تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
معرفی نشر و کتاب

«یادگار لحظه‌های سبز»
از ترانه جوانبخت

راه‌های زیاد رفته‌ام. سفرهای بسیار کرده‌ام. سال‌ها به سختی رنج جنگ تحمیلی در ایران و دغدغه‌های ادامه تحصیل در خارج از کشور، مثل برق سپری شد و آموختم متفاوت از دیگران بیندیشم و بیشتر انرژی صرف کنم تا رهایی از روزمره‌گی حاصلش باشد.
راه‌هایی هست که انسان را کامل‌تر می‌کند. رنج‌هایی هست که برای ما لازم است. لحظه‌هایی هست که باید برای درد فقدان انسان‌گرایی‌ها گریست و درخت‌تر شد.



با دریافت دو کتاب، یکی داستانی بلند در چهار فصل به‌نام «سراب» و دیگری دفتر شعری با عنوان «یادگار لحظه‌های سبز» از خانم ترانه جوانبخت، نویسنده و شاعر ایرانی مقیم کانادا، مصاحبه‌ای با ایشان در معرفی خود و کار و آثار عملی، فرهنگی و هنری‌شان داشتیم.
مجموعه اشعار «یادگار لحظه‌های سبز» شامل شش بخش و برگرفته از چند دفتر شعر قبلا منتشر شده از شاعر با عنوان‌های: «فصل‌ها و رنگ‌ها»، «پیمانه‌های سخن»، «مثل یک پرنده»، «صورت ستاره‌ها»، «دنیای شعر و شاعر»، و «خاطرات آبی» است.

مصاحبه با «ترانه جوانبخت» را بخوانید و بشنوید.

* * *

«از صدام تا دیکتاتورهای ازدواج» که نقدی بر رفتار اجتماعی و نگاهی به وضیعیت زنان است، عنوان نوشتاری‌ست به قلم «ترانه جوانبخت» که در تنظیمی رادیویی توسط همکار ما خانم «سما شورایی» اجرا شده است.

«از صدام تا دیکتاتورهای ازدواج» را اینجا بشنوید.

* * *

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)