تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

قد بلندها باهوش‌ترند یا نه

سلام شنوندگان عزیز

به خبرهای این بخش کلاغستون توجه فرمایید

به گزارش سایت بازتاب، در حالي كه محققان، مدت زمان زيادي است، ثابت كرده‌اند كه مردم بلند قد، درآمد بيشتري از همكاران كوتاه‌قدشان دارند، به تازگي مشخص شده است كه علت اين عدم تساوي، تنها تبعيض اجتماعي نيست. آدم‌هاي بلندقد، بنا بر مطالعات جديد، از همتايان كوتاه‌قدشان باهوشتر هم هستند. «آن كيس» و «كريستينا پاكسون»، عضو دانشگاه «پرينستون» در تحقيقي كه توسط اداره ملي تحقيقات اقتصادي منتشر شد، اعلام كرده‌اند: «از حدود سه سالگي (پيش از آن‌كه مدرسه بتواند نقشي داشته باشد) و در تمام دوران كودكي، بچه‌‌هاي بلندقدتر، عملكرد بسيار بهتري در آزمايش‌هاي علمي دارند«. به تحلیل همکار تحلیلستان کلاغستون توجه فرمایید:

شنیدن فایل صدا



والو سلامنعلیکم. ما از وقتی ای آقوی احمدی‌نژاد شد رئیس جمهوریا، شک کردیم که چرو از ای حرفوی کلالو بلالو می‌زنه، به همین دلیل خبرگزاری خ.ز.پ. زودتر از د.م.پ. فعال شدو رفت با دانشگوی پرینستون همکاری آماری، دیدن بوجونی، هر چی رئیس جمهوری کوتول داشتیم، یی حرفوی عجیبی می‌زده که تو دکون هیچ عطاری پیدو نمشده! حالو بعد از ای تحقیقات، سخنگوی دولت و آقوی ازینای احمدی‌نژاد رفتن دکتر ببینن چطوری می‌تونن کش بیان؟

به ادامه خبرها توجه کنید:

لاریجانی گفت، گروه ۵+۱ نمی‌تواند با آب‌نبات سر ما را گرم کنند. لاریجانی پارسال در مبارزات انتخاباتی حسن روحانی را مسخره کرده بود که در مذاکرات مروارید داده و آب‌نبات گرفته. کارشناسان معتقدند که لاریجانی به دلیل مرض قند فریب آب‌نبات‌های اهدایی اتحادیه اروپا را نخورده است. با این وجود چنین بنظر می‌رسد که می‌شود سر همه را گرم کرد، ولی قیمت آدم‌ها متفاوت است و آمریکا و اروپا در حال بررسی بارکد آقای لارجانی هستند.

 آقای احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران در مراسم افتتاح طرح آب‌سنگین هسته‌ای اراک گفت، ما ترس نداریم، حتی اسرائیل هم نباید از ما بترسد. او ادامه داد، حتی فردا پس فردا که خواستیم بمب هم بسازیم و اسرائیل را از نقشه پاک کنیم، باز هم نباید بترسد.

یکی از مسوولان وزارت نفت گفت، انتساب سهام شرکت‌های فلات قاره به پسران آقای هاشمی رفسنجانی کار ضد انقلاب است. مسعود سلطانپور گفت، احتمالا خانواده‌ای به نام "آقازاده‌های آقای رفسنجانی" دارد این اتهام را متوجه پسران آقای رفسنجانی می کند تا در انتخابات مجلس خبرگان برای آقای هاشمی مشکلی بوجود بیاید. یک منبع که نخواست نامش عنوان شود گفت، فرزندان آقای هاشمی فقط حقوق‌بگیر هستند ولی خانواده ناشناخته‌ای به نام "آقازاده‌های آقای رفسنجانی" مسوول پروژه‌های چند میلیون دلاری در خلیج فارس، عسلویه، کانادا و غیره است و ربطی به آقای هاشمی و فرزندان ایشان ندارد.

وزیر دارایی ایران گفت، نرخ تورم و بیکاری رو به کاهش است. دانش جعفری افزود نرخ بیکاری در رژیم منحوس خاتمی به بالاترین حد برای جناح راست رسیده بود که در حکومت عدل آقای احمدی‌نژاد اکثر دوستان هم‌جناحی به شغل آبرومندانه‌ای دست پیدا کرده‌اند. او در باره بیکاری جوآنان و مشکلات اشتغال آنها گفت، مسائل مردم عادی که به دولت ما ربطی ندارد؟

 غلامحسین الهام، دولت نهم را "دولت عدالت خواه منتظر" توصیف کرد و کسب موفقیت در سیاست خارجی و خدمتگزاری به مردم را از نقاط قوت این دولت عنوان کرد. سخنگوی دولت گفت به امید خدا با افتتاح آب‌سنگین اراک و مقدمات تولید پلوتونیوم و توفیقات هسته‌ای یک قدم به پایان انتظار نزدیک شده‌ایم. الهام هرگونه همسویی با حجتیه را تکذیب کرد. کارشناسان غربی معتقدند دولت فعلی مایل است با فراهم کردن شرایط بحران عصر انتظار را پایان یابد. بسیاری از مردم ایران هم در حال تمرین انتظار پایان دولت فعلی هستند.

خبرگزاری فارس به نقل از مسئول دفتر نمايندگی رهبر ايران در سازمان دامپزشکی اين کشور خبر داده که برای پرورش تمساح در ايران مجوز شرعی صادر شده است. کلاغستون به هیچ وجه در مورد این یک اظهار نظری نخواهد کرد. مگر از جونمون سیر شدیم؟ واه!

رضا براهنی اعتصاب بربری کرد. به گزارش خبرنگار ما از تورنتو، در اعتراض به آزادی موقت مانا نیستانی، رضا براهنی شاعر فارسی گوی سابق، و رهبر فعلی جدایی‌طلبان آذری ساکن تورنتو اقدام به خودزنی فرهنگی کرده است و از صبح دیروز لب به نان بربری نزده است. این گزارش می‌افزاید براهنی از صبح دیروز نیز دیگر چای لیوانی نخورده است.

۴ عضو فراکسیون اقلیت مجلس از وزیر اطلاعات پرسیدند که چرا مانع بازدید آنها از بند ۲۰۹ زندان اوین شده  است.‌خبرنگار پارلمانی گزارش داد که به این چهار نماینده پیغام داده شده که چون هرکسی از این بند بازدید کند مجبور است مهمان آنجا باشد، لطف کرده‌اند و نشان‌شان نداده‌اند. موسوی خوئینی نماینده دوره ششم مجلس که دو ماه است در این بند مهمان وزارت اطلاعات است، در دوره نمایندگی‌اش بارها از این بند بازدید کرده بود. مسوول کلاغستون زمانه هم گفت این بند بسیار بند خوبی است آدم بند بند وجودش دچار مشکلات بعدی می شود. او دامه‌ای نداشت که بدهد.

خبرنگار جنگی ما از تهران گزارش داد، قارقار مرکزی خبر در حال آماده‌سازی واحد تولید اخبار در دوران جنگی است: به گزارش کلاغعلی کریمی توجه کنید:

شنوندگان عزیز، تعجب فرمایید، ببخشید توجه فرمایید، هم‌اکنون واحد تبلیغات جنگ صدا و سیما و غیره در حال جذب نیرو است، فرمانده واحد غ.ر.ت.و.ک.م.ر.گ.ی.ر.ک.ر.د.ه.۲۷ سال گفت که با وخیم‌تر شدن فضای مذاکرات ایران و گروه ۵+۱، احتمالا جنگ خواهد شد و ما مجبوریم از الان به تولید اخبار زاپاس بپردازیم. به یک نمونه از این خبرها توجه کنید:

امت شهیدپرور همیشه در صحنه! امروز بخشی از مردم تهران موفق شدند دشمن را شکست دهند و زنده بمانند. مردم خوب منطقه ۱۵ تهران در موشک‌باران پر خطای امپریالیسم جهانخوار فقط ۲۵۳ کشته دادند که شکست بزرگی به نام بوش و همپالکی‌هایش به ثبت رسید. ستاد تبلیغات جنگ این موفقیت بزرگ را به همه مردم ایران تبریک می‌گوید.

شنوندگان عزیز، این بود اخبار امروز کلاغستون. تا فردا خدا نگهدار.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

شما چرا در مورد ترک ها باز هم کم انصافی می کنید. مگر اقای براهنی چه هیزم تری به شما فروخته است. بربری چی است. ایا کسی بخواهد از خود و فرهنگ خود دفاع کند باید طنزتلخ شما را بشنود.
روزنامه ایران سیاست ضد ترکی داشت . مانا نیستانی گول ان را خورد. حالا کسی دشمن مانا نیست و می خواهند او ازاد شود و به جایش مقامات تصمیم گیر شوونیست فارس زندان بروند . هر کی باشد.

کلاغستون: ارسلان عزیز، ما در مورد دکتر براهنی صحبت می‌کنیم که برای پیشرفت اهداف خودش کارهایی می‌کند که کلاغ‌های کلاغستون را تحریک کرده است! آقای براهنی از این به بعد بیشتر مواظب خودشان باشند، وگرنه ما مخلص تمامی ترک‌های عزیز هم هستیم. در ضمن هر چه ناراحتی دارید، ادای شیرازی‌ها را در بیاورید!

-- ارسلان ، Aug 28, 2006

ما يك مثل قديمي داريم كه ميگويد
قد بلند چه سروري
قد كوتاه تو سري خوري
مثل همين محمود خودمون .

-- سردبير ديپلم ، Aug 28, 2006

ما در كشورِ «بدتاريخ»ي زنده‌گي مي‌كنيم كه اين «بدفرهنگي» حاصلِ آن است. من از نويسنده‌ي اين ستون نمي‌خواهم معنيِ توهين را بفهمد و از ارتكابِ به آن بپرهيزد زيرا اين ظرفيتِ تاريخي هنوز در ايران ايجاد نشده است. با اين اوضاع و احوال به نظر مي‌رسد زمانِ زيادي لازم است تا اين بيماريِ اجتماعي معالجه شود. تحصيل‌كرده‌ها، روشن‌فكرها، نويسنده‌ها، هنرمندها، و مانندِ آنها كه انتظار مي‌رود سطحِ درك و استدلال‌شان كمي بالاتر از رضاشاهِ فقيد باشد ظاهراً قادر نيستند تفاوتِ ميانِ طنز و تحقيرِ ملي را بفهمند. براهني نامه‌اي نوشته و نظرهايِ خود را گفته است. اتفاقاً آدمِ خودداري هم هست وگرنه مثلِ شهريار كاسه‌ي صبرش لبريز مي‌شد و پس از سال‌ها تحمل، در پاسخِ تحقير و توهين‌هايِ ملي، نوشته‌اي در قياس با شعرِ «الا تهرانيا انصاف مي‌كن ...» را تحويل مي‌داد. لطفاً روياروييِ انديشه را به روياروييِ عقده‌ها بدل نكنيد زيرا اين از شأنِ راديوزمانه به دور است.
-----------------
کلاغستون: ما به نظر دکتر براهنی بخصوص مدحی که در باره انقلاب و روحانیون گفته‌اند خیلی علاقه داریم.

-- تقي ، Jan 23, 2009

مسوولِ كلاغستون

با توصيه‌ي شما در موردِ دست انداختنِ شيرازي‌ها موافق نيستم. اميدوار بودم گرداندنِ چنين صفحاتي را به افراد متوجه‌تري مي‌سپردند. اين چيزهايي كه شما مثلِ نقل و نبات در بيانات‌تان به كار مي‌بريد در قوانينِ بعضي كشورهاي اروپايي مثلِ سويس و بلژيك قابلِ تعقيبِ حقوقي است. اميدوارمِ داستانِ عذرِ بدتر از گناهِ وزيرِ ناصرالدين شاه را شنيده باشيد. حالا حكايتِ شماست.
-------------------
کلاغستون: مشکل شما با شيرازی​ها نيست! کاکوجوني، اگه همه دنيا قد شيرازی​ها شوخی​خورشون ملس بود، مشکلی پيش نمی​اومد!

-- تقي ، Jan 23, 2009

مدير محترم سايت
نظري كه من داده بودم گويا به‌صرفه نبوده و بعد از 24 ساعت نمايش به مذاق گرداننده‌ي اين صفحه خوش نيامده است. باز هم براي من جاي تعجب ندارد چون اين قانقارياي فراگير راسيسم بسيار زمان و هزينه‌ي تاريخي خواهد برد تا از تنِ جامعه‌ي ما زدوده شود. هم‌چنان‌كه تعجب نخواهم كرد كه اتصاف به صفت‌هايي كه در غربِ ليبرال مانندِ كانادا مستوجبِ كيفرِ قانوني است و پليس بي‌چون‌وچرا مرتكبِ آن را به دادگاه تحويل مي‌دهد در ميان «ايراني»ها از هر رنگي افتخار و بلكه فضيلت شمرده مي‌شود.
متن شما پر از توهين است اما پاسخِ من كلمه‌اي توهين در بر نداشت. ديده مي‌شود كه مناسباتِ غيردمكراتيك برايِ نويسنده‌ي اين صفحه عينِ حق است. براي همين است كه گمان مي‌كنم زايمانِ تاريخيِ دمكراسيِ ما بسيار دردناك و پيچيده خواهد بود. من از همين تريبون به‌جد درخواست مي‌كنم مناسباتِ ملي و قومي را دستاويز تحقير و توهين خود قرار ندهيد. ابزاري نيز جز خواهش و يادآوريِ زشت بودنِ اين عمل ندارم چرا كه در روي‌كردِ مدني‌ام جز اين را به عنوانِ گامِ نخست نمي‌شناسم. در مرحله‌ي بعد ناچار از اقدامِ حقوقي خواهم بود و تبعاتِ آن نيز متوجه كلِ مديريتِ سايتِ راديو زمانه خواهد بود كه هيچ دلم نمي‌خواهد دكانش تخته شود.
---------------------
رادیو زمانه: دوست عزیز. از توجه شما به مطالب سایت و نقد شما ممنونیم. اگر لطف کنید و موردی را که توهین محسوب می‌شود را به ما بفرمایید، پس از بررسی در هیات تحریریه اصلاح خواهیم کرد. اما خوشحال می‌شدیم نقد شما را به مطلب زمانی می‌خواندیم که منتشر شده بود. مطلب فوق در سال ۲۰۰۶ منتشر شده است.

-- تقي ، Jan 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)