تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر- برنامه چهل و نهم

موبایل اسلامی و اخلال در امنیت آقازاده‌ها

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

تولید نخستین موبایل اسلامی در قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرارو، مدیر شركت ابراء از تولید نخستین موبایل اسلامی در کشور خبر داد و گفت: این موبایل دارای برنامه ویندوز شش است كه بخشی از سخت‌افزار آن در داخل و بخشی دیگر در خارج تهیه شده است.

به گزارش رجانیوز به نقل از ایسنا، سعید نخعی در مورد قابلیت‌های این گوشی موبایل گفت: در این گوشی برای اولین بار قرآن به هشت فونت مختلف به خط عثمان طه ارایه شده است.

همچنین تفسیر قرآن به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی، ترجمه نوشتاری و گفتاری قرآن و حفظ قرآن با انتخاب سوره و آیه، ترجمه قرآن به 10 زبان زنده دنیا و پنج نوع ترجمه فارسی از دیگر قابلیت‌های این گوشی همراه است.

وی گفت: ارایه قرآن كریم، نهج‌البلاغه، مفاتیح‌الجنان، صحیفه سجادیه، ادعیه حج، رساله جامع علما، ادعیه زیارت‌های گوناگون، نشان دادن جهت قبله، ساعات شرعی در نقاط مختلف جهان و پخش اذان با صوت و متن عربی به همراه ترجمه فارسی و انگلیسی آن، پخش اذان از 15 موذن ترتیل قرآن با قاریان شیعه و سنی، امكان تبدیل سال تولد افراد از شمسی به قمری و بیان تاریخ و حوادث مذهبی روز از قابلیت‌های این دستگاه است.

نخعی خاطر نشان کرد: از طریق این موبایل می‌توان اوقات شرعی را در چهار هزار و 500 شهر ایران و دنیا جست‌وجو کرد.

وی گفت: این موبایل رساله شش مرجع تقلید بزرگ شیعه از جمله آیت‌الله خامنه‌ای، امام راحل، آیت‌الله سیستانی، آیت‌الله بهجت و... را به فارسی، عربی، انگلیسی ترجمه كرده است و به کاربران ارایه می‌دهد.

نخعی اضافه كرد: برای تهیه نرم‌افزار این موبایل از مشاوره‌های مذهبی و دیتاهای حوزه علمیه قم استفاده شده است.

اخلال در امنیت ملی یا اخلال در امنیت آقازاده‌ها

مسعود مشهدی در تلخ نوشته‌های خود می‌گوید:

«پالیزدار رو به جرم اخلال در امنیت ملی گرفتن! یکی نیست بگه کدوم امنیت ملی؟ وقتی روز روشن سرمایه‌های ملی رو به غارت می‌برن امنیتی هست که حالا بخواد اخلال بشه درش! اخلال‌گر همونایی هستن که معادن و جنگل‌ها رو به تاراج می‌برن! همونایی هستن که مافیای سیگار و شکر و موز درست می‌کنن! شاید هم منظور این بوده که در امنیت مفسدان اقتصادی؛ اجتماعی و سیاسی اخلال ایجاد شده... اگه اینطوره پس تو رو خدا بگید اخلال در امنیت خودی... یا امنیت آقازاده‌ها... یا امنیت از ما بهتران... یا امنیت جد به کمر زده‌های بی‌شرف پدرسوخته! چه می‌دونم... فقط از ملی حرف نزنید! خواجه حافظ شیرازی هم میدونه که نه کسی به فکر ملته نه منافع ملی!»

فساد ما و اینا


حاجی کنزینگتون در وبلاگش می‌نویسد:

«می‌گن قدرت می‌تونه آدمو فاسد کنه. فرقی هم بین ایرونی و انگلیسی، مسلمون و یهودی، شاه و غلام نداره.

مثلا امروز خبر یه نماینده مرد حزب کارگر در پارلمان اروپا بود که تنها ماهی هشت هزار پوند از تنخواه به دوست پسرش می‌داده. (نماینده‌های پارلمان اروپا سالی صد و شصت هزار پوند تنخواه می‌گیرن و یه برگ صورت هزینه تحویل نمی‌دن!)

ولی فساد اینجا با ایران چندتا فرق داره: اول، نهادهای نظارتی مستقل، مو رو از ماست می‌کشن، دوم، به جای آدم‌های خاکستری رنگی مثل عباس پالیزدار، رسانه‌های آزاد و مسؤولیت‌پذیر، افشاگری می‌کنن (بدون تبعیض بین ایهود اولمرت و واعظ طبسی).

سوم، رسوا شده‌ها یا می‌رن دادگاه ادعای حیثیت می‌کنن یا استعفا می‌دن، (قربانی ها پالیزدار هنوز خم به ابرو نیاوردن). چهارم، مفسدان اقتصادی اینجا هیچ‌وقت جانماز آب نمی‌کشن و هیچ کسی پشت سرشون نماز جمعه نخونده و از همه مهم‌تر، رهبر مملکت به متخلف‌ها، ترفیع نمی‌ده.»

هنرمندان در ایران حرمت هم را نگه نمی‌دارند

در وبلاگ ساعت‌های بی‌زمان آمده:

«جمشید مشایخی در برنامه دو قدم مانده به صبح که از شبکه چهار سیما به صورت زنده پخش می‌شد ضمن انتقاد از وضعیت سینمای کشور و تمجید از بازیگرانی همچون بهروز وثوقی گفت: به دلیل محدودیت‌های که بعد از انقلاب در سینما وجود دارد بازی کردن و انتقال حس بسیار سخت شده است و امروز کسانی که بازی می‌کنند و با حس بازی می‌کنند بسیار قدرتمند هستند.

وی گفت: بعد از انقلاب به بعضی از بازیگران و اهالی سینما اجازه بازی داده نشد و به عده‌ای اجازه بازی داده شد و این در حالی بود که آن عده‌ای که بازی کردند رفتند و علیه دیگران حرف زدند و با پارتی بازی و لابی توانستند اجازه بازی بگیرند. یکی از بدی‌های عالم هنر در ایران این است که هنرمندان حرمت‌ها و احترام همکاران خود را حفظ نمی‌کنند و ما به جای دفاع از خود علیه یک دیگر فعالیت می‌کنیم.

در این هنگام مجری برنامه فریدون جیرانی قصد داشت تا بحث را جمع کند که ناگهان مشایخی گفت: آقای جیرانی ماست مالی نکن لطفا. یکی از بازیگران خوب قبل از انقلاب (شاید منظور ایشان محمد علی فردین بوده است) به دلیل همین محدودیت‌های بعد از انقلاب سکته کرد و فوت کرد.

مشایخی در ادامه ضمن انتقاد شدید از وضعیت سینمای امروز گفت: امروز داستان فیلم‌ها همه یکسان و شبیه هم شده است و در فیلم‌ها به جای پرداختن به عشق به هوس و شهوت‌رانی پرداخته می‌شود، زیرا که ما به فیلمنامه‌نویس که عنصر اصلی سینما است توجه نمی‌کنیم...

مشایخی در خصوص کم‌تر شدن حضور بازیگران تئاتر در سینمای امروز ضمن اشاره به مافیای سینما گفت: افرادی در سینما و پشت صحنه آن حضور دارند که در جیب‌شان دفترچه یادداشتی دارند و سعی می‌کنند در تمام فیلم‌ها فقط آن کسانی حضور داشته باشند که نام‌شان در آن دفتر است. اگر نگاهی به فیلم‌های امروز بیندازیم می‌بینم که اکثر بازیگران فیلم‌های سال‌های اخیر عده‌ محدودی هستند.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)