تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر - برنامه چهل و پنجم

وبلاگ‌نویسان فارسی با موج سبز همراه شوید!

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

وبلاگ‌نویسان فارسی با موج سبز همراه شوید!

سپهر سلیمی نویسنده وبلاگ دوستداران حیوانات و محیط زیست موج سبز وبلاگستان را در آستانه‌ی آیین‌های بزرگداشت سی و ششمین سالگرد روز جهانی محیط زیست (پنجم ژوئن) به راه انداخته است. او می‌گوید:

قبلاً قرار بود که وبلاگ‌ها در روز ۱۶ خرداد (روز جهانی محیط زیست) مطلبی درباره محیط زیست بنویسند. اما با توجه به کمبود زمان و هم‌چنین تعطیلات چند روزه در فراخوان جدید از وبلاگ‌های فارسی درخواست شده که در هفته محیط زیست (۱۶ تا ۲۲ خرداد) مطلبی مرتبط با محیط زیست بنویسند.

از همه وبلاگ‌نویسان فارسی دعوت می‌شود در این طرح مشارکت و همراهی داشته باشند.
پس وعده‌ی ما در سبزترین روزهای سال ، ۱۶ تا ۲۲ خرداد ماه ۸۷، روزهایی که وبلاگستان را به کمک هم از همیشه سبزتر خواهیم کرد. نیازی نیست که مطلب شما تخصصی باشد، هدف این است که هر کس بر اساس دیدگاه خود و مخاطبان وبلاگش مطلبی مرتبط با محیط زیست بنویسد.

همه با هم ۱۶ تا ۲۲ خرداد مطلبی مرتبط با محیط زیست خواهیم نوشت.


با هم ۱۶ تا ۲۲ خرداد مطلبی مرتبط با محیط زیست خواهیم نوشت

محمد درویش در وبلاگش مهار بیایان زایی در ارتباط با موج سبز وبلاگستان می‌نویسد:

طرفداران محیط زیست دست کم ۳۶ سال است که در چنین روزی فریاد می‌زنند، اشک می‌ریزند، مقاله می‌نویسند، فراخوان می‌دهند، همایش راه می‌اندازند، برنامه رادیویی و تلویزیونی می‌سازند، فرهنگ‌سازی می‌نمایند، در تحصن و راهپیمایی حاضر می‌شوند، تشکل محیط زیستی برپا می‌دارند، امضا جمع کرده و برای مقامات تومار می‌فرستند ... و خلاصه هر یک به فراخور توان و تخصص و عشق خویش به محیط زیست، نهایت تلاش خود را می‌کنند تا توجه مردم و مسئولین را آن‌گونه که شایسته است به حفظ محیط زیست ایران عزیزمان جلب کنند.

امّا به نظر می‌رسد تا زمانی که این عشق به حفاظت از طبیعت آنقدر قدرتمند نشده باشد که بتواند در قالب احزاب سبز به صحن بهارستان راه پیدا کند، نخواهد توانست از حقوق طبیعت و اجرای درست اصل پنجاهم قانون اساسی کشور، به شکلی سزاوارانه حراست و حمایت کند...
و برای اعلام موجودیت احزاب سبز، راه درازی باید طی شود .

محمد درویش می‌گوید:

پس پیش به سوی روزی که در آن علاوه بر اینکه همه‌ی نویسندگان وبلاگ‌های فارسی‌زبان از محیط زیست می‌نویسند؛
همه‌ی خبرنگاران و سردبیران روزنامه‌های پرشمارگان کشور هم سرمقاله‌ی خود را به محیط زیست اختصاص دهند؛

همه نقاشان با الهام از محیط زیست وطن آثاری ماندگار بیافرینند؛

همه شاعران به یاد محیط زیست و طبیعت زیبای ایران قطعه‌ای مانا بسرایند؛

همه‌ی خوانندگان از محیط زیست و برای محیط زیست ترانه بخوانند؛

همه‌ی آموزگاران مقاطع ابتدایی و متوسطه از عشق به طبیعت و حرمت محیط زیست برای شاگردان‌شان سخن بگویند؛

و همه‌ی مردم به احترام محیط زیست، برای یک ساعت از هر وسیله‌ای که طبیعت را آلوده می‌کند، استفاده نکرده و به احترام این بستر زیبا و این موهبت اهورایی، بر آرامشش بیافزایند. . .

▪ ▪ ▪

مقابله با دزدان دریایی سومالی

در سایت خبرگزاری ایسکانیوز آمده:

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مقابله با دزدان دریایی که در ساحل سومالی ساکن هستند، اقدام می کند.

به گزارش روز شنبه بخش آلمانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران «ایسکانیوز» به نقل از خبرگزاری دویچه وله آلمان، اعضای این شورا روی پیش نویس قطعنامه‌ای با یکدیگر توافق کردند که قرار است روز دوشنبه در این شورا به تصویب برسد.

بر اساس این قطعنامه کشتی‌های خارجی که تحت تعقیب دزدان دریایی سومالی هستند و مورد حمله این دزدان قرار می‌گیرند از این پس اجازه خواهند داشت وارد آب‌های کشور سومالی شوند.
این اقدام قرار است در شش ماه آینده مورد عمل واقع شود.

دولت حاکم سومالی و بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد طی یک درخواست کتبی از شورای امنیت خواسته بودند که در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

طی چند ماه گذشته این دزدان دریایی حملات زیادی را انجام داده بودند. از آن جمله در روز چهارشنبه یک کشتی باری که متعلق به یک شرکت کشتیرانی هلندی بود را ربودند.

حدود یک ماه پیش نیز یک قایق ماهیگیری که به منطقه باسک در شمال اسپانیا تعلق داشت، به همراه ۲۶ تن از کارکنان آن به تصرف این دزدان دریایی در آمده بود.

بنا بر گزارش‌ها ، سومالی سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر ساحل دریایی مشرف به دریای سرخ دارد، که از سوی سازمان کشتیرانی بین‌المللی به دریانوردان هشدار داده شده است، برای دور ماندن از حملات دزدان دریایی، تا فاصله ۲۰۰ مایل دریایی، به سواحل این کشور نزدیک نشوند.

▪ ▪ ▪

توقیف موقت خبرگزاری فارس تهران

دیروز خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خبر از توقیف موقت خبرگزاری فارس داده بود. در ایرنا آمده بود:
یک مقام آگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: خبرگزاری فارس به علت انتشار اخبار دورغین و تشویش اذهان عمومی بطور موقت توقیف شد.

در همین رابطه وبلاگ Ghajarboys می‌گوید:

خبرگزاری فارس هم توقیف موقت شد. دولتی‌ها حتی به خودشان هم رحم نمی کنند. آخه کجای دنیا خبرگزاری حامی خودشون رو توقیف می کنند؟ (جواب احتمالی دولتمردان: ما آنقدر خود انتقاد هستیم و آنقدر فضای فکری ما باز است که حتی اگر خبرگزاری تخلف کرد ما بدون توجه به اینکه حامی ماست یا نه فقط تخلف مربوطه را نگاه می‌کنیم و جریمه می‌کنیم. پارتی بازی اصلاً این‌جا وجود نداره!)

و باز هم در ارتباط با توقیف فارس در وبلاگ حاجی کنزینگتون می‌خوانیم:

این‌‌ها راستی واقعاً خیال می کنن زرنگن. خبرگزاری فارس رو درست موقعی که مملکت تعطیله (اون هم فقط سه روز) می‌بندن تا بگن واسه ما رسانه متخلف، خودی و غیر خودی نداره. حالا بماند که اگه غیرخودی بود، بلایی سرش می آوردن که سازمان ملل می‌نوشت (اصطلاح جدیده).
حالا که تعطیل می کنین، لااقل تا شنبه درشو تخته می‌کردین تا بچه‌های فارس یه شمال توپ می‌رفتن. ما که بخیل نیستیم.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)