تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

گفتگوی تمدن‌ها و عنب، انگور، ازوم و غیره!

سید محمد خاتمی در در یکی مراکز اسلامی حاشیه شهر شیکاگو در باره  اهمیت گفتگوی تمدن‌ها سخنرانی کرد. او به اهمیت نقش این مساله در ایجاد صلح جهانی تاکید نمود. او در عین حال شعر معرو ف مولانا در باب اختلافات زبانی در عین همدلی گفت. وقتی در پاسخ خبرنگار ترک شیرازی ما که از خاتمی پرسید شما که حرف از گفتگوی تمدن‌ها می زنید چرا خودتان گفتگوی درون تمدنی ندارید، گفت: نمنه! مشاورین خاتمی از او خبرنگاران خواستند برای رفع سو تفاهم، این خبر به گوش دکتر براهنی رهبر چدایی‌طلبان آذری زبان شمال تورنتو نرسد.

شنیدن فایل صدا

همسر سخنگوی دولت خواستار خلع لباس خاتمی شد. او گفت خاتمی با رفتن به دیار کاخ سفید به اسلام ناب محمدی، شهدا، مردم و دولت خیانت کرده و باید پدرش را در آورد.  گفته می‌شود همسر الهام خاتمی را نوکر آمریکا خوانده است. علت سخنان اخیر ایشان عدم به مصرعف قرص‌های اعصاب است. وی بشدت از کمبود لیتیوم خون نیز رنج می‌برد.

رئیس کمیته مفاسد نیروی انتظامی گفت: ۳۵ درصد مردم ایران ماهواره دارند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده درمرکز پژوهش‌های مجلس، ماهواره باعث می‌شود مردم فاسد شوندو فحشا ایجاد شود. اگر این آمار صحت داشته باشد، میزان فحشا در ایران خیلی خیلی زیاد است و بنده از خواندن ادامه این خبر معذورم چون برای شنونده‌های بالای ۱۸ سال است!

کوفی عنان با احمدی‌نژاد ملاقات کرد. وی در این دیدار از احمدی‌نژاد خواست به حزب‌الله سلاح نفرستد و در عین حال به مسابقه کاریکاتور هالوکاست اعتراض کرد. احمدی‌نژاد در پاسخ به کوفی عنان گفت که اگر حرف زیادی بزند با توپولوف از ایران می‌اندازدش بیرون. آقای کوفی عنان از دیروز تا حالا که آقای فاکر میزبانش بوده دائم تحت فشار شدید بوده است.

سید حسن خمینی در دیدار با جمعیت ایثارگران، در باره اسلام واقعی و اسلام کاریکتوری صحبت کرد. به گزارش خبرنگار ما از تهران، پس از انتشار این گفته‌ها، گروهی از کاریکاتوریست‌ها به کوه‌های شمال تهران پناه برده‌اند چون احتمال می‌رود به عنوان بدعت‌گزار و خارج شده از اسلام ناب محمدی تحت تعقیب و تکفیر قرار بگیرند و با آنها اندکی مهرورزی شدید صورت بگیرد.

تحلیل خبری کلاغستون

والو ببخشینا، یی چند روزی ما دوشتیم با ای حاجی‌مون مناظره می‌کردیم، تفسیر مفسیر و تحلیل محلیل یادمون رفت، شرمنده!

ای سر دبیر از خدا بی‌خبر یی مجله خارجکی شکر زیادی خورده و علیه خانوموی شاغل زارت و زورت کرده! از و از خدا بی خبرتر هم بی‌بی‌سی فارسی که خبرشو آورده! سیل کنین:

يکی از سردبيران سايت اينترنتی نشريه فوربز در مقاله جنجال برانگيزی که اخيرا در اين سايت منتشر کرده، به مردان توصيه کرده که از ازدواج با زنان شاغل خودداری کنند.

اولا به شومو چه ربطیاتی داره که خانوما می‌خوان طلاق بیگیرن یو نه! به شومو چی مربوطیاتی هس که بانوان محترم می‌خوان بچه‌دار بشن یا نه؟ خیلی هم دلتون بخواد حاضر بشن زنتون بشن! تازه! ای از خدا بی‌خبرا یی جو نوشته بودن زنان موفق در عالم حرفه‌ای ممکنه با بقیه هم سر و سر دوشته باشن! به شما چه! چرو فاعلیت خانوما رو زیر سوال می‌برین! چرو آقایون هر غلطی دلشون می‌خواد بکنن اونوقت زبونتون شونصد متر ووسه خانوما درازه؟  خدا ذلیل‌کنه ای فوربز رو! همی چند سال پیشم رییس دانشگوی هاروارد زرتو پرت کرده بود و گفته بود آقایون عاقل‌ترن و باهوش‌ترن و ...من از طرف انجمن کلاغوی فراخ‌هنجار اعلام می‌کنم که باید دانشگوی هارواردو تحریم کرد! فوربز رو تحریم کرد....

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

آخه این ... شعرا چیه؟
-----------------------------------------
کلاغستون: احسان جان، ...شعر حرف بدیه! بگو ...چیز!

-- احسان ، Sep 3, 2006

با سلام،

راستش را بخواهيد اين کلاغستان بيشتر شباهت به بيمزگيهای (مثلا خیلی بامزه) راديوی ايران دارد. لطفا توضيح دهيد منظور از اين کلاغستان چيست؟ اشاعه فرهنگ؟ آيا اين در راستای "تعامل فرهنگ‌ها و پيشبردِ آرمان حقوق بشر" ميباشد؟

ويدا

---------------------------------------

کلاغستون: خیلی ممنون! ولی مگر ما گفتیم کار فرهنگی می‌کنیم؟ اصلا از یک مشت کلاغ چه انتظارهایی دارید؟ مگر ما گفتیم اینجا مرکز بامزه‌گی است و ... وا! ویدا خانوم، از شما بعید بودها!

-- Vida M ، Sep 3, 2006

دوست عزیز، جای این طنز و این کلام و این برنامه در رسانه های ما خلای بوده است. با همت و قدرت ادامه دهید.
--------------------------------------

کلاغستون: قربان آقا! اگر آقا باشید البته! ما هم سعی می‌کنیم بهتر شویم!

-- A.Darvish ، Sep 4, 2006

سلام
دستتون درد نکنه!:دی
خیلی خوب مینویسین!و چیزایی رو میگین که دوست دارم بشنوم!نه بخونم
--------------------------------------------------------------------
کلاغستون: بابا خدا خیرت بده، بعد از کلی حمله یکی بهمون حال داد!

-- Ali ، Sep 4, 2006

با سلام. راستش این نوشته جدا از اینکه فاقد راستای مناسبی برای ارائه یک کار فرهنگی است - چه از زبان طنز بهره بگیره و چه زبانی متعارف داشته باشه - در عین حال پر هست از غلط املائی و انگار نویسنده و یا کسانی که مسئولیتی در قبال انتشار آن در سایت دارند، خودشان رغبتی به خواندن و یا بازخوانی آن نداشته اند. یک نکته دیگه در مورد این اسم هست. نمیدانم چه تصوری از محل تجمع کلاغ ها دارید! اما صداهای آنان چنان کلافه کننده هست که عطایش را براحتی میشه به لقاء اش بخشید! اگر منظور گفته هائی است که کلاغ ها خبر میدهند، خب اونم مفهوم معینی در فرهنگ ما داره که کلاغ ها معمولاً خبرهایی رو مطرح میکنند که انگار کسی دیگر نشنیده. آنچه در اینجا مطرح میشه، عموماً برداشتی است از میان خبرها و عمدتاً اشاره ای است و یا نیشی است به جنگ زرگری میان اصلاح طلبان و تندروها... امید که به وقت و حوصله و دقت خوانندگان تان توجه بیشتری کنید. نمی گویم که اینجور صفحات رو ببندید، اما بهتره که به کار خودتان با جدیت بیشتری بپردازید. با آرزوهای نیک!

---------------------------------------------------------

کلاغستون: ممنون از توجه دقیق شما دوست عزیز. حتما از میان کلاغ‌ها یکی را برای ویرایش می‌آوریم اینجا. در مورد کلاغستون و اسم هم از گفته شما خوشمان آمد، ولی ما یک مرکز تجمع کلاغ‌های نسبتا خیر متعارف هستیم که توی دکان هیچ عطاری پیدا نمی‌شویم. در ضمن با اینکه "زمانه" برای طیف سنی زیر ۳۰ سال طراحی شده، ولی از اینکه پا به سن گذاشته‌ها هم مشتری‌اش باشند استقبال می‌کنیم آقا تقی!

-- تقی ، Sep 4, 2006

والله شما که یکی از کلاغ های کلاغستون باشین، زمانه نگفته برای کی هست، گفته که از جوانان برای انعکاس نظراتشون استفاده میکنه و ضمناً کار زمانه هم آنقدر مطابق زمانه نیست، بلکه مطابق منطق بازار هست که در بین کارکنان همیشه دنبال جوونترهاست تا از تجربه جمع آوری شده اون بعدها بهتر استفاده کنه!
ضمناً درسته که پامونو مدت هاست گذاشته اند اونطرف و صد البته بدون تمایل شخصی! ولیکن قلبم رو هرطور شده گذاشته ام پیش سی ساله ها امانت! ضمناً کلاغ عزیز، شعار برای زیر سی ساله ها همخوانی مستقیمی نداره با مطالب و مندرجات و برنامه های فعلی زمانه!!!

-------------------------------------------------
کلاغستون: ما هم مخلص همه جوانان سابق دوران روغن حیوانی هستیم!
طرح اولیه زمانه برای جامعه جوان ایران است که ۷۰% آن زیر ۳۰ سال دارد، با این همه از اینکه پیران دانا راهنمای ما باشند و حاضر به تحمل برنامه، بسیار شادمانیم.

-- تقی ، Sep 4, 2006

اولا بامزگی و طنز با تمسخر و لودگی فرق دارد. این طور که به ما یاد دادند در بطن طنز پیامی نهفته، حالا یا این پیام شما خیلی عمیقه که ما هنوز بهش نرسیدیم یا که ...
ثانيا آن موقع که خانم کریمی پول از مجلس طلب میکرد صحبت از تبادل فرهنگ و خبر رسانی مستقل میکرد، حالا چطور شد فرهنگ بی فرهنگ؟؟؟

چرا شما با طفره روی از جواب دادن پرهیز میکنید؟ این طوری هم وقت ما را تلف ميکنيد، هم مال خودتان را.
آيا بهتر نيست اسم اينجا را طفرستان بگذاريد؟
------------------------------------
مگر ما گفتيم بخش طنز هستيم آبجی؟ کلاغ و طنز؟ اينجا اشلا مال روشنفکرا و طبقه‌ی اليت و از اين حرفا نيست که! اشتباه اومدين، لطفا برگردين خيابون نيلگون، کوچه فرهيختگان

-- ويدا ، Sep 4, 2006

سلام. نیک آهنگ عزیز. به نظر من کلاغستون داره روز به روز بهتر میشه اما احساس میکنم درست نیست اینجا تریبونی باشه برای اینکه رضا براهنی رو زیر سوال ببرید. کاش در برخورد با براهنی کمی آرامتر و معقولتر عمل کنید
------------------------------
دوست عزيز، ما ايشان را زير سوال نبرده​ايم که، ايشان خودشان سوسک و کاريکاتور و کاريکاتوريست و ...همه چيز را زير سوال برده​اند، ما هم داريم دنبال راه حل برای کشف پاسخ می​گرديم!

-- نادر ، Sep 5, 2006

در مسابقه شعر شرکت کنید:
ترانه­سرایی در ایران دارای سنتی بس طولانی است. کمتر می­توان شخص فارسی­زبانی­ را یافت که در گوشه ذهن خود شماری ترانه محلی یا عامیانه را حفظ نکرده باشد. امروزه متأسفانه این سنت مانند بسیاری از سنت­های دیگر رو به نابودی می­رود. امید که بتوانیم با برگزاری این­دست مسابقات قدمی هر چند کوچک علیه روند مخرب یادشده برداشته و در جهت حفظ ارزش­های هنری جامعه خود بکوشیم.

-- مانی ، Sep 5, 2006

کلاغتون خبرهای به درد نخورو دست آخر میدن .
-------
کلاغستون: دیروز آلزایمر گرفته بودن، با یه روز تاخیر پخش شد

-- sara ، Sep 5, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)