تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
وبلاگ‌خوانی در «جُنگ صدا»

معرفی وبلاگ «تنظ نوشته‌های ارژنگ حاتمی»

چكار كنیم تا وبلاگ‌مان را لینک كنند؟


آیا شما بتازگی وبلاگتان را تأسیس كرده‌اید؟ آیا از تعداد كم بازدیدكنندگان وبلاگتان عذاب می‌كشید؟ آیا همواره برای حفظ آبرو، خودتان برای خودتان كامنت می‌گذارید؟ اگر این طور است این متن را بخوانید.
یكی از راه های افزایش بازدید كننده و كامنت، گرفتن لینک از دیگر وبلاگ‌هاست. در این متن شما را با روش گرفتن لینک از دیگر وبلاگ‌ها آشنا خواهیم كرد.

1 ـ یپیدا كردن طعمه موردنظر:
در اولین قدم باید طعمه‌ای مناسب انتخاب كنید. عوامل مهم برای انتخاب یك طعمه مشخصه‌های زیر می‌باشند:
ـ تعداد بازدیدكنندگان: برای شما كه تازه كارید، وبلاگی كه بازدیدش 20 نفر در روز باشد كفایت می‌كند.
ـ تعداد كامنت برای هر پست: دیگه از سه چهار تا كمتر خیلی ضایع است!
ـ محتوا: آخرین مورد مهم محتوای وبلاگ فرد مورد نظر است، البته منظور این نیست كه وبلاگش حاوی مطالب مهم علمی و فلسفی و خبری باشد، بلكه منظور این است كه حداقل با وبلاگی تبادل لینک كنید كه حاوی [.] نباشد، زیرا شاید در آینده‌ای نزدیک فیلتر شود و زحمات شما برای لینک گرفتن به‌هدر برود.

2 ـ اعتماد سازی: اگر وبلاگ مورد نظر شرایط لازم را برای یک طعمه مناسب داشت، ابتدا او را لینک كنید تا به این‌صورت هم حالی به‌طرف داده باشید و هم اقدامی برای جلب اعتمادش كرده باشید.

3 ـ ارسال كامنت‌های محبت‌آمیز: اكنون وقت آن است كه پی اولیه دوستی را با او بریزید، به وبلاگش سر بزنید و در مورد مطالبش یك صفحه كامنت بگذارید. در این كامنت از جملاتی همچون «مطالبت عالیه»، «دمت گرم»، «تو داری اینجا حروم میشی»، «نا به‌حال وبلاگ به این خوبی ندیده بودم.» استفاده كنید.
توضیح شماره 1: بعد از انجام این مرحله به‌طور طبیعی باید فرد مورد نظر به بلاگتان سری بزند، اگر نزد، اینقدر همین مرحله 3 را انجام دهید تا بزند!

4 ـ دریافت اولین كامنت: طعمه مورد نظر به وبلاگ شما آمده و احتمالا كامنتی مختصر در دو جمله می‌دهد: «مخلصیم» و یا «شما هم وبلاگ خوبی داری». طعمه اگر آی كیویی در حد متوسط جامعه داشته باشد، با دیدن لینک خودش در وبلاگ شما به نیت پلیدتان پی برده و اقدام به لینک كردن شما می‌كند.
توضیح شماره 2: اگر شما را لینک كرد به مرحله 9 بروید، وگرنه به مرحله 5 بروید.

5 ـ ادامه «خاله‌بازی»: شما باید به وبلاگ موردنظر بروید و برایش كامنتی بگذارید. در این كامنت با زبان غیرمستقیم از وبلاگ مربوطه طلب لینک كنید. برای نیل به این هدف با آنكه مطمئن هستید می‌داند لینكش كرده‌اید، اما برای او كامنتی با این مضمون كه «با اجازه لینكتون كردم» بگذارید.

توضیح شماره 3: «خاله‌بازی» یعنی اینكه شما می‌ری كامنت می‌زاری، بعدش طرف میاد واست كامنت می‌زاره، بعد شما میری، كامنت می‌زاری، بعد. . . و این كامنت‌ها هم اكثراً حاوی این پیام است:«عالی بود!»
توضیح شماره 4: اگر شما را لینک كرد، به مرحله 9 بروید، وگرنه به مرحله 6 بروید.

6 ـ بیان صریح حقایق: معلوم است كه آدم باشعوری نبود، وگرنه شما به مرحله 6 نمی‌آمدید. اگر بعد از 24 ساعت از كامنت فوق، شما را لینک نكرد، كامنت دیگری به این مضمون بگذارید: «اگر دوست داشتی منو لینک كن.»، این كامنت در پشت چنین چهره دوستانه‌ای، پیامی جدی دارد: «عجب آدم [. . .] هستی لینكمون كن دیگه!»
توضیح شماره 5: اگر شما را لینک كرد، به مرحله 9 بروید، وگرنه به مرحله 7 بروید.

7 ـ اتمام حجت : اگر 24 ساعت از كامنت مرحله قبل گذشت و شاهد تغییراتی در مواضع وبلاگ مورد نظر نبودید، به عنوان آخرین راهكار ممكن برایش یک میل بزنید.
این میل شما دقیقاً گدایی لینک به‌شمار می‌آید و روشی مورد نكوهش واقع شده در بلاگستان می‌باشد، البته هر بلاگری حداقل یک‌بار در طول عمر بلاگش اقدام به انجام این عمل شنیع كرده است.
توضیح شماره 6: اگر شما را لینک كرد، به مرحله 9 بروید، وگرنه به مرحله 8 بروید.

8 ـ قطع رابطه: اَه . . .عجب آدم الاغیه‌ها . . . اصلاً در شأن شما نیست با چنین آدم بی‌منطق و بی‌مرامی رابطه داشته باشید. همین امروز تمام روابط خود را با ایشان به‌حالت تعلیق در آورید و در اولین اقدام تلافی‌جویانه این لكه ننگ (مقصود لینک فرد مورد نظر است) را از دامن بلاگ‌تان پاک كنید.
توضیح شماره 7: روحیه خود را حفظ كرده و به مرحله 1 بازگردید.

9 ـ تبریک : این موفقیت بزرگ رو به شما تبریك می‌گم.
توضیح شماره 8: به مرحله 1 بازگردید و از نو شروع كنید، شما تا آخرین ثانیه‌های اكانتتان باید اقدام به جمع‌آوری لینک بكنید.
توضیح شماره 9: بعد از اینكه برای نوبت سی‌ام به مرحله 9 رسیدید، به مرحله شماره 10 بروید.

10 ـ یک یادآوری كوچک: اكنون وبلاگ شما در سی تا وبلاگ دیگر لینک شده است و شما به آدم مشهوری تبدیل شده‌اید و دیگران با آمدن به وبلاگ شما می‌توانند از اهداف بشر دوستانه‌تان بهره‌مند شوند. حال نگاهی به چند ماه پیش بیندازید كه هیچ وبلاگی شما را لینک نمی‌كرد و به یاد بیاورید تمام موفقیت‌های شما در نتیجه خواندن این متن بوده است. انصاف داشته باشید و منو هم لینک كنید!

. . .
. . .

چرا واستادی به من نگاه می‌كنی؟! هر ثانیه چهار پنج تا وبلاگ متولد میشه، زمان رو هدر نده، باید از همشون لینک بگیری، سریع برو مرحله 1 و تا آخرین ثانیه‌های اكانتت به تلاشت ادامه بده!
[از طنز نوشته‌های ارژنگ حاتمی، برگرفته از روزنامۀ قدس]

معرفی «تنظ نوشته‌های ارژنگ حاتمی» را [اینجا] بشنوید!
برنامۀ وبلاگخوانی پیشین را هم در [اینجا]

وبلاگ «تنظ‌نوشته‌های ارژنگ حاتمی» را در [اینجا] بخوانید!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

عالی بود. به روزم!

-- کل شعبون ، Aug 30, 2007

سلام
تشكر مي‌كنم از شما دوستان، خوشحالم كرديد :)

-- ارژنگ حاتمي ، Aug 30, 2007

خيلي جالب بود حالا شما لينك ما رو ميزاريد يا نه؟
با اجازه لينكتون كرديم!

-- ياسمن(چند قدم نزديک تر به خدا) ، Sep 18, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)