تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

انسداد هسته‌ای

سلام شنوندگان عزیز، به اخبار این ساعت توجه کنید:

عبدالقدیرخان به سرطان پروستات مبتلا شد. بنا به گزارش​ خبرگزاری​ها، استفاده نامعقول از مواد هسته ای باعث  دچار تورم پروستات و ايجاد انسداد هسته ای او شده است. يکی از کارشناسان انرژی اتمی ايران که طبق معمول نخواست نامش ذکر شود گفت، متاسفانه اکثر دولت​مردان ايرانی همان استفاده را کرده​اند و احتمالا به زودی دچار انسداد هسته ای می​شوند. بلا به دور!


شنیدن فایل صدا


مانا نسيتانی به مدت ۱۰ روز به مرخصی آمد. به گزارش د.​م​.پ. از تورنتو، رضا براهنی رهبر جدايی​طلبان آذری​زبان ساکن آمريکای شمالی قرار است در اعتراض به آزادی موقت مانا نيستانی کتاب​هایش را به طور سمبليک آتش بزند. اداره محيط زيست کانادا به او هشدار داده است که اين کار علاوه بر ايجاد آلوده​گی زباني، آلوده​گی زيست​محيطی نيز ايجاد می​کند. گروهی از سوسک​ها نيز قرار است از اين اقدام براهنی حمايت کنند.

ايران ديروز به بسته پيشنهادی پاسخ داد. پيش از اين ايران گفته بود پاسخگوی هيچ احدی نيست، و زير بار زور نمی​رود. به قول دوستان کشور همسايه، ما زير بار زور نمی​رويم، مگر آنکه زور، خيلی پرزور باشد، يا چيزی در همين مايه!

سيد محمد خاتمی به آمريکا می​رود. گفته می​شود مقصد او بعد از کليسای ملی واشنگتن، لاس وگاس نيست! ولی چنين بنظر می​رسد که عده​ای ازهمراهان ايشان می​خواهند آنجا گفتگوی تمدن​ها بکنند. گروهی نيز از همراهان ايشان به سن فرنسيسکو خواهند رفت تا تحقيقات خود را در زمينه دايی​جان ناپلئون شناسی اين شهر تکميل کنند.

معاون پارلمانی رئيس جمهور به خاطر مسائل مربوط به کمر از کابينه کنار می​رود. او نخستين قربانی استفاده نابجا از کمر است.

برق تهران امروز پريد. به گزارش قارقار مرکزی خبر، در حدود ساعت ۹ به وقت محلي، با قطع برق، شبکه تلفن همراه هم فتيله​پيچ شد، چراغ​های راهنمايی خاموش و رفت و آمد متروی تهران هم مختل گرديد. کارشناسان معتقدند اگر در شرايط صلح وضع تهران اينچنين باشد، وای به روزگار عدم قبول بسته پيشنهادی.

امروز يکی از برج​های شمال شهر تهران اندکی ترک برداشت. اين برج در دوران مديريت کرباسچی مجوز ساخت گرفته بود. خبرنگار ما پس از تلاش فراوان توانست با آقای کرباسچی گفتگو کند که با هم می​شويم:

آقای کرباسچي، چه کسی به برج​های شمال تهران پايان​کار داد؟
کرباسچی: ربش ...

ما در آن زمان برای پيشرفت و سازندگی تهران گفتيم که بهترين راه برای پول در آوردن، فروختن آسمون بالای باغ​های فرمانيه و الهيه و کامرانيه و محموديه و چند تا يه يه ديگه است.

خوب اين برج​ها که روی خاک باغ و خاک دستی و روی شيب ساخته شدن که زپرتشون قمصور ميشه که؟

اونش به ما ربطی نداره، اگر در دوره ما چيزی می​شد، به ما مربوط بود. مسووليت خرابی احتمالی اين برج​ها با شهراداران بعديه،...آقای قبه، اين خبرنگار کلاغ رو شما راه دادين؟

خبرنگار ما پيش از آنکه پايان کارش بوسيله آقای قبه صادر شود از دفتر آقای کرباسچی گريخت!

 تفسیر خبری زمانه

 امروز همه دنیا بحثش در باره جواب ایران به بسته پیشنهادیه. حالو معلوم نی جواب ما بهشون ، ها هست یا نه، به قول ماشیرازیا، یی نه بگو، ۹ ماه پوست شکم نکش، ولی این دفعه اگه نه بگی دیگه نه شکمی میمونه نه هیچی!

خدا نگهدار!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

Agha chikar be in aghaye Baraheni darin, daste khodesh nist in harf hay ke mizane

-- بدون نام ، Aug 23, 2006

سلام. اگر دوست دارید می توانید از ترجمه مصاحبه وزیر دادگستری لبنان با روزنامه اتریشی (امروز ٢ شهریور) در وبسایت خود استفاده کنید.

-- مانی ، Aug 24, 2006

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)