تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر- برنامه چهل و هشتم

پیروزی دانشجویان و ماجرای کریس دی‌برگ

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

پایان خوش مقاومت دانشجویان دانشگاه تربیت معلم

مقاومت دانشجویان دانشگاه تربیت معلم به نتیجه رسیده و دانشگاه تمامی خواسته‌های دانشجویان را پذیرفت. این در خبرنامه امیرکبیر آمده. این خبرنامه ادامه می‌دهد:

‌روزگذشته در حالی نماینده وزارت علوم، به دانشگاه تربیت معلم آمده تا با همراهی مسوولین دانشگاه، با نمایندگان دانشجویان متحصن تربیت معلم مذاکره کنند که یازده روز از شروع تحصن دانشجویان می گذشت.

در این مذاکرات که از صبح روز گذشته تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشت ،دانشجویان با تمامی خواسته‌های خود رسیدند. برکناری معاونت دانشجویی دانشگاه، برکناری معاونت فرهنگی دانشگاه، عذرخواهی کتبی مسوول حراست دانشگاه که خانواده‌های دانشجویان را تهدید کرده بود، استاندارد‌سازی خوابگاه‌ها، بهبود کیفیت غذا و رعایت بهداشت، بازگرداندن سالن مطالعه مرکزی به دانشجویان، عدم احضار دانشجویان متحصن به کمیته انضباطی و تعویق امتحانات پایان ترم، خواسته‌های دانشجویان تربیت معلم بود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، مسوولین دانشگاه ۶ مورد از خواسته‌های دانشجویان را تا عصر روز گذشته پذیرفتند ولی از پذیرش خواسته تعویق امتحانات و لغو احکام انضباطی خودداری می‌کردند که در نهایت جلسه دانشجویان، بدون رسیدن به توافق نهایی در ساعت ۶ بعد از ظهر به پایان رسید و دانشجویان گفتند به تحصن خود ادامه خواهند داد.


جشن پیروزی دانشجویان متحصن دانشگاه تربیت معلم تهران (عکس: خبرنامه امیرکبیر)

در نهایت در ساعت ۱۰ شب گذشته دانشگاه خواسته تعویق امتحانات را نیز پذیرفته و امتحانات پایان ترم تا یکشنبه هفته آینده به تعویق افتاد.

همچنین رییس دانشگاه که به هیچ وجه حاضر به پذیرش لغو احکام انضباطی صادر شده برای ۸ دانشجو نبود، سرانجام مجبور به تسلیم در برابر خواسته دانشجویان شد و احکام انضباطی این دانشجویان نیز لغو شد. از صبح روز گذشته نیز ارتباط تلفن همراه تا محدوده چند کیلومتری دانشگاه تربیت معلم قطع شده بود.

لازم به یادآوری است تحصن گسترده دانشجویان تربیت معلم که با حضور بیش از ۳۵۰۰ دانشجوی طی روزهای متوالی و همراه با اعتصاب غذای بیش از ۱۲۰ دانشجو برگزار شد، از روز شنبه هفته گذشته آغاز شده بود. امروز تریبون آزاد پایانی این تجمع برگزار خواهد شد.

۴ جوان در آستانه اعدام

آسیه امینی در وارش از ۴ جوان که در آستانه اعدام قرار دارند، می‌نویسد. او می‌گوید:

بهنود شجاعی‌، سعیدجزی و محمد فدایی در گرگ و میش امید و ناامیدی، سه‌شنبه را در انفرادی خواهند بود.
ابومسلم سهرابی هم در استان فارس حکمش برای اجرای اعدام آماده شده است و نه تلاش وکیلش برای اثبات دفاع مشروع به نتیجه رسیده و نه تلاش‌ها برای گرفتن رضایت.

سه شنبه‌ای طولانی در پیش داریم که کاش تمام نشود.
راستی آیا امیدی هست؟ و آیا کسی برای این سوال جوابی هم دارد؟

ایرنا پنبه کریس دی‌برگ را زد! کریس دی‌برگ خواننده محبوب منافقین

‌در آژانس شیشه‌ای آمده:

خبرگزاری جمهوری اسلامی نوشت‌: کریس دی‌برگ، خواننده ایرلندی که متقاضی اجرای کنسرت در تهران بوده و چندی پیش برای انجام مقدمات کارش به تهران سفر کرده بود، از جمله به اصطلاح هنرمندانی است که پیش از این به نفع یک گروه تروریستی به اجرای کنسرت پرداخته است.


کریس دی‌برگ

به گزارش رجانیوز به نقل از ‬ایرنا، از جمله ویدیوهایی که از اجرای این خواننده ایرلندی در شبکه جهانی اینترنت موجود است، کنسرتی است که در پاریس برگزار شده است و در آن اعضای گروهک منافقین اقدام به حمل تصاویری از سران این گروهک تروریستی و پرچم‌های جعلی این گروهک می‌کنند.


کریس دی‌برگ هم در انتهای کنسرت خود پرچم این گروهک را به دست دست می‌گیرد و به ابراز احساسات برای هواداران منافقین می‌پردازد.



همچنین تلویزیون ماهواره‌ای این فرقه تروریست، هم‌زمان با انتشار خبر احتمال برگزاری کنسرت این خواننده، اقدام به پخش کنسرت وی در جمع اعضای این گروه تروریستی کرده است.

درگیری شدید در شب شهادت حضرت فاطمه در زاهدان


امین ثابتی در وبلاگش ندای امروز می‌گوید: نمی‌دانم چرا تاکنون خبر درگیری شدیدی را که در شهرک جوشکاران زاهدان بین سنی‌ها، شیعه‌ها و نیروی انتظامی رخ داده، هیچ یک از خبرگزاری‌ها پوشش نداده‌ است! حال آن‌که باید بگویم که درگیری شدیدی که موجب به تیراندازی و آتش زدن چند ماشین در شهرک جوشکاران زاهدان شد، در شنبه شب رخ داد.

ماجرای این درگیری نیز اینگونه است: در هفته‌ی گذشته، در چند میدان شهر زاهدان به صورت رایگان شعاری با این مضمون که «لعنت بر قاتل فاطمه» بر روی شیشه‌ی ماشین‌ها نوشته می‌شد. با گذشت چند روز، این شعار باعث جریحه‌دار شدن احساسات دینی اهل سنت این شهر شد و آن‌ها این برداشت را کردند که این شعار، به عُمَرْ، یکی از خلافای مورد احترام‌شان توهین کرده است.

همین امر باعث شد که شیشه‌ی چند ماشینی که این شعارها را نوشته بودند، شکسته شود و چند ماشین نیز به آتش کشیده شود. به دنبال این درگیری‌ها، نیروی انتظامی وارد عمل شد و با تیراندازی‌های پراکنده نسبت به از بین بردن این درگیری‌ها اقدام کرد که این درگیری‌ها بعد از چند ساعت به پایان رسید.

به دنبال این درگیری‌ها، عده‌ای از مردم زاهدان که اکثراً شیعه بودند، در مقابل در ورودی استانداری سیستان و بلوچستان تحصن کردند و خواستار رسیدگی به این اوضاع شدند.

این را هم باید بگویم که شهرک جوشکاران یکی از مناطق فقیرنشین زاهدان است که در قسمت شمالی و ورودی شهر زاهدان واقع شده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)