تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
مجلۀ گفتاری جُنگ صدا

«کوله‌پشتی»، ظهور یک قهرمان؟

چنانچه آگاه باشید چندی پیش فرزاد حسنی مجری برنامۀ تلویزیونی کوله‌پشتی، سردار رادان، فرماندۀ پلیس تهران را به برنامۀ خود دعوت کرده بود تا با او در بارۀ مرحلۀ جدید طرح امنیت اجتماعی گفت‌وگو کند. از جمله پرسش‌های فرزاد حسنی در این برنامه یکی هم این بود که آیا رادان تصاویر لگد خوردن زنی توسط نیروهای انتظامی را دیده است؟
سردار رادن که غافلگیر شده بود، در پاسخ به این پرسش، سکوت کرد. این بخش از آن گفت‌وگو که در دقایق پایانی برنامه بود، به‌سرعت تبدیل به یکی از مهم‌ترین خبرهای روز شد و نام فرزاد حسنی، به‌عنوان رسانه‌گری جسور که سر نترس دارد بر سر زبان‌ها افتاد.
جدا از علاقه‌مندانی که چهره و شخصیت این مجری صدا و سیما را دوست می‌دارند و قبول دارند؛ عده‌ای تازه نیز به جمع دوستداران او اضافه شد که فرزاد حسنی را قهرمان و زبان صریح جوانان در جامعۀ امروز ایران می‌دانند. و در کنار این هواداران تازه، جمعی هم در نقد برنامه‌های کوله‌پشتی، او را که مجری آن است؛ فردی ریاکار، دورغگو و شارلاتان می‌پندارند.
مازیار رادمنش، در مقاله‌ای با عنوان «شارلاتان یا قهرمان؟»، همراه با معرفی مفصلی از فرزاد حسنی، در ضمن نظرات مختلف هر دو گروه را جمع‌بندی کرده است. این مطلب در سایت خبری «روز» منتشر شده است.
در برنامه امروز «جُنگ صدا» خلاصه‌ای از این نوشتار را در شکل گفتاری آن خواهید شنید.


طرفدارانش معتقدند او حضور ذهنی عالی، حافظه‌ای خوب، حاضرجوابی، تسلط به بازی با صورت در حالی که گفتارش با حالت صورتش کاملا متناقض است، تحرک بسیار بالای جلوی دوربین، تسلط بر استفاده از احادیث و روایات و همزمان با آن، تسلط بر استفاده از اشعار و ترانه‌ها را دارد.
او با ظاهر جوانی امروزی، با زیر ابروی برداشته و رفتاری شبیه به همجنس‌خواهان، در حالی که تلاش می‌کند لباسش کاملا متناسب با تعریف الگوهای حکومت از جوان مناسب باشد، چهره‌اش با گفته‌هایش متناقض می‌نماید، او با همان حالت می‌تواند همچون یک واعظ و مداح، روایتی را به روایتی دیگر وصل کند و از آن نتیجۀ اخلاقی بگیرد.

مخالفانش اما او را بچه پررویی ریاکار می دانند که «آدم‌ها را نابود می‌کند.» تملق اهل قدرت را می‌گوید. حرف‌هایی را می‌زند که در حوزه دانش و آگاهی او نیست. مخالفان او همچنین معتقدند: او ریاکاری است که برای افزایش محبوبیت تلویزیون و خودش هرگونه که لازم باشد دروغ می‌گوید و بازی می‌کند.

فرزاد حسنی، علل موفقیت برنامۀ «کوله‌پشتی» را لطف مردم، همکاری همه دست‌اندرکاران، توجه به نیازهای مردم و انعکاس چیزهایی که مورد علاقه مردم است می‌داند.
او در مصاحبه‌هایی با روزنامۀ همشهری و چلچراغ در مورد خود می‌گوید: «معیار بنده در شناخت هر موضوع، نگاه امام است و تا ابدالدهر هم انشاء‌الله همین‌طور خواهد ماند.»
او می‌گوید: «بنده مُبلغ دین خدا هستم، و دین خدا را می‌خواهم با اجرایم در تلویزیون تبلیغ کنم.»

در مصاحبه با روزنامۀ همشهری می‌گوید: «احساسم این است که باید به شهدا جواب بدهم. وقتی یک مادر شهید می‌بینم، می‌ترسم. من سه بار بگویم امام، دفعۀ سوم، گریه‌ام می‌گیرد. من همین هستم که هستم. هر کی می‌خواهد خوشش بیاید یا بدش بیاید.»
در مورد برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی‌اش می‌گوید: «در تمام برنامه‌های من باید مذهب و دفاع مقدس وجود داشته باشد. این اعتقاد شخصی من است، این مساله اگر مقبول روسای سازمان است که چه بهتر، ولی اگر نیست، به من ربطی ندارد.»
او نمازخوان، مقید و خوش قول است. می‌گوید برای رفت و آمد از تاکسی و اتوبوس استفاده می‌کند.
فرزاد حسنی می گوید: «احادیث را می‌خوانم و به آنها فکر می‌کنم، در سه سال برنامه «کوله‌پشتی»، 95 درصد موضوعاتم را از احادیث انتخاب کردم.»
او در توصیفی دقیق‌تر می‌گوید: «من حرف‌هایی از همینگوی و کانت را قبول دارم که با احادیث سازگار باشد، نه برعکس.»

برنامه را از [اینجا] بشنوید!
برنامۀ پیشین «جُنگ صدا» را هم در [اینجا]

متن کامل مقالۀ بالا در [اینجا] بخوانید!

بخشی از فیلم مصاحبۀ فرزاد حسنی و رادان [اینجا]

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

قهرمان؟ آن چیزی كه قهرمانی ایشان خوانده می‌شود، صرفاً تمهیدی بود برای نشاندن مخاطبان پای سه قسمت دیگر از برنامه‌ای كه در آن رادان و مرتضوی از اعدام 16 تن با تجلیل یاد می‌كردند. این دیگر یك حقه قدیمی رسانه‌ای است.
در گفته‌های همان شب فرزاد حسنی هم هیچ حرف خارج از چارچوب نظامی وجود نداشت؛ تكیه بر مفاهیمی همچون «دختر مردم» و ناموس‌پرستی و برانگیختن حس ترحم، فایده‌اش صرفاً در منحرف كردن حقیقت تجاوز هر روزه‌ای است كه به مردم روا می‌شود.
چرا از یاد می‌بریم كه در برنامه‌های بعدی همین آقا با چه تجلیلی شجاعت نیروهای انتظامی در برخورد با "اراذل" را از دهان رادان می‌كشید؟
چرا از یاد می‌بریم كه در برنامه‌های بعدی نمایشی ترتیب داده شد تا عده‌ای كه معلوم نشد با كدام دادگاه و با كدام وكیل حكم‌شان صادر شده و اعدام شده‌اند، همچون دیوسیرتانی مستحق اعدام نشان داده شوند؟
چرا از یاد می‌بریم كه در میان اعدامیان مشخصاً افرادی با اتهام اقدام علیه امنیت ملی وجود داشته؟
چرا از یاد می‌بریم كه در همین برنامه ایشان پیكرهای آویخته بر طناب دار را به رخ مردم كشیدند تا ترس را هر چه بیشتر رسوخ دهند؟
همه این‌ها را از یاد می‌بریم تا از كسی كه بارها و بارها جلوی دوربین چاپلوسی جنایت‌كاران رژیم را كرده به عنوان قهرمان یاد كنیم؟

-- لادن ، Jul 31, 2007

من فکر کنم این آقا می‌خواست یک چهره انتقادی به خودش بگیره و از رقیبش تو برنامه شب شیشه‌ای (رشیدپور) جلو بزنه، اما مادر مرده چپ کرد ناغافل.
این هم آخر عاقبت مجری خود شیفته بی‌سواد که پله‌ها رو دو تا یکی می‌خواست بالا بره اما تاریک بود، لیز خود و . . .

-- پیروز ، Jul 31, 2007

البته آقای حسنی در برنامه‌های بعدی به شکلی بسیار ویژه از حرفهای خود در برنامه رادان معذرت‌خواهی کرد و حتی دو برنامه را هم به دفاع از طرح مبارزه با بدحجابی و ستایش قاضی مرتضوی اختصاص داد تا جبران مافات شود.

-- محمد زاده ، Jul 31, 2007

پست‌تر از این موجود خودشه!!!

-- علی ، Jul 31, 2007

یک موجودی هست این فرزاد حسنی که!
شما نمی شناسیدش! یک منافق خطرناک!

-- مهدی ، Jul 31, 2007

به نظر من ظاهر آدما خیلی چیزا رو نشون می‌ده، این آقا برای ظاهر خودشم ظاهر سازی می‌کنه! فراتر از یک مجری و کسی که جلوی دوربین میره.

-- ... ، Jul 31, 2007

این آقا اگه نماز خون ومقید امام وشهدا بود نمی‌رفت زیر ابرو برداره که.

-- javad kazemi ، Aug 1, 2007

يك جوان امروزي بايد به فرزاد افتخار كرد

-- بدون نام ، Aug 1, 2007

تو صدا سیمای جمهوری اسلامی آدم سالم پیدا نمیشه. همین!

-- بدون نام ، Aug 1, 2007

واقعا تبریک میگم. واقعا کار قشنگی بود. برنامه‌ای به نام فیلم سینمایی کوله پشتی!!! کی گفته این برنامه که با رییس پلیس تهران برگزار شد برنامه زنده و فی‌البداهه بود؟
این برنامه هم سناریوی از قبل نوشته شده داشت و هم کارگردان ماهر و زیرکی داشت. حتی خود مجری برنامه هم شاید از ماجرا خبر نداشت (یا شایدم داشت) و ناخوداگاه بازیگر این فیلم و یا شوی تلویزیونی شده بود.
رسانه ملی خیلی خوب دارد درسش را در مقابل رسانه هایی مثل CNN و BCC پس می‌دهد.
اولین نکته در سیاست‌های این رسانه‌ها جلب اعتماد بیننده و سپس رسیدن به هدف می‌باشد.
داستان از آنجا شروع شد که سناریست نوشته بود که برای جلب اعتماد مردم و جلب بیشتر بیننده یک انتقاد نسبتا تندی را مجری برنامه باید از ریس پلیس انجام دهد (وگر نه کیه که نداند که در مقابل صورت خون آلود آن خانوم در میدان هفت تیر تهران اینگونه انتقاد خیلی هم تند نیست.)
سناریست برنامه صراحتا قید کرده است که برنامه باید 2 قسمته باشد تا من و شمای ساده وارد این بازی و فیلم شویم و ناخواسته با پیام کوتاه و وبلاگهای‌مان مبلغ این برنامه شویم و از مجری لوس و تا حدی اوا خواهر برنامه قهرمان بسازیم (کیه که ندونه که در تلویزیون بدون هماهنگی با مدیران آب هم نمیشه خورد؟) و های و هوی کنیم و خوشحال باشیم.
حال بستر مناسب است. بیننده به مقدار بسیار زیاد و اعتماد در حد بالا.
اینجا سناریست و کارگردان فیلم کوله پشتی به هدفشون نزدیک میشن. حالا که همه چی مهیا شد سردار رادان اعداد و ارقامی که هیچ کس به صحت آنها اعتقادی ندارد (آماری که خودشان تهیه کرده بودند!!!) بسیار مظلومانه ارایه شد. دختران بیچاره شهر و کشور ما در یک ثانیه به تبهکاران و دزدان و قمه‌کش‌ها گره خوردند و همه برای قدرت و عظمت پلیس که این افراد را گرفته است هورا کشیدند و کف زدند و حاصل برنامه این شد که همه از پلیس راضی که قداره‌بندها را می‌گیرد و پلیس هم قدرتمند و بیدار و آگاه و همه ما فراموش کردیم آن دختر که مثل بید کنار خیابان می‌لرزید را، و فرامش کردیم که همه منتظر پاسخ بودیم که اون دختر بیگناه همانند آن الوات قمه کش نیست.
و اینچنین شد که فیلم کوله پشتی به بهترین نحو به هدف خود رسید و برای گمراه کردن مردم گفتن مدیر شبکه 3 به مجری (بازیگر) برنامه (فیلم) تذکر داد!!!

-- ARASH ، Aug 1, 2007

ba salam!
bayad begam ke man asllan nemishenasamesh, be har tartib baad nashod ke oon harfha ro zad va soallati az radan porsid , va dar morede zire abroo bardashtan, mikhastam begam in masale hich rabti be namazo din nadare va serfan kasi ke in kar ra mikone bekhosos ke geu ham nist, faghat az abroohae poeposhtesh khoshesh nemia va bas, dar irani ke kasi donbale mod nist. ba arezooe movafaghiat barae har chi irooni ke saresh be tanesh moarze.

-- Aj. ، Aug 1, 2007

یک آدم متظاهر نون به نرخ روز خور مثل ارباباش.

-- بدون نام ، Aug 1, 2007

خاك بر سر انسان احمقي كه دين ايمان انسانيت اخلاق و . . . را در برنداشتن ابرو وسرو وضع كثيف نامرتب مي‌داند.

-- بدون نام ، Aug 1, 2007

راجع به آدم نظر ميدن، نه يه رذل مزدور نون به نرخ روز خور

-- بدون نام ، Aug 1, 2007

چرا باید همه چیز را سیاه و سفید ببینینم؟
فرزاد حسنی هم فردی است از بطن این جامعه که از رفتار پلیس خشمگین شده و البته کمی بی‌احتیاطی کرده است.
این که بگوییم تمام کارکنان صدا و سیما تبلیغاتچی نظام هستند شبیه این است که بگوییم تمام معلمان ماموران آموزش ایدئولوژی نظام هستند.

-- شاهین ، Aug 1, 2007

قهرمان؟ يعني اينقدر وضعمون ناجور شده كه فرزاد حسني بشه قهرمان ما؟
يعني اين شوهاي سخيفي كه راه انداختن ـ با اين ايده كه حاكميت نقد پذيره ـ رو باور ميكنين؟
اونم صدا و سيماي ج.ا.ا كه آفيش كردن‌هاش رو همه ميدونن؟
يه سرچ تو گوگل بكنين و مطالبي كه تو وبلاگ ها راجع به حسني ـ قبل مصاحبه با رادان ـ هست رو بخونين تا بفهمين چي ميگم.
با عرض معذرت يه ضرب المثل هست كه ميگه: «از بيچارگي بوسه به ماتحت خر ميدن»
حالا حكايت ماست

-- بدون نام ، Aug 1, 2007

اينها خودشان را مسخره مي‌کنند. فکر مي‌کنند مردم ايران . . . هستند.
البته اين رژيم دژخيم هم دو دسته را خوب پرورش مي دهد: 1- کاسه‌ليس. 2- رياکار
اين فرزاد خانم هم از هردو نعمت برخوردار است.
ننگ بر رياکاران.

-- خودم ، Aug 1, 2007

کسانی که فکر می‌کنند فرزاد حسنی ریا کار و متملق است بسیار ابله و عقب مانده هستند و یا به زندگی خود در یک بعد قناعت می‌کنند.
باید گفت در جمهوری اسلامی ایران که همه دنیا ان را تروریست می‌نامد، و در شبکه‌های داخلی تلویزیون که کارشناسان ان‌را منبع افسردگی می‌دانند، افرادی مثل فرزاد حسنی برای روان و هویت مردم قربانی می‌شود و با مساعد کردن سیاست ترسناک برای مردم مثل از بین بردن ابهت کاذب سردار رادان و نیز باز کردن جای نقد سازنده بر آینده سیاه دولت نهم به تسریع دادن گفتگوها کمک می‌کند.
حالا آن‌ دسته از افراد مغرور و خودپسند که در تعاملات روزانه خود مشکل دارند، نمی‌توانند رفتار او را هضم کنند و به افراط و تفریط کشیده می‌شوند.

-- medi ، Aug 1, 2007

کسانیکه این آقا را یک منافق یا یک آدم بد معرفی می‌کنند و یا به ظاهر ایشان گیر می‌دهند اگر وارد زندگیشان بشوید می‌بینید که خودشان و یا ناموسشان صد پله از فرزاد حسنی بدتر هستند. آنها بهتر است اول خودشان را درست کنند.
ضمنا حالا که کسی پیدا شده که حرف راست را بزند یک‌ سری بسیجی ابله و ریاکار به تکاپو افتاده‌اند که چه چیز را ثابت کنند؟ ضمنا آقایان محترم روسا بهتر است بصورت خداپسندانه جلوی فساد را بگیرند و الکی جوانان را محدود نکنند و جلوی صحنه‌های فجیع اینچنینی را بگیرند تا چهره یک فرد مسئول را جلوی یک رسانه ملی به تمسخر نگیرند.

-- mohammad ، Aug 1, 2007

be nazare man kheyli khoob harf zad. hala kar nadarim kollan biehtiyate, chaploose, cheshe. vali oon shab harfe hamaro zad.
ma adat kardim be ye nafar gir bedim kase koozaro saresh beshkooni. in bichare harfe delemoono zade. raftim gir dadim ke aya riya karde? aya din dare? aya koofte zahre mar dare yaa na? ine jahle ma. . .

-- nazanin ، Aug 1, 2007

واقعا برای شما متاسفم که از همچین کسی تعریف می‌کنید. این آقا هنوز نمی‌نوانند مودبانه صحبت کند!

-- بدون نام ، Aug 1, 2007

وای بر ریاکارن وای بر آنان
حافظا می خور و رندی کن و خوش باش ولی
دام تزویر مکن چون دگران قرآن را
باید دهن حافظ رو طلا بگیرن. چون شعرش نه تنها در زمانه خودش، بلکه در هر زمانی هم صادقه.
وقتی در سطوح بالاتر کشوری از دین سوء‌استفاده میشه، دیگه از یک مجری فلک‌زده که تمام موفقیت کارش از ریاکاری‌ست انتظار بیشتری هم نمی‌رود.
بالاخره ریاکاران روزی رسوا خواهند شد. ای پارسیان غم مخور.

-- فرهاد ، Aug 1, 2007

یعنی واقعا فرزاد حسنی در حدی است که انقدر بزرگش کنیم؟ براش مخالف و موافق بسازیم؟ مگه کیه؟ بیشتر از یک مجری؟ انقدر به این مسائل واهی اهمیت ندهید. از رادیو زمانه تعجب می‌کنم که چطور انقدر با مطالبش به این مجری پر و بال می‌دهد. حسنی عشق شهرته. همه داریم معروف‌ترش می‌کنیم.

-- ساناز ، Aug 1, 2007

قهرمان‌پروری دست مثل فیلم‌های هندی

-- علی ، Aug 1, 2007

قابلیت‌های بسیار زیادی داره و باید بهش تبریك گفت. تو ممكلت ما هم هر كی به موفقیتی میرسه دشمن زیاد پیدا می‌كنه. نمونه‌اش تو تمام عرصه‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی هم فراوان پیدا می شه.
ابرو برداشتن هم ربطی به مذهب و قرآن و پیغمبر نداره.
تازه اگه ریاكار هم باشه نباید خرده گرفت. اینهمه آدم مذهبی‌مآب هست كه ریاكاری كه چیزی نیست، انواع و اقسام صفات منفی پنهانی دارند ولی ظاهرشون انگار بچه پیغمبرن.

-- مجيد ، Aug 1, 2007

فرزاد توی برنامه شب اولش غوغا کرد تا سه شب بعد هم مشتری داشته باشه. در ضمن اشخاصی که اعدام می‌شدند بیشتر شبیه به سپاهی‌ها وبسیجی‌ها بودن تا ارازل.
من تا حالا هر چی لات دیدم زخم چاقو داشت. این بدبخت‌ها که حتی سیگار هم به زور می‌تونستند نگه دارن چه برسه به قمه وچاقو.

-- مهم نیست ، Aug 1, 2007

یک سال پیش یکی از برنامه‌های این فرد را دیدم که با یک خانم که آمریکایی بود و مسلمان شده بود صحبت می‌کرد و .ایشون در مورد امام خمینی و سایر مقمامات حکومت اسلامی چنان تعریف می‌کرد و برای امام خمینی آنچنان گریه‌ای می‌کرد که آدم انگشت به دهان می‌موند.
به نظر من این فرد یه آدم عوام فریب هست. و این نوع برنامه‌ها سالی چند بار به عنوان سوپاپ اطمینان از صدا سیما پخش می‌شود. آقای فرزاد حسنی؟ آیا این مشکل ؟!
افسوس که این مزرعه را آب گرفته
دهقان مصیبت‌زده را خواب گرفته

-- شایان ، Aug 1, 2007

این آقا از اعضای حزب باده.
یک روز تملق فردا تخریب.

-- عمو ، Aug 1, 2007

هر كس كه با فرزاد حسنی ارتباط نزدیك داره یا دوستش هست اون رو می‌شناسه. بقیه اگر نظر میدن حدس و گمانه. ممكنه راست باشه یا دروغ، ولی توجه داشته باشید كه این برنامه یك شو تلویزیونی هم هست ویه قسمتی از اون مربوط میشه به جلب توجه بیننده كه توی ایران و صدا وسیمای درپیتی كمتر اتفاق میفته. خوب لابد باید یه حرفهایی هم زده بشه كه خط قرمز هستند!!همین.
فرزاد حسنی هم آدمیه كه تواناییش رو داره و اون رو انتخاب كردند. مجری‌گری شغلشه باید جلب توجه كنه. چكار دارید چطور آدمیه! پشت این برنامه افراد دیگه‌ای هم هستند. نویسنده، كارگردان و . . .
انتقاد هم انتقاده چه من بگم چه شما. همه گیر دادن فرزاد حسنی چون توی صفحه تلویزیون فقط اون رو می‌بینند.

-- كامران ، Aug 1, 2007

باسلام
آقای حسنی وقتی دارن با مخاطب حرف می‌زنند انگار دارن باافراد حقیر صحبت می‌کنن.
به خاطر همین ازالفاظی مانند: گُلم وغیره با مخاطب تلویزیونی حرف می‌زنند وبا میهمان برنامه هم معمولان طوری حرف می‌زنند که انگار طرف آدم بی‌سوادی است و ایشان باید برای طرف تصمیم بگیرد واوست که عقل کل است.
همه این مشکلات ازاین نشات می‌گیرد که استخدام مجری در صدا وسیما بر اساس ضوابط واستانداردهای نه تنها جهانی بلکه حتی خود ایران هم انجام نمی‌گیرد و متاسفانه مدیران صدا وسیما چون در کار وارد نیستند تا یک ادم چشم زاغ می‌بینند با او سریال می‌سازند وآدم بی‌تربیت را چون فرق بی‌ادبی وحاضر جوابی را بامجری‌گری وحرفه‌ای بودن نمی‌دانند این افراد را مجری می‌کنند.

-- کوروش قاسمیان ، Aug 1, 2007

برنامه می‌گذاره برای عمل بینی، در حالی كه خودش بینی‌اش را عمل كرده، ابروش رو هم كه برمی‌داره. بعد میگه اسم فلانی رو می‌شنوم گریم می‌گیره. برو به حال خود بیچارت گریه كن، كه اینهمه كوچیكی و همش باید حرف بزنی تا ثابت كنی خودت رو، اما نمیشه!!!

-- من ، Aug 1, 2007

فرزاد حسنی از آدمایی كه عاشق تظااهر و تملق گفتنه

-- امير ، Aug 1, 2007

man hamon dafeye aval ke migam emam geryam migire. yade edamaye daheye 60 mioftam. . .

-- m ، Aug 1, 2007

حسنی نه قهرمانه، نه اونجور که بعضیا می‌گن آدم بدیه. برای حسنی نشان دادن خود و اصالت بحث از همه چیز مهمتره.
شخصیت علمی ادبی و منطقی ضعیفی داره، اما در حد عقل و درک خودش سعی داره انتقاداتی رو هم در بعضی برنامه‌ها مطرح کنه!
برای اینکه بعضی چیزا رو بگه خیلی از مواقع شدیدا تظاهر و چاپلوسی می‌کنه که کارشو خراب می‌کنه! اما منافع شخصیش رو با چیزی عوض نمی‌کنه.
به هر حال بودنش بهتر از نبودنشه!

-- سینا ، Aug 1, 2007

به نظر من تمام اینهایی که در مورد فرزاد حسنی نوشتین یه تخیل بیشتر نیست.
قهرمان کیه؟ قهرمان چیه؟ تو این مملکت خایه فیل رو میکشن، تا چه برسه به این فرزاد حسنی!
اینا همش فیلم خودشون بود.

-- نقی ، Aug 1, 2007

من برای فرزاد حسنی (که قبلا از ایشان! بدم می‌آمده) بلند می‌شوم و دست می‌زنم!
چه دروغ چه راست حرفی بود که باید می‌زد و من شهامتش را ولو در ایفای نقش می‌ستایم.

-- علی تجدد ، Aug 1, 2007

ببینید این مجری آنقدر شوته که نمی‌دونسته اون حرف‌هایی رو که داره میزنه نباید بزنه (شما بخوانید می‌خواسته یه‌جور خشمزه‌گی کنه) دلیلش هم اینه که بعد وقتی که فهمید چه دسته گلی رو آب داده چطور خودش رو باخت و چندین بار کم مونده بود که جلوی دوربین بگه غلط کردم (البته این رو هم اضافه کنید به اینکه به مسئولان سازمان و شبکه هم گفته که نمی‌دونسته باید اون حرف ها رو می‌زده) شما هم زیاد هول ورتون نداره.

-- farzin ، Aug 1, 2007

جالب است که در مورد خیلی از مسایل مهم هیچکس به خودش زحمت دو خط اظهار نظر نمی‌دهد. اما در مورد یک برنامه‌ی تبلیغاتی و یک مجری (گیرم با یک قیافه‌ی به‌خصوص) این همه جار وجنجال می‌شود.
تصور می‌کنم حسنی و رفقایش موفق شده‌اند. آخر حرف‌های آخوندها را با ریش تراشیده و ابروی آن‌چنانی هم که بزنی باز هم فرقی نمی‌کند. فقط پالانش عوض شده.

-- کاوه ، Aug 1, 2007

ملتي که پليس را از صبح تا شب در تمام ارکان زندگيش مي‌بينه. ملتي که به جاي اتکا به پليس‌ش ازش فرار ميکنه چيزي براي افتخار کردن نداره چه برسه به اين جقله.

-- بدون نام ، Aug 1, 2007

از طرفی حس می‌کنم داره دروغ می‌گه و از طرفی فکر می‌کنم شاید خودم می‌خواستم جای اون باشم و حرفای رفیقامو از یک شبکه به گوش ایران یرسونم.

-- امیر ، Aug 1, 2007

فرزاد حسني يك موجود بي‌ادب، بي‌تربيت، گستاخ و زن‌بازه. هر بار كه من اين لجن رو ديدم با چند تا دختر مشغول لاس زدن بوده. حتي تو راديو و در محل كارش.

-- رضا ، Aug 1, 2007

قدیم‌تر یک مجری داشت تلوزیون به اسم شهیدی‌فر، به قدری منفور بود که حتی همشهریای مشهدیش هم جرات نداشتند ازش تعریف کنند، اما خوب یک کم بزرگتر شد و حالا تهیه‌کننده شده و داره مردم ایران سلام رو می‌سازه که بعد از نود، پرطرفدارترین برنامه زنده تلویزیونه.
اما این آقا که فکر کنم به نارسیسیم و البته بی‌سوادی حاد مبتلاست بعیده که حالا حالاها (و شاید اصلا) سر عقل بیاد. درسته اون شب حرفهای جالبی می‌زد، اما هدفش شخصی بود، که به سنگ خورد و هم خودشو رسوا کرد و هم مهمون برنامشونو. . .

-- ح.رشید ، Aug 1, 2007

واقعا برای شما متاسفم
غیرت مُرد.
باید دست افرادی مثل سردار رادان را ببوسیم که با وجود اینهمه حرف، باز هم به وظیفه اش پای‌بند است.

-- با غیرت ، Aug 1, 2007

این یارو حسنی یه آشغال همجنس‌باز نون به نرخ روز خور بیشتر نیست.
برنامه شب اول هم طوری از قبل طراحی شده بود که شب بعد به هدفهای کثیفشون برسن.

-- مهرداد ، Aug 1, 2007

فرزاد حسنی یک آدم مشکل داره
ابروهاشو ببینید
خیلی شبیه مرده

-- با غیرت ، Aug 1, 2007

khob che fayedh akharesh ke chi ? che tasiri dasht ?

-- amir ، Aug 1, 2007

هیچ فکر کردید که ما ایرانی‌ها چقدر توهین می‌کنیم؟
نقد یک آدم و آثارش که این اندازه توهین نمی‌خواهد!
پس کی قرار است ما زبانی پاکیزه بکار ببریم و با نزاکت حرف بزنیم؟

-- دوست ، Aug 2, 2007

فرزاد حسنی، مشتی نمونه خروار جامعه دورو و متملق و ریا كار ایرانی امروز است.
ایرانی امروز یعنی دو رو، یعنی ترسو، انسان جبونی كه وقتی جلوی دوربین تلویزیون یا میكروفن رادیو قرار میگیره از احمدی‌نژاد هم تندروتر میشه. وقتی توی تاكسی می‌شینه علیه همه، حتی خود رهبر دست به افشاگری میزنه و نقشه براندازی تند می‌كشه .عاشورا تاسوعا میره توی خیابون تا بتونه بهتر زن‌ها و دخترا را دید بزنه و اگه هم بتونه آره و اینا.
خلاصه ما ایرانی‌ها جمع اضدادیم. یعنی پُر تناقضیم. بهتر به خودمان، و جامعه خودمان بهتر و بی رودربایستی‌تر نگاه كنیم.

-- مسعود ، Aug 2, 2007

با سلام .
فرازد حسنی و این همه حرف؟ جالب بود .
من شاید به علت تجربه، بازیگران و بازی را می‌شناسم. در این زمینه که هوش فراوانی در چیدن کلمات فی‌البداهه دارد شکی نیست. به کارگیری آن‌ها نیز در مکان و جاگیری ژست یک بازیگر، و نوع ایجاد تحرکی که برای بقیه ایجاد می‌کند. او فقط یک بازیگر ماهر با دلی شکسته است.

-- IMAN ، Aug 2, 2007

آقای حسنی، با سوادترین مجری صدا و سیما اگرچه دستورات داده شده را به بهترین نحو اجرا می‌کند؛ اما در عین حال حرف خودش را می‌زند. «یعنی حرف مردم را».

-- شیدا ، Aug 2, 2007

farzad pesare khobiye valy kheyly khodesho ghabol dare.

-- maryam ، Aug 2, 2007

جالبه دیگه هیچ ایرانی گول این عوام فریبی‌ها رو نمی‌خوره.
حسنی یه دروغگو است. مثه ارباباش.
خوشحالم که نقشه اونا برای فریب ملت نقش بر آب شد.

-- بدون نام ، Aug 2, 2007

دوستان رادیو زمانه
اگر به پیام‌ها دقت کرده باشید تقریبا می‌شود گفت اکثر آرا بر نفرت از او حکم می‌کند. حالا من نمی‌دانم چطور در نوشته‌تان آورده‌اید که علاقه‌مند دارد. نمی گویم ندارد، اما در مقابل سیل نفرت از او چند درصد علاقه اصلا به چشم نمی‌آید.
ما در کلاس نوزده نفری‌مان از معلم گرفته تا دانشجویان زبان، همگی متفقا از این آقا بیزاریم، ما جوانان ایرانی. قهرمان، واژه‌ی در خوری برای این شومن نیست دوستان.

-- نسرین ، Aug 2, 2007

اگر خدایی بود که فروشی می‌شد، فرزاد حسنی را در گوشه‌ای از خیابان‌های ایران می‌دید که فریاد می‌زد: بدو بدو که تموم شد. آخ اشکم در اومد از بس گفتم خدا خدا.
. . .
مردم ایران رذل‌تر از این خواهند شد اگر قهرمان‌شان به سفاهت این موجود باشد.

-- بدون نام ، Aug 2, 2007

این آقا بعد از برنامه‌ای كه با رادان داشت لباس تنگ مردونشو تو برنامه با اون قاضیه عوض كرد. این یعنی ترس.
بعد شما انتظار دارید تو صدا سیمایی كه رئیسش رو رهبر انتخاب می‌كنه، میشه انتقاد كرد و قصر در رفت؟

-- مهرداد شمالي ، Aug 2, 2007

بابا چکار این جوون‌ها دارید؟ تو روزگاری که هیچ سرگرمی‌ای برای جوون‌ها نیست وبراشون یه دختر بازی مونده، اونم میخواین ازشون بگیرید، ولی باور کنید نمی‌تونید و خسته می‌شید.

-- داوود ، Aug 2, 2007

اصلا چيز مهمي نبود فقط تنوع ايجاد كرد.
اينقدر از بي موضوع تنوع ايجاد كن اين مساله كوچك رو بزرگ نكنيد

-- محمود ، Aug 2, 2007

بجای اینکه در مورد خود فرزاد حسنی قضاوت کنید در مورد حرفهای او و دلایلش بعد از دیدن ان فیلمها قضاوت کنید

-- mamad ، Aug 2, 2007

man motajebam az in sait ke chra ye adam dastmal keshi mesle HASANGHOLI shode titresh. vaghean ke.

-- بدون نام ، Aug 2, 2007

فرزاد حسنی نمونه‌ای از جوانان بی‌هویت و الکی جامعه ماست. الان 50% جوانان ما تو همین مایه‌هان! مشکل عمقی‌تر از این حرفاست. لطفا حواستون به بچه‌ها و جوانان دور و بر خودتون باشه و یک کمی عمق اندیشه اونا رو بیشتر کنید!

-- بدون نام ، Aug 2, 2007

kasaE ke migan zirabroo bardashtan monafati ba din nadare ye sari be kotobe ahkam bezanan.
agaram marjae taghlide in agha emam khomeinie ba in ebraze alagheE ke nesbat be emam daran baEdam nist. dige abruhaye emam jesaratan sare zaboonast az bolandi.
kasi ke moddaEe dino imoone, too ejraye ye ahkame jozEsh moonde.
bahse takhrib nist.adami ke hazer mishe teriboone mardom bashe bayad ghablesh be sohbataE ke gharare bege eteghad dashte bashe oonam dar moghabele nasle ma ke moo ro az mast mikeshan.
khodemoono ke gharar nist gool bezanim
nasle ma tahamole kasaE ke savad mardom va fahmeshuno nadide migiraro nadaran.
have fun

-- ramesh ، Aug 2, 2007

پيداست طبق معمول دايي جان ناپلئون‌هاي عزيز از زيركي خودشان به شدت ذوق كرده‌اند!
فقط معلوم نيست ملت به اين تيزي و زرنگي چرا وضع‌شان اين است؟

-- Amin ، Aug 2, 2007

one problem with most of the comments are they see things either black or white!
I think many facts must be evaluate at its own content. What has happened in this program was not bad, and must have been done.
but a casue and effect analysis must be done to find out if this casue will have any effect, if so, good . otherwise, prehaps not!
removing eyebrow does not make you bad or good what so ever!

-- Alireza ، Aug 2, 2007

do rooo! monafegh! pache khar! har ja barash sood dare hamoonjast! halam azash be ham mikhore!alaki tafdariye nezamo mikone chon barash sood dare!

-- بدون نام ، Aug 3, 2007

به اين كار كه نميگن جسارت. جسارت به اون ميگن كه مياد ابروهاشو بر ميداره.

-- علي گل نهالي ، Aug 4, 2007

شما مردم ایران واقعا بیكارید. وقتی جلو اراذل را می‌گیرن میگید چرا؟ وقتی نمی‌گیرن میگید چرا؟
همه اینهایی كه به نظام ایران گیر الكی میدن خودشون به نوعی مشكل دارند، وگرنه من چند سال در یك كشور غربی زندگی كردم به این نتیجه رسیدم كه یك دستهایی از بیرون دارن به ایران ضربه میزنن وهمشون هم ضد‌اسلام هستند.
در ایران بیشتر از نود درصد مردم طرفدار اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند. این درصد كم هم كسانی هستند كه اصلا خود اسلام رو قبول ندارند ودوست دارن مثل غربیها حیوانی زندگی كنند.
فرزاد حسنی، رادان و همه مسولان ما خوبند. بهترین ریس جمهور دنیا مال ماست و باید بهش افتخار كنیم. من اینو از نزدیك دیدم. گوش به دروغ دشمنان ایران نكنید. فرزاد حسنی بهترین مجری‌ست.
درود بر ایرانیان ومسولان زحمت‌كش ایرانی.

-- kami ، Aug 4, 2007

لگوی حمایت از فرزاد حسنی را در سایت خودتان بگذارید
سایت رسمی :
www.farzadhasani.org

-- محسن طباطبایی ، Aug 10, 2007

با سلام
توی این دو سال چقدر که آزادی مردم محدود نشده. از روزی که روزنامه‌های دوم خردادی در سالهای 77 و 78 همه ارکان نظام استبدادی را زیر سوال می‌بردند تا روزی که نماینده مردم آبادان با شجاعت در بدو تشکیل مجلس ششم شخص اول مملکت را مستقیما تذکر داد. این نتیجه بی‌تفاوتی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است تا یک آدمی سرکار بیاد تا ابتدایی‌ترین آزادی‌های مردم را از بین ببرد.

-- ahmad ، Aug 11, 2007

ای‌کاش نظراتمان را مودبانه ارائه می‌کردیم چه موافق چه مخالف!

-- بدون نام ، Aug 13, 2007

آنهایی که از فرزاد انتقاد می‌کنند یقیناً روزی پشیمان می‌شوند. اینها نمونه بارز جاهلیت دوران محمد رسول‌الله هستند که خودشان نمی‌دانند وتا ابدهم جاهل خواهند ماند.

-- بدون نام ، Aug 14, 2007

دوسنان لازم می‌دونم تأکید کنم:
فرزاد حسنی هم مثل بقیه، برنامه‌ش از همین صدا و سیمای «جمهوری اسلامی ایران» با تمام سیاست ستیزی‌ها و سانسور کاری‌ها و بقیه کارهاش پخش می‌شده.
پس ایمان بیاوریم به اصل عدم قطعیت هایزنبرگ درباره سیاست این دفعه‌شون!

-- بدون نام ، Aug 16, 2007

متاسفم براي كوته‌بيناني كه همه توانايي‌ها رو انكار مي‌كنن، فقط به بهانه‌ی زير ابرو برداشتن!
خيلي جالبه! خيلي.

-- روسو ، Aug 21, 2007

salam faghat ye chiz mikham begam, ma iraniha che rast che chap dochare tavahome totee hastim,az in nazar ye bare dige nazarhaye dade shode ra be khoonid ta bebinid,cheghadr doost darim poshte har chizi yek daste penhan bebinim ine ke maro bad bakht karde va mikone bayad chizi ra ke nemidoonim nagim hamin.

-- بدون نام ، Aug 23, 2007

پروژه يا شجاعت يا هردو تا، کار نمره داشت. بيخودی جيغ و داد نکنيد. اين فرزاد خان با گرگها رقصيد. اعتبارش هم سر اين برنامه گذاشت.
اگه می‌تونيد وقتی تو خيابان دارند تو سر دختران و پسران می‌زنند، جای تماشاچی بودن يکم از خودتون جرات بدين.

-- Medusa مدوسا ، Aug 24, 2007

اولین اینكه این درست نیست كه كسی رو این قدر تابلو ترور شخصیت كنیم. من خودم اصلاً از ایشون خوشم نمیاد ولی نظر دادن در مورد آدما به این راحتی و صراحت، قلب بزرگ و با اطمینانی می‌خواد. از كجا معلوم همین آقای نون به نرخ روز خور فردا تو بهشت و ما تو جهنم نباشیم؟
ولی روی‌هم رفته ایشون خیلی رک و به دور از ادب با صاحبان قدرت برخورد می‌كنن. حتی در یكی از برنامه‌های كوله‌پشتی اینقدر راحت با مهمان ( كه یكی از بزرگان سپاه بود) برخورد می‌كردن كه گویا طرف آب حوض‌كش خونشونه. در تظاهر به ایمان هم عملاً موفق نبودن و البته ما از زندگی خصوصی ایشون مطلع نیستیم.
یك اشكال بزرگ دیگه در ایشون اینه كه خودشون رو خیلی دست‌بالا و دیگران را احمق، كودن و یا دور از محضر شریفتون بی‌ارزش تلقی می‌كردن. از میان تمام برخوردهاشون این از همه زننده‌تر بود. ضمن اینكه میمیک صورت ایشون بسیار كم و پرش دست‌هاشون در حین اجرا زیاد بود. و نكته‌ی آخر اینكه یک مجری كه خودشو خیلی قدر می‌دونه باید متوجه همه‌ی حركاتش در مقابل دوربین باشه، اعم از طرز صحیح نشستن، نوشیدن، سوال كردن. در هر حال یک آدم، آدمه و دارای پیچیدگی‌های شخصیت.

-- ساراي ، Aug 29, 2007

farzad ye tike javahere ke faghat be khatere vojode ye adamaye mesle shoma ekhraj shod. dar zemn namazam bekhone zire abro bar dashtan na jorm ast na gonah.

-- behnaz ، Sep 8, 2007

بالاخره هر کسی یک نظری د ارد. حسنی هم جز همان آدم‌ها. مگر ما ودولت ما نمی‌گوید آزادی بیان. این حتی بیان هم نبود تنها پیشنهاد بود.

-- زینب ، Sep 10, 2007

من واقعا واسه ادمایی که ابرو بر داشتن رو جرم میدونن متاسفم.در ضمن اقای حسنی توی اجرا حرف نداره.

-- sara 1372 ، Feb 25, 2008

به نظر من در حال حاضر اگر ما مردم بیکار انقدر به موضوع 9ماه پیش دامن نزنیم موضوع خود به خود حل میشود اگر یک سری افراد وبلاگ به اسم این اقا باز نکنند یک دختر خانم با لباس استین کوتاه وسط یک مجلس اسم کوچک این اقا را بلند نکند به این بنده خدا لقب بی ادبانه زن باز نمی دهند ما مردم شرقی خدا نکند بخاهیم کسی را بالا ببریم انقدر بالا میبریم که با مخ زمین بخورد دست ازسرش بردارید

-- یک انسان ، Mar 16, 2008

salam aghafarzad enshaallah ke har jahastin be kooriye heshme baaziha hamishe salem va salamat bashid aghafarzad man hamishe doost dashtam ye dadash mesl shma midashtam mann arezoo darm shoma ro bebinaaghafarzad maraftim jhodahafez hamin hala .

-- kimiya naseri ، Jun 17, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)