون آزاداندیش

-- آزاداندیش ، Sep 17, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)