تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر – برنامه هفتاد و هفتم

رفتیم تا نق نزده باشیم

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

وزارت انتظار

حجت‌الاسلام صمصام‌الدین قوامی، مدیر مدرسه معصومیه و رییس انجمن علمی مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم گفت: تشكیل وزارت انتظار برای ساماندهی و هماهنگ كردن ارگان‌های تاثیرگذار در این زمینه لازم و ضروری است. وبلاگ روز از نو می‌گوید:

خبری تازه و شنیدنی‌. به نظر شما معنای این گفته چیست؟ و فرضاً اگر چنین وزارتخانه‌ای ایجاد شود شرح وظایف و اختیارات او چه خواهد بود؟ چه کسی و با چه خصوصیاتی وزیر آن خواهد بود.

چگونه نیروها و مدیران آن تعیین و برگزیده خواهند شد؟ تکلیف ولایت فقیه که برطبق قانون اساسی جانشین امام عصر (ع) است چه خواهد شد؟ نقش او در این وزارتخانه چه خواهد بود؟

وزارت مسکن‌، نفت، رفاه، بهداشت، و... هر یک حوزه فعالیت معین خود را دارد و اهداف و برنامه‌هایی که مورد توجه آنان قرار دارد کاملاً عینی و برای همه افراد جامعه قابل لمس است اما تشکیل وزارتخانه‌ای با این هدف که مقدمات ظهور امام زمان (ع) را آماده نماید تا حدی عجیب و غیر‌واقعی می‌نماید.

وبلاگ روز از نو می‌گوید: به این مدیر محترم حوزه علمیه توصیه باید کرد که با پاسخ‌گویی به بسیاری از سوالات نسل حاضر که بی‌پاسخ رها شده و کسی حوصله بررسی آن‌ها را ندارد، از وارد شدن به چنین مقوله‌هایی خودداری کنند.

لااقل شان و جایگاه ظهور امام عصر (ع) را به آلودگی‌های اجرایی و حکومتی نیالایند چرا که این جایگاه شان ومنزلتی دارد که جز خدا کسی را یارای اندیشه در آن نبوده و نیست. همان بهتر که راز آن نزد حضرت حق باقی بماند تا روز موعودش فرا رسد...


حضور فعالان زن در کنار سیمین بهبهانی، شیرین عبادی و رخشان بنی‌اعتماد در مجلس

آسیه امینی در وارش از حضور امروز خود و فعالان جنبش زنان در مجلس می‌نویسد. او می‌گوید:

به مجلس رفتیم. امروز یک‌شنبه ۱۴ شهریور ۸۷ و در نخستین روز کاری نمایندگان مجلس هشتم - بعد از دو هفته تعطیلات تابستانی - ساعت ۱۲ ظهر با عده‌ای از فعالان جنبش زنان به مجلس رفتیم. در صفی که کنارمان سیمین بهبهانی، شیرین عبادی و رخشان بنی‌اعتماد ایستاده بودند.

رفتیم تا به نمایندگانی که عزم کرده‌اند لایحه‌ای را که کمیسیون قضایی مجلس کلیاتش را تصویب کرده است تا به صحن عمومی برود و تبدیل به قانون شود بگوییم چه چیزی را در تاریخ به نام خود ثبت می‌کنند!

رفتیم تا پیش از آن‌که متهم شویم به سیاسی کاری، نق زدن، سیاه‌نمایی، جنجال و‌... حرف‌مان را صریح و بی‌پرده به خود نمایندگان بگوییم. و گفتیم.

خانم‌ها عبادی، بهبهانی و بنی‌اعتماد به نمایندگی از جمع حاضر با معاون کمیسیون قضایی مجلس (تجری) صحبت کردند. خلاصه حرف ما این بود: لایحه را از دستور کار مجلس خارج کنید!


تجمع زنان مقابل مجلس در روز یک‌شنبه (عکس: کانون زنان ایرانی)

آقای خامنه‌ای می‌دانید و ما هم می‌دانیم

وبلاگ ندای کویر از دفاع قاطع رهبر جمهوری اسلامی از دولت نهم در هفته دولت و در جلسه‌ای که دولت نهم را به حضور طلبیده بودند می‌نویسد و می‌گوید:

دفاعی که به دلیل بیش از حد قاطع بودنش حتی مقداری از آن از سوی دفتر مقام عظما حذف شد‌!!!

ولی در این میان دو گزینه مطرح می‌شود‌: یکی این‌که جناب خامنه‌ای یا کلاً از هیچ چیز که در این مملکت می‌گذرد خبری ندارد و دوم این‌که از همه چیز خبر دارد و در جهت عوام‌فریبی و دروغ‌پردازی به ملت گام بر‌می‌دارد‌.

چون گزینه دوم بسیار منفی است و ما هم نمی‌خواهیم چنان دید منفی را نسبت به عالی‌ترین مقام کشورمان داشته باشیم به ناچار به همان گزینه اول می‌پردازیم‌.

فرض را بر این می‌گیریم که آیت‌الله خامنه‌ای از هیچ چیز خبر ندارد و باز در خوشبینانه‌ترین حالتش اخبار اشتباهی دارد‌.


وبلاگ کویر، در ادامه این سوال‌ها را مطرح می‌کند:یعنی حضرت ایشان در تمام مدت این سه سال به گوشش هم نخورده است که گرانی و تورم چگونه کمر این ملت بدبخت را دارد می‌شکند‌؟‌...

حتی یک‌بار به گوشش نخورده که بسیار راحت جوانان این مملکت را به جرم چند تار مو و یا پیراهن آستین کوتاه به ضرب و شتم می‌گیرند‌؟ یا جوانانی را تنها به جرم بیان عقاید و نظرات‌شان آن هم در قالب وبلاگ و وبلاگ‌نویسی و نه شب‌نامه و کودتا به اعدام محکوم می‌کنند‌؟

آیا این مقام شامخ هیچ‌گاه حتی به گوشش هم نخورده است که در این مملکت هفت میلیون جوان بیکار و شش میلیون معتاد داریم‌.

بدتر این‌که سن فحشا به ۱۴ سالگی رسیده است و تاسف برانگیز‌تر این‌که بیش از ۴۵ درصد مردم زیر خط فقر به سر می‌برند‌؟ و این‌ها همه از نتایج جمهوری اسلامی است که ایشان امروز مقام عظمای‌اش را یدک می‌کشد‌.

اصلاً این‌ها همه به کنار آیا حتی در این چند هفته جنجال مدرک قلابی جناب وزیر کشور را نشنیده است‌. و با خود نیندیشیده که رییس‌جمهور کشور ابرقدرتی مانند آمریکا تنها به جرم دروغی که در رابطه با ارتباطات شخصی‌اش به ملتش گفت مجبور به عذرخواهی شد.

در اینجا که اسلامی بودن و عدالت محوری‌اش گوش فلک را کر کرده است، وزیری که سابقه غیر‌درخشانش امروز برای همه روشن شده است با پر‌رویی تمام و با مدرک قلابی دکترای افتخاری بر مسند وزارت کشور تکیه می‌زند و رییس‌جمهور مورد تایید ایشان مدرک دانشگاهی را کاغذ‌پاره می‌داند‌؟

وای که چه بگویم‌؟ آقای خامنه‌ای من هم دارم مثل شما می‌شوم‌. می‌دانم که می‌دانید و باید از همان ابتدا گزینه دوم را بر‌می‌گزیدم ولی خود را به نادانی زدم و گزینه اول را مطرح کردم‌...

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)