تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
وبلاگ‌خوانی در «جُنگ صدا»

معرفی وبلاگ «یک سبد آواز نو»


«در سال‌ 1357 در تهران‌ به‌ دنیا آمدم‌. شور و شیدایی‌ غزل‌های‌ مولانا كه‌ پدرم‌ مدام‌ در گوشم‌ زمزمه‌ می‌كرد، مرا شیفته‌ موسیقی‌ كرد. بهترین‌ دوستان‌ دوران‌ كودكی‌ و نوجوانی‌ام‌ شعر مولانا، سعدی‌، حافظ‌ و فردوسی‌ و صدای‌ استاد شجریان‌ بود.
هشت‌ ساله‌ بودم‌ كه‌ یک‌ روز پدرم‌ سه‌تار كوچكی‌ را كه‌ ساخته‌ آقای‌ حسینی‌ بود و سال‌ها قبل‌ به‌ سفارش‌ استاد پیرنیاكان‌ تهیه‌ كرده‌ بود، از بالای‌ قفسه‌ كتابخانه‌ پایین‌ آورد. بزرگترین‌ آرزوی‌ من‌ این‌ بود كه‌ روزی‌ بتوانم‌ آن‌ ساز را كه‌ پدرم‌ مخصوصا در برابر چشمان‌ كنجكاو من‌ قرار داده‌ بود از نزدیك‌ ببینم‌. پرده‌یی‌ از اشك‌ روی‌ چشم‌های‌ مشتاق‌ و نگران‌ پدرم‌ می‌لرزید. شاید از آینده‌ هنر و مخصوصا موسیقی‌ در سرزمین‌مان‌ خبر داشت‌. شاید از آفت‌های‌ تفرعن‌ و تكبری‌ كه‌ خواسته‌ یا ناخواسته‌ دامن‌ اهل‌ هنر را می‌گیرد بیم‌ داشت‌. نمی‌دانم‌ به‌ چه‌ فكر می‌كرد. دستم‌ را گرفت‌ و گفت‌:
«پسرم‌! این‌ ساز را به‌ دو شرط‌ به‌ تو می‌دهم‌. نخست‌ آنكه‌ برای‌ هر كسی‌ ساز نزنی‌ و دوم‌ آنكه‌ بی‌وضوی‌ دل‌ به‌ این‌ ساز دست‌ نزنی‌»
[از وبلاگ: یک سبد آواز نو]

معرفی وبلاگ «یک سبد آواز نو» را [اینجا بشنوید]
برنامۀ پیشین وبلاگخوانی را در [اینجا]

وبلاگ «یک سبد آواز نو» را در [اینجا بخوانید]

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

طریقه‌ی خواندن اشعار و لحن مجری در اجرای آن‌ها با مشکل جدی روبروست.
_____________________
جُنگ صدا : خوشحالیم از اینکه شما نیز از جمله شنوند‌های برنامۀ ما هستید.
و البته تا نظر دیگر شنوندگان در این باره چه باشد؟

-- سوشیانت ، Oct 11, 2007

بنده نیز فكر می‌كنم لحن خواندن و صحبت‌های گوینده‌های جنگ صدا دچار مشكل اساسی است. خصوصا لحن خانم مجری. آقای مجری هم اگر پس از پایان شنیدن هر ترانه شعر آن را مجددا نخوانند بهتر است. در مجموع برنامه‌های جذابی دارید و من پیگیری می‌كنم . این انتقاد را هم مدت‌ها بود كه می‌خواستم مطرح كنم كه دوستمان در بالا مطرح فرمودند.
تشكر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جٌنگ صدا: دوستان شنوندۀ ما حتما متوجه هستند که مجموعۀ مجلۀ گفتاری جُنگ صدا را ترکیبی از چند برنامۀ مختلف تشکیل می‌دهد که هر یک تهیه‌کننده و مجری خود را دارد. و از آن‌جمله برنامه‌هایی که به‌شکل بازپخش می‌شنوید.
در این شکل، تعمیم دادن این نظر شاید چندان منصفانه نباشد. گرچه ما برای پیشنهادات و انتقادهای سازندۀ یکایک شنوندگان این برنامه گوش شنوا داریم و خوب است که برای اظهار و در میان گذاشتن آنها مدت‌ها صبر نکنیم.
باز هم تا نظر شنوندگان و دوستان دیگر چه باشد؟

-- ويلا ، Oct 11, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)