تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر – برنامه شصت و یکم

انقلاب آی‌فون و سخنان قصار مسئولان

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

انقلاب آی‌فون

این روزها تقریباً همه جا صحبت از گوشی جدید و پرطرفدار آی‌فون است. حسین مزیدی هم در وبلاگش وب ۲ از آی‌فون و انقلاب آی‌فون می‌نویسد. در این وبلاگ می‌خوانیم:

«بهتر است از همین روزها ذهن‌مان را برای «انقلاب آی‌فون» آماده کنیم: آی‌فون قرار نیست منجر به ورشکستگی کامل نوکیا، سامسونگ و... شود. بازارهای هدف آنها را باید دقیق در نظر گرفت. بازار هدف اصلی آی‌فون کاربران وب است.»


آی‌فون محصول شرکت اپل

قبل از آی‌فون گوشی‌های موبایل خوب زیاد بود. تقریباً در آی‌فون چیز جدیدی وجود ندارد که در نمونه‌های قبلی وجود نداشته باشد. خب پس نکته کجاست؟

به نظر حسین مزیدی اهمیت آی‌فون به‌خاطر حجم تبلیغات آن نیست. او ادامه می‌دهد:

«آی‌پاد نیز همین شرایط را داشت. قبل از آی‌پاد نمونه‌های خوب بسیاری وجود داشت. خود آی‌پاد نیز از همان ابتدا تا کنون بدون اشکال نبوده. پس چه چیزی موجب این همه موفقیت برای آی‌پاد شد؟

به نظرم مشکل تحلیلی در بسیاری از موارد این است که اکثر ما فراموش می‌کنیم آی‌پاد یا آی‌فون و نمونه‌های مشابه تنها یک وسیله نیستند. به عبارتی وقتی می‌توان جایگاه واقعی این موارد را به درستی درک کرد که آن‌ها را به صورت یک اکوسیستم در نظر گرفت.

در این وبلاگ سعی خواهد شد با سلسله نوشته‌هایی تحت عنوان «انقلاب آی‌فون» به مرور گوشه‌های مختلف این اکوسیستم را با هم نگاهی بیندازیم.

تنها در عرض سه روز کمپانی اپل توانست تعداد یک میلیون دستگاه آی‌فون به فروش برساند. در همین مدت تعداد ۱۰ میلیون اپلیکیشن از طریق «App Store on iTunes» توسط کاربران آی‌فون دانلود شده است. همه این موارد در زمانی بوده‌اند که اختلالات موقتی که در فروشگاه ‌ای‌تیونز رخ داده بود و همچنین اختلالی که در نرم‌افزار «iPhone 2.0» به‌وجود آمده بود.

آی‌فون آینده بسیار بسیار روشنی دارد. در ظاهر حجم تبلیغات پیرامون آن زیاد است. مهم نیست آی‌فون - به‌خصوص نسخه جدید آن - در داخل ایران قدرت اصلی‌اش را نمی‌تواند نشان دهد. مهم آن است که آی‌فون با قدرت فراوان در حال تحول تجربه کاربران وب است. حتی این روزها صحبت از تبدیل شدن آی‌فون به PC نسل جدید است.»

در سایت نارنجی آمده که: «جالب است بدانید که اپل سال گذشته هنگام فروش نسخه اول آی‌فون طی ۴۷ روز به رکورد فروش یک میلیون عدد رسیده بود.

البته فروش پارسال تنها در کشور آمریکا بود در حالی که امسال ۲۰ کشور به صورت هم‌زمان فروش آی‌فون را آغاز کردند. مسئولان فروش اپل پیش‌بینی کرده‌اند که طی سه ماه آینده ۵.۱ میلیون عدد iPhone 3G به فروش برسد.»


احمد‌ی‌نژاد: افکار عمومی دنیا یک‌پارچه طرفدار ایران است

کلامی از احمدی‌نژاد

محمد معینی در راز سر به مهر از حرف‌های اخیر رییس‌جمهور احمدی‌نژاد می‌گوید:

«این‌ها را احمدی‌نژاد گفت؛ همین دیشب: ... اکنون افکار عمومی دنیا یک‌پارچه طرفدار ایران است، اکنون در هر جای دنیا اقشار گوناگون می‌گویند که حق با ایران است ... اکنون به لطف خدا این اتفاق افتاده و هر دولتی که در آمریکا بر سر کار آید، ناچار خواهد شد که به مشکلات درونی خود بپردازد و چاره‌ای جز سازش و تعامل درست با ایران ندارد.

امروز مسائل اجتماعی و اقتصادی آمریکا در حال انفجار است ... برخی از دولت‌ها از ورود ایرانیان به داخل کشورشان هراس دارند؛ چرا که ایرانیان همواره حامل فرهنگ و ادب بوده‌اند ... فضای عمومی فرهنگی کشور بسیار خوب و سالم است ... قدرت کشور ما انسانی است ...»

ای‌نها را هم علی گفت؛ همین 14 قرن قبل: خدا ترک دروغ را برای حرمت نگه داشتن راستی واجب کرد ... از دروغ برکنار باشید که با ایمان فاصله دارد ... بدترین گفتار دروغ است ... پس از من روزگاری بر شما فرا خواهد رسید که چیزی پنهان‌تر از حق، و آشکارتر از باطل و فراوان‌تر از دروغ به خدا و پیامبر نباشد.


محسن قرائتی

جملات قصار مسئولان در سالی که گذشت

و اما چند جمله قصار از مسئولان در سالی که گذشت که در وبلاگ تقویم تبعید پیدا کردم:

«سردار رادان: قرار گرفتن چکمه بر روی شلوار به دلیل نشان دادن بخشی از برجستگی بدن از مصادیق شرع است و تبرج به حساب می‌آید.

حسنی، امام جمعه ارومیه: اگر فرد مشرکی را وقتی فهمیدیم که واقعاً مشرک شده، باید او را بسوزانیم. اگر با گلوله هم بود، اشکالی ندارد.

امام جمعه شیراز: گرانی خانه باعث شد جوان پاک ما به جای مسکن، دوست‌دختر و دوست‌پسر بگیرند.

شکوفه گلخو، رییس دانشگاه الزهرا: بدحجابی زنان موجب فعال شدن غده هیپوفیز مردان در تولید مثل می‌شود.

قرائتی: ما آخوندها همیشه مثل گاز اشک‌آور عمل می‌کنیم؛ فقط بلدیم گریه مردم را در آوریم.

سیدحسین مرعشی: احمدی‌نژاد نه فقط معجزه هزاره سوم، که معجزه هزاره چهارم هم هست.

آیت‌الله خزعلی: حجاب موجب بالا رفتن معدل دانشجویان می‌شود.

احمدی‌نژاد: نفت را سر سفره مردم می‌آوریم ... بعد از انتخابات: نفت خوردنی نیست که سر سفره‌ها بیاوریم.

الهام، سخنگوی دولت: نفت را سر سفره مردم نمی‌آوریم؛ بوی بد می‌دهد.

احمدی‌نژاد: این‌ها به اندازه بزغاله هم از دنیا فهم و شعور ندارند.

شکرالله عطارزاده، نماینده مجلس هفتم: کوندالیزا رایس یک پیردختر آمریکایی ولگرد است که ناکامی‌های جنسی وی موجب عقده شده است.

احمدی‌نژاد: آمریکا به ایران حمله نمی‌کند؛ چون من مهندس‌ام و مسائل را تحلیل می‌کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی‌پور، محقق و پژوهشگر مهدویت: رواج بی‌بندوباری در یک جامعه باعث بروز زلزله می‌گردد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

منبع شما در مورد جملات ماندگار صحیح نیست ، متسفانه دوستان بدون درج منبع ، فقط کپی می کنند . گردآوری این جملات که در 3 بخش درج شده حاصل سه ماه کار بوده که در وبلاگ تقویم تبعید منتشر کردم ، می توانید به آن مراجعه نمائید . البته گله از شما نیست که شاید شما آن را در وبلاگی که نام برده اید دیده اید اما دوستانی که کپی می کنند ....

------------------------------------------------------
زمانه: دوست گرامی
حق با شماست. منبع تصحیح شد.
بابت این اشتباه از شما پوزش می‌خواهیم.

-- فرهاد حیرانی ، Jul 17, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)