تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر – برنامه هفتاد و ششم

موسیقی نه، دکترا ترویج می‌کنیم

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

مهم‌ترین خبر در کشور ما

زمین‌لرزه‌ای بامداد امروز، برای دومین‌ بار مناطقی را در جنوب غربی کشورمان به لرزه درآورد که اولین آن ساعت ۲:۲۲ و دومین آن ساعت ۳:۳۴ بامداد امروز بود. افروز اسلامی در وبلاگ‌اش «شکوفه‌ها را نچینید» در همین رابطه می‌نویسد:

«جدا از تحلیل‌های سیاسی روز ،‌ فکر می‌کنید مهم‌ترین خبر در کشور ما چه می‌تواند باشد؟

موفقیت ورزشکاران در صحنه‌های بین‌المللی
اختراع یا کشفی جدید
صعود و سقوط قیمت نفت
تغییر یک وزیر
اعلام تغییر موضع مسوولان در قبال یک موضوع سیاسی
سقوط هواپیما
برگزاری انتخابات
استیضاح
دستگیری باند مخوف مواد مخدر
اعلام نتایج آزمون سراسری
مرگ یک شهیر عرصه هنر سیاست اقتصاد فرهنگ ...
آتش‌سوزی جنگل‌ها

همه این‌ها مهم است. اما تصور می‌کنم مهم‌ترین خبر، اعلام به موقع وقوع زمین‌لرزه‌ای بالای شش ریشتر است. اعلام به موقع خبر شاید بتواند کمک‌رسانی را هر‌چه سریع‌تر به محل مورد نظر هدایت کند.

به گمانم با وضعیت خانه‌سازی در کشور، زلزله بالاتر از شش ریشتر می‌تواند هر لحظه جان هزاران نفر را بگیرد. شما چه فکر می‌کنید؟»


شکایت از محسن نامجو


آرش سیگارچی در روزنگار خود در رابطه با شکایت از محسن نامجو می‌گوید: «در روزی که وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی صراحتاً ابراز کرده «ترویج موسیقی» جزو شئون «اسلامی و ‌ایرانی» نیست.

یک قاری قرآن نامه‌ای خطاب به دادستان دادگستری تهران نوشته که طی آن از «محسن نامجو»، خواننده ‌و آهنگساز ایرانی که توانسته در یکی، دو سال اخیر با خلق آثاری متفاوت در حوزه موسیقی نام خود را در ردیف مطرح‌‌ترین خوانندگان کشور به ثبت برساند به دلیل «قرائت توهین‌آمیز آیاتی از قرآن» و انتشار آن، شکایت کرد.

عباس سلیمی از جمله چهره‌هایی است که در هر سال به مناسبت ماه رمضان در تلویزیون به‌عنوان مجری برنامه‌های ‌قرآنی حاضر می‌شود و از همین روست که خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) او را «خادم‌القرآن» خوانده است.

او در نامه‌ای که به سعید مرتضوی نوشته، یادآور شده است:‌‎ ‎‌«چندی است که خواننده‌ای به نام محسن ‌نامجو، برخی از آیات قرآن کریم را به‌نحوی سخیف و موهن، و در قالب موزیکال اجرا نموده‌ که در سایت متعلق به ‌مشارالیه قابل رویت و استماع است؛ از آنجا که عمل ارتکابی توسط مشارالیه از مصادیق بارز استخفاف دین و قرآن به‌شمار ‌می‌آید، ضمن اعلام جرم علیه نام‌برده، تقاضای رسیدگی و مجازات وی را دارم.»

غیر از نامه این قاری قرآن برای ‌پیگیری قضایی و برخورد با محسن نامجو ، روز سه‌شنبه نیز خبرگزاری برنا در گزارشی به ترانه جدید نامجو پرداخته ‌بود.


این خبرگزاری نوشت:‌‎ ‎‌«محسن نامجو خواننده ایرانی که با خواندن چند تیتراژ تلویزیونی در میان جوانان و مردم کشور به ‌شهرت رسید، در جدید‌ترین نوآوری (!؟) خود به خواندن آیاتی از قرآن کریم در قالب آواز پرداخته که این امر با سکوت ‌متولیان امر همراه بوده است‎.‎ وی که پیش‌تر نیز غزل‌های عرفانی حافظ و مولوی را به صورت تمسخر‌آمیز و با لودگی ‌اجرا کرده بود، در اثر مماشات و سکوت مسوولان فرهنگی توهین به آیات قرآن را به صورت زیرزمینی منتشر کرده ‌است‎.‎‌»

زمزمه برخورد با محسن نامجو در حالی مطرح شده است که روز گذشته حسین صفار هرندی، وزیر ارشاد اسلامی در ‌حاشیه برگزاری دومین همایش ملی نخبگان جوان کشور گفت:‌‎ ‎‌«ترویج موسیقی جزو شئون اسلامی و ایرانی نیست و ما ‌وظیفه ترویج را جزو شئون تلقی نمی‌کنیم.»»


محسن نامجو، خواننده ‌و آهنگساز ایرانی

مشکل مدرک کردان با حکم حکومتی حل شد:

و اما یک مطلب طنز از وبلاگ «ملا‌حسنی» در ارتباط با موضوع بحث‌برانگیز مدرک دکترای آقای کردان. ملا‌حسنی می‌گوید:

«به‌دنبال شیطنت عده‌ای از عناصر وابسته مبنی بر تقلبی بودن مدرک دکترای آقای دکتر کردان٬ شب گذشته آقای دکتر رییس‌جمهور محبوب، طی استعلامی از مقام عظمای ولایت کسب تکلیف و از معظم‌له تقاضای رهنمود کرد.

در این نامه آمده است: اینک که دشمنان ملت چشم ندارند پیشرفت‌های شگرف ما را در همه زمینه‌ها ببینند و الکی گیر داده‌اند به مدرک دکترای این بنده خدا٬ و از آنجایی که رهنمودهای حضرتعالی در همه شرایط بحرانی و بن‌بست‌ها٬ راهگشای کشور گردیده استدعا دارم این‌بار هم مشکل مدرک تحصیلی وزیر کشور را حل فرمایید تا با دلگرمی بیشتر به وظایف‌اش عمل نماید. ضمناً نام‌برده حاضر نیست از حالا برای قبولی در کنکور سراسری سال آینده بکوب بخواند و می‌گوید دیگه از ما گذشته.


جنجال‌ها در مورد صحت مدرک تحصیلی علی کردان هم چنان ادامه دارد

مقام معظم رهبری در پاسخ این استعلام چنین رهنمود دادند:
بسم‌القاسم‌الجباری

آقای دکتر کردان

نظر به پیشینه درخشان شما و همچنین جهت خنثی کردن دسیسه‌های دشمنان٬ از سوی اینجانب چند مدرک دکترا به شرح ذیل به جنابعالی اعطا می‌گردد:

- دکترا در فیزیک و هسته‌های اسلامی با گرایش زمین‌شناسی

- دکترا در طب اطفال و بزرگ‌ترها با گرایش فایبرگلس و طراحی جامدات و مایعات و گازها

- دکترا در حقوق و مزایا و مرخصی و اضافه‌کار و این چیزها

- دکترا در قلب و عروق اسلامی (بدون الکل)

از خداوند منان سربلندی اسلام و شکست روزافزون دشمنان را مسئلت می‌نمایم
سید علی خامنه‌ای

مقام معظم رهبری»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)