تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

چهارشنبه روز درخشش عقلانی سیدها

شنيدن فابل صدا

خلاصه خبرها:


وزير كشور گفت سيستم اوپن آشپزخانه‌ها امنيت رواني خانواده‌ها را گرفته است

اسير حزب​اللهی اسرائيل گفت در ايران آموزش ديده است

سخنرانی اکبر گنجی در باب آپارتايد جنسيتی يا جنسی

احتمال دستگيري وکلاي کانون مدافعان حقوق بشر

افزايش نامزدهای دبير کل حزب مشارکت

رامين جهانبگلو متهم به هدايت بر اندازی با استفاده از اينترنت شد.

رضا براهنی رهبر جدايی طلبان آذری ساکن کانادا خواهان مجازات شدید مانا نيستانی کاريکاتوريست طرح جنجالی سوسک شد.

دعای ورود به تونل رسالت منتشر شد.


مشروح اخبار:

وزير كشور گفت سيستم اوپن آشپزخانه‌ها امنيت رواني خانواده‌ها را گرفته است. پورمحمدی وزیر کشور ادامه داد: وقتی شما مهمان دارید و مهمان هیز بانوی خانه را که در آشپزخانه دارد برای شام غذا درست می​کند دید می​زند، آرامش روانی شما به هم می​ریزد و ممکن است جوشش غیرت​تان باعث ایجاد تنش و نهایتا بر هم خوردن امنیت خانه شود. در صورتی که در یک شب، تعداد این تنش​ها تصادفا زیاد شود، امنیت ملی به هم خواهد خورد، و می​توان علیه معماران و سازندگان این آشپزخانه​ها اقامه دعوا کرد.

اسير حزب​اللهی اسرائيل گفت در ايران آموزش ديده است. حسین علی سلیمان عضو ۲۲ ساله حزب​الله لبنان که بوسیله سربازان اسرائیلی اسیر شده گفت، مدتی را در ایران گذرانده و در آنجا آموزش لازم را دیده است. لازم به يکر است که او همراه گروهی ۵۰ نفری بدون گذرنامه و از طریق پاویون وارد تهران شده و از آنجا به پادگانی برای آموزش فنون اعزام شده است. گفته می​شود او حتی طرز ساختن​ جوک​های اس-ام-اس و ارسال آنها برای پرت کردن حواس استان​های شمال​غرب اسرائیل را هم بلد بوده است.

سخنرانی اکبر گنجی در باب آپارتايد جنسيتی يا جنسی در کالیفورنیا انجام می​شود. اکبر گنجی که در حال اعتصاب غذا نیست، قرار است در باره آپارتاید جنسی سخنرانی کند. خبرنگار ما در گفتگو با گنجی از او پرسید که منظورش چیست؟ او گفت اگر طرف خود جنس باشد، طرف مقابل او را جور دیگری تحویل می​گیرد و این باعث آغاز جنس​گونگی و بدجنس​گونگی کانتی است. گنجی ادامه داد، البته باید دید که نظر پوپر در مورد تبعیض جنسیتی چیست؟ ولی من احتمال می​دهم هر چه پوپر گفته باشد علیه هایدگر است پس درست خواهد بود. با این حال باید دید نظر نلسون ماندلا چیست؟ خبرنگار ما بعد از این گفتگوی طولانی برای معالجه راهی بیمارستان روانی سن خوزه شده است.

شیرین عبادی گفت، وکلای عضو کانون مدافعان حقوق بشر احتمالا دستگیر خواهند شد. عبادی تاکید کرد که تا آخرین برگه وکالت​نامه در راه حقوق بشر خواهد جنگید. گفته می​شود شرط عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر، حد اقل یک بار دستگیری است و بسیاری از وکلا برای عضویت در این کانون در تلاش برای دستگیر شدن به هر قیمتی می​باشند.

تعداد نامزدهای دبیر کلی مشارکت افزایش یافت. بنا به گزارش خ.ز.پ.(خاله زنک پرس)، الهه کولایی خواهر آقای درا کولایی گفته است برای دفاع از فمینیسم سیاسی نامزد می​​شود، ولی شوهرش گفته که دوران نامزدبازی تمام شده، یا من یا مشارکت! سعید حجاریان نیز بدون سر و صدا مشغول فشار از پایین بوده است.محسن میردامادی هم در اعتراض به نامزدی رمضان​زاده نامزد شده و گفته بگذار من هم بوق بزنم. عباس عبدی عضو سابق مشارکت نیز به طور کامل از این حزب "خروج از حاکمیت" کرده و گفته است صد سال سیاه بر نمی​گردم.

رامين جهانبگلو متهم به هدايت بر اندازی با استفاده از اينترنت شد. خبرگزاری نیمه پنهان اعلام کرد، مدارکی بدست آمده که جهانبگلو با دخترهای تهران چت می‌کرده و یکی از همین دخترها به نام مستعار لیلی، جانشین عملیات براندازانه او بوده. کارشناسان رمز عملیات جهانبگلو را کشف و به مقامات مافوق اطلاع داده‌اند. یک منبع که نخواست نامش ذکر شود این رمز را " برانداز لیلی، دوستت دارم خیلی" عنوان کرد. هنوز از کیفیت رابطه جهانبگلو با لیلی، اطلاع زیادی در دست و پا نیست.

رضا براهنی رهبر جدايی طلبان آذری زبان ساکن کانادا خواهان مجازات شدید مانا نيستانی کاريکاتوريست طرح جنجالی سوسک شد. براهنی که سال​هاست علیه حاکمیت زبان فارسی در ایران تلاش می​کند، پس از کاریکاتور سوسک، تلاش زیادی برای مطرح شدن مجدد کرده و تهدید کرده دیگر به زبان فارسی شعر نخواهد گفت. کارشناسان ادبی معتقدند هیچکدام از اشعار او تا این لحظه با منطق زبان فارسی هماهنگ نبوده است و اکثرا برای فهم کارهای براهنی نیاز به مترجم بوده است.


دعاي ورود به تونل رسالت منتشر شد. ستاد بزرگداشت باز شدگی تونل در اطلاعیه​ای اعلام کرد، زیارت کنندگان این تونل می​توانند قبل از ورود به محدوده میدان آرژانتین، خواندن این دعا را شروع پیش از ورود ختم کنند. متن کامل این دعا به قرار زیر است:

نحمدك الله بنعمت افتتاح هذه التونل و نشهد ان هذا الافتتاح بعد من تسعه سنين ، هو معجزة وقع بيد الابيضاء عبدك الكار درست المحمد الباقر القاليباف (دامة‌قاليه) من البلد المشهد المقدس. اللهم نريد ان لا ريز سقفه اقلا بعد ثلاثه سنين و نميل ان لا نقف في اوله و وسطه و آخره. اللهم اغفر ذنوبنا و ذنوب طراح هذه التونل. و بحق هذه، اللهم عجل في الاتمام البرج الميلاد فهو كما مثل الميخ في عين شهرنا و مثل السيخ في حلق شهرنا. آمين يا رب العالمين

ترجمه: خداوندا، تو را حمد و سپاس مي‌گوييم به خاطر افتتاح اين تونل و شهادت مي‌دهيم كه اين گشايش بعد از نه سال، معجزه‌اي است كه به دستان سپيد بنده كاردرستي از بندگان تو، به نام محمدباقر قاليباف از اهالي طرقبه شهر مقدس مشهد انجام يافت. خدايا از تو مي‌خواهيم كه اين سقف دست كم تا سه سال نريزد و آرزومند آنيم كه نمانيم در اول و وسط و آخر آن. خداوندا، گناهان ما را بيامرز و گناهان كرباسچي را كه طراح اين كانال بود و تمام شهرداراني كه بعد از او آمدند و تمام عوامل و كارگران اين تونل را و به حق آن، در افتتاح برج ميلاد تعجيل فرما كه اين پروژه ناتمام مثل ميخي در چشم و سيخي در حلق شهر ما مانده است. آمين يا رب العالمين

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

kheili bi maze hastin!!!

-- mehrdad ، Aug 9, 2006

جالب بود.من که خوشم اومد.
موفق باشید.

-- میرا ، Aug 9, 2006

دعای تونل رو که از بازتاب بلند کردین ! از شما انتظار نمیرفت.

کلاغستون: از تذکر شما ممنون. آنرا یکی از خوانندگان برای ما فرستاده بود. و ظاهرا مدتی در تهران دست به دست شده است، و نمی‌تواند کار خود بازتاب هم بوده باشد. الان که جستجو کردیم در دو سایت دیگر یافتیمش:
http://www.sabzevariha.com/
http://4way-texas.blogfa.com/post-11.aspx

-- Amir ، Aug 10, 2006

salasa nemishe 3 khoshtip!!!!

-- MAN ، Aug 10, 2006

امیر اهل مشهدهستم جناب اقای دکتر خلبان سردار ناجای سابق وشهردار لایق اکنون از سر شما خیلی هم زیاد است
اصلا برای شما اهالی ناسپاس تهران همان کرباسچی دزد بهتر است .

کلاغستون: راستش من الان فقط شهردار تورنتو به کارم می‌آید امیر عزیز که مثل بچه آدم کارش را می‌کند و این همه سر و صدا نمی‌کند.

-- امیر ، Aug 10, 2006

اييييييييييوووووول

-- نسيم ، Aug 11, 2006

i love you & your work man,keep on going please.
thank you.

-- faramarz ، Aug 12, 2006

دست به سانسورت هم که جدیدا خوب شده...

کلاغستون: سانسور می‌کنیم همچین و همچون گل گندم، گل‌گندم، کامنتش مال ماست حذفش مال مردم....گل گندم

-- sessiz yalqiz ، Aug 12, 2006

عجب بلائي بچه
از كجا مي آئي بچه

-- محمود ، Aug 13, 2006

...و خیلی ... هستی

-- بدون نام ، Aug 27, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)