تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر – برنامه شصت و چهارم

چوپان‌های دروغگو و لطیفه‌های احمدی‌نژاد

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

چوپان‌های دروغگو

حسین رضازاده قهرمان وزنه‌برداری جهان در بازی‌های المپیک امسال حاضر نمی‌شود. وبلاگ دردهای اجتماع در همین رابطه می‌نویسد: در طول سال‌های اخیر، این‌قدر به ما ایرانی‌ها دروغ گفته‌اند و این‌قدر ما را در بی‌اطلاعی نگه داشته‌اند که راست‌ترین و واقعیت‌ترین چیزها را هم دیگر باور نمی‌کنیم. شب گذشته وقتی خبر بیماری رضازاده و انصرافش از المپیک را شنیدم، منتظر شایعه‌های مختلف شدم.


در واقع همان موقع از داخل منزل خودمان شروع شد تا محل کار و سایت‌های مختلف. یکی می‌گفت: رضازاده نزد مردم زیاد بزرگ شده بود و می‌خواهند بایکوتش کنند! شاید. دیگری می‌گفت: چون رکوردش را چند روز پیش زدند، ترسیدند مبارزه کنند! شاید.

یکی دیگه می‌گفت: حتما دوپینگی بوده است! شاید. یکی دیگه اعتقاد داشت: به‌خاطر تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای، باهاش مشکل پیدا کردند! شاید. یکی دیگه می‌گفت: مشکل سر پوله! شاید. اون یکی می‌گفت: می‌خوان سرشو بکنن زیر آب!...و خلاصه حرف و حدیث زیاده و همه این‌ها تقصیر دولت‌هاست که آن‌قدر حقایق را به مردم نمی‌گویند و آن‌قدر دروغ به خورد مردم می‌دهند که دیگر هیچ خبری را مردم باور نمی‌کنند.

در حقیقت تولید شایعه در یک ملت فرایند نیست، حقیقت در آن کشور است. پس خدا کنه جناب رضازاده هم که احتمالا از این اخبار زیاد خواهد شنید، خودشو آماده کنه و زیاد به دل نگیره.

لطیفه‌های احمدی‌نژاد

«امروز سرعت پیشرفت ایران برای دنیا خیره‌کننده است.» این لطیفه به تازگی از سوی رییس‌جمهور بیان شده است. این را فرهاد حیرانی در وبلاگش تقویم تبعید آورده و می‌گوید: برای آن‌که بدانیم این سرعت خیره‌کننده در چه زمینه‌هایی صورت می‌گیرد، بد نیست به تیتر خبرگزاری‌ها نگاه کنیم.

آفتاب‌نیوز: قطع برق در تهران شتاب می‌گیرد.
عصر ایران: وزارت نیرو و انرژی سریلانكا اعلام كرد ایران برای برق‌رسانی به مناطق دوردست روستایی در سری‌لانكا ۶۵ میلیون دلار وام در اختیار این كشور قرار می‌دهد.
سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر: دولت افغانستان از کمک‌های ایران در این کشور قدردانی نمود.
رادیو فردا: معتادان در ایران سالانه ۵۰۰ تن مواد مخدر مصرف می‌کنند.
فارس: ایران برای بازسازی گنبد حرم امام جواد در کاظمین بیش از دو میلیارد تومان هزینه کرده است.
خبرگزاری‌ها: هشدار نسبت به تخریب تدریجی تخت جمشید، پاسارگاد و آثار باستانی دیگری که معرف تاریخ و فرهنگ ایران‌زمین هستند.
آفتاب: ایران پس از سفر ماهیندا راجاپاکسا، رییس‌جمهوری سریلانكا به تهران در نوامبر(سال گذشته) با سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی به ارزش ۱.۹ میلیارد دلار در این كشور توافق کرده است.
رادیو فردا: اعتصاب پنج هزار کارگر کارخانه نیشکر هفت‌تپه در استان خوزستان، به دلیل پرداخت نشدن حقوق هم‌چنان ادامه دارد.
سخنگوی ریاست جمهوری بولیوی نیز درباره کمک‌های ایران به بولیوی گفت: در سفر محمود احمدی‌نژاد به لاپاز، دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و بولیوی موافقتنامه‌ای برای آغاز همکاری صنعتی پنج‌ساله به ارزش یک میلیارد دلار امضا کردند.
اعتماد: بیکاری و رکود در اقتصاد ایران

همه این‌ها مشتی از خروار است تا بدانیم معنی دقیق جمله، ببخشید لطیفه رییس‌جمهور مقتدر و در پناه سایه (حکم حکومتی) ولایت فقیه چنین است:

امروز سرعت ایران برای پرداخت از جیب ملت به کشورهای (ناپیدا و کم اثر) خارجی، تحت عنوان کمک‌های مالی، در دنیا بی‌سابقه بوده و خیره‌کننده است.


یک یا حسین دیگر

وبلاگ بارباپاپا می‌گوید: این قضیه برق بدون سوبسید رو شنیدین؟ خوب اگه نشنیدین یه نگاه به آخرین قبض برقتون بندازین، اون پایین گوشه سمت چپ نوشته: بهای هر کیلووات ساعت برق طبق قانون ۷۷۳ ریال! بعدش هم دو تا قیمت نوشته یکی بهای واقعی، یکی هم بهایی که باید پرداخت کنی!

مثلا برای ما بهای واقعی‌اش! هست ۹۱۵۲۲۶ ریال؛ یعنی تقریبا ۹۰ هزار تومن. ولی بهایی که ما پرداخت کردیم ۱۲۷۱۶۸ ریال یعنی حدود دوازده هزار تومن. خوب پس برق بدون سوبسید یعنی هر چی تا حالا پول برق می‌دادین باید ضرب در هشت کنید و بدین و قراره از نیمه دوم سال به بعد به سلامتی برق بدون سوبسید بشه.

به نظر شما این بهای واقعی طبق کدوم قانون محاسبه می‌شه؟ فکر کنم این بهای قانونی، همونه که خمینی سال ۵۷ تو بهشت‌زهرا قولش رو داده بود آب و برق مجانی! به این هم راضی نشوید همه چیز باید مجانی شود! (همه رو با فتح میم بخونید)

خلاصه، من فکر می‌کنم با این فشارهای عجیب و غریب اجتماعی و اقتصادی و گرونی بی‌سابقه این آقای احمدی‌نژاد یه یاحسین دیگه بگه همین چیزی هم که از ایران مونده، نابود می‌شه.

آقای احمدی‌نژاد، این‌جوری که تو میری جلو آخرش می‌شی رییس‌جمهور یک کشور خالی از سکنه یا همه تو زندونن یا بالای دار. اون‌هایی هم که چیزی گیر نمیارین بهشون گیر بدین از گرسنگی می‌میرن.

خلاصه، یه دیوونه پیدا شده، هی سنگ می‌اندازه توی چاه. هزار تا دیوونه دیگه هم دورش واستادن تشویقش می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

گل گفتي. عين حقيقت بود!
هميشه موفقش و شاد باشي.

-- بنجامين ، Jul 28, 2008

خیلی خوب بود.عالی بود

-- amir ، Jul 29, 2008

لطفا یک سری به سایت رسمی رییس جمهور بزنید و بیوگرافی ایشان رابخوانید. ایشان نفر یکصد و سی و دوم کنکور بوده ولی به خاطر شدت علاقه به دانشگاه علم و صنعت و مهندسی ساختمان این رشته و دانشگاه را که در آن زمان رتبه های دو تا سه هزارم کنکور انتخاب میکردند به بالاترین رشته هل و دانشگاه های ایران ترجیح دادند.
این سرآغاز خالی بندیهای ایشان در سایت مردمیار قبل از انتخاب شدن بود و بعد به سایت رسمی رییس جمهور نیز سرایت کرد.

-- علی ، Jul 29, 2008

سلام ممنون از توجه تون به وبلاگ من،خیلی خوشحال شدم دیدم از وبلاگ من نقل قول کردین من از زمانی که مصاحبه ی رادیو زمانه با نیکی کریمی رو از اینجا گوش دادم لینکتون رو گذاشتم و حسابی مشتری رادیو زمانه شدم :) براتون آرزوی موفقیت بیشتر دارم

-- بارباپاپا ، Jul 30, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)