تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
وبلاگ‌خوانی در «جُنگ صدا»

معرفی وبلاگ «یادداشت‌هایی از کابل»

همانطور که می‌دانید وبلاگ هایی که تا به امروز در برنامه‌های جُنگ صدا معرفی شده‌اند، طبعا وبلاگ‌هایی بوده که به زبان فارسی و توسط بلاگرهای ایرانی نوشته شده است. [+]
سما شورایی که برنامۀ وبلاگخوانی را در جُنگ صدا تهیه و اجرا می‌کند، این‌بار چند وبلاگ افغانی را به نقل از نسیم فکرت (سهراب کابلی) نویسندۀ وبلاگ «یادداشت‌هایی از کابل» ‌معرفی می‌کند و همچنین چند یادداشت در باره اوضاع اجتماعی افغانستان را که همین نویسنده در وبلاگ خود منتشر کرده است.


«در افغانستان برايت قفس ساختند و نامت را گذاشتند: «سياسر» (همه چیز در افغانستان افغانیزه می‌شود حتی نام خانم‌هاشان را گذاشتند سیاسر) در غرب نشان کالاهای تجارتی شدی. معلوم نيست حال و وضع زنان ما چه وقت خوب خواهد شد. مردان خشن افغان زنان‌شان را من‌حيث کالاهای مصرفی می‌بينند. فکر می‌کنند زنش را در بدل چيزی از آنش ساخته است و او مالکش شده است که هر چه دلش بخواهد می‌کند. هر روز بدتر از ديگری است نه بهتر. زنان حق بيرون رفتن، خريد کردن و همينطور تحصيل در خيلی مواقع را ندارند جز تعداد انگشت‌شماری. و آنوقت چه رسد به جنبش‌های سياسی و دسترسی به ارگان‌ها و سازمانی دولتی.»
[از وبلاگ یادداشت‌هایی از کابل]

معرفی وبلاگ «یادداشت‌هایی از کابل» را [اینجا] بشنوید!
برنامۀ پیشین وبلاگ‌خوانی را هم در [اینجا]

وبلاگ «یادداشت‌هایی از کابل» را در [اینجا] بخوانید!

«سهراب کابلی» عکاسی هم می‌کند.
کارهایش را در [اینجا] ببینید!

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

درود بر شما!
بسیار خوشحال شدم از اینکه وبلاگم را معرفی کردید. شاد باشید
نسیم (سهراب)

-- نسیم فکرت ، Aug 26, 2007

از شما گرداننده‌گان این سایت تمنا دارم تا افغانستان را خارج از شیعه بودن و هزار بودن ببینید. افغانستان وبلاگ‌نویسان و نویسنده‌گانی دارد که این آقا از آنها این کار را آموخته است.
تشکر.

-- افغان ، Aug 28, 2007

سلام به و درود بر رادیو زمانه
این‌جانب رضا صابری از دوستان سهراب کابلی.
بسیار خوشحال شدم این لینک را دیدم. پهلوان نسیم، روزهای بهتری را برای تو و نوشته‌هایت آرزو می‌کنم.

-- رضا صابری ، Aug 28, 2007

سلام سلام سلام
این آقا که اینجا مصاحبه داده است یکی از افراد حزب وحدت به رهبری عبدالعلی مزاری میباشد. این حالا شما دوست دارید وبلاگ نویس بگوید دشمن ترقی وتعالی میباشد. این آقا یک (آی تی) میباشد نه چیز دیگری تا حالا من باور دارم که اگر این خانم که با ایشان مصاحبه نموده از نزدیک با ایشان میدید هرگز چنین کاری نمیکرد.
امید وارم رادیو زمانه دست به سانسور نزند وبرای هر مدعا اینجا ثبوتی وجود دارد.
-----------------------
جُنگ صدا: دوست عزیز! رادیو زمانه البته که دست به سانسور نمی‌زند، ولی کلام زشت و فحاشی و بهتان و افترا در مورد اشخاص را هم در بخش اظهار نظرها منتشر نمی‌کند. یقین داریم که شما هم اگر در این مسئولیت بودید، چنین می‌کردید.
لازم به توضیح است که خانم همکار ما با ایشان «مصاحبه» نکرده است. بلکه در بخش «معرفی وبلاگ‌ها در رادیو جُنگ صدا» آن را برای آشنایی بیشتر شنوندگان معرفی کرده است. درک و دریافت از محتوای نوشته‌های وبلاگ یا قضاوت در بارۀ شخصیت نویسندۀ آن، با خود مراجعه‌کنندگان به آن وبلاگ است.
خوشحال و سپاسگزار خواهیم بود اگر شما و دوستان دیگر، ما را با وبلاگ‌های دیگری را که می‌شناسند و فکر می‌کنید می‌توانیم در این برنامه معرفی کنیم آشنا کنند. بخش معرفی وبلاگ‌ها در برنامه‌های جُنگ صدا به همه وبلاگ‌ها تعلق دارد.
از حسن نظر و توجه شما ممنونیم و موفق باشید.

-- عبدالله دایکندی ، Sep 9, 2007

با سلام من با خیلی از نوشته های سهراب کابلی یا همان نسیم فکرت موافق نیستم ولی بعضی‌ها چرا اینقدر عقده‌مندانه برخورد می‌کنند. خوب آنهایی که اعتراض دارند وبلاگ‌شان را اینجا درج کنند. شاید اینجا نه سایت‌ها و یا رادیوها و روزنامه‌های هم خودتان و افکار فاشیستی‌تان و وبلاگ‌تان را معرفی کنند.
عضو حزب وحدت بودن و اعضای حزب شهید عبدالعلی مزاری بودن هیچ عیبی ندارد که افتخار جنگ برای عدالت و ایستادن درمقابل فاشیست و نژاد پرستان را دارد که شاید سهراب کابلی این افتخار را کسب نکرده باشد.

-- محمدعلی سرابی ، Sep 11, 2007

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
دوستان کوشا باشید تا ثلیقه را نقد کنید تا اینکه بر نیات و شخصیت عزیزان می‌تازید.
در پناه حق باشید.

-- تنویرگر ، Sep 19, 2007

تمام نوشته های سهراب همه دارای یک نوع بد بینی بسبت به ایران هست او فکر میکند که ایرانیان همه دشمن اویند.

-- بدون نام ، Feb 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)