تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر - برنامه چهل و دوم

گرانی نان و ترویج فمینیسم در شبکه ۴ سیما

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

تخلیه دانشکده برق خواجه نصیر تهران به علت بمب‌گذاری

در وبلاگ «همه چیز در همه» آمده:
ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه سه شنبه ۸۷/۳/۷ ناگهان ساختمان محل برگزاری کلاس‌های دانشکده برق دانشگاه خواجه نصیر، واقع در سید‌خندان، به علت احتمال بمب‌گذاری در ساختمان مخابرات (روبه‌روی دانشکده) به سرعت تخلیه و تا ساعت ۱۴ دانشگاه رسماً تعطیل و تمام دانشجویان به بیرون هدایت شدند.

لازم به ذکر است قرار بود امروز رییس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه پرسش و پاسخی در این دانشکده حاضر شود که البته به دلایل نامعلومی از دیروز به امروز، سه شنبه موکول شده بود.

نانوایان، نرخ نان مردم را تعیین می‌کنند‌!

سایت خبرگزاری ایسکانیوز- باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران از وضعیت گرانی نان در ایران می‌گوید‌. در این سایت می‌خوانیم:

پس از آن‌که عرضه بنزین آزاد و گرانی انواع مواد خوراکی و غیر خوراکی در شروع سال جدید، آغاز سالِ توام با بحران‌های اقتصادی را به مردم نوید داد، مردم هر روز شاهد کمبود، نایابی و پس از آن گرانی مایحتاج خود هستند‌.

از گوجه فرنگی، سبزی، مرغ، گوشت قرمز گرفته تا روغن و برنج و پودر شوینده، همه مشمول گرانی آغاز سال شدند و در این میان مردم دلخوش بودند که نان که قوت اصلی آن‌هاست از گزند گرانی در امان است و حداقل می‌توانند شکم خود را با نان خالی سیر کنند، اما چند روزی است که نانوایی‌های سطح شهر از ترس این‌که از قافله گرانی قیمت‌ها عقب بمانند، نرخ نان را نیز افزایش دادند.


نانوایی‌ها در تهران، بدون مجوز اقدام به افزایش قیمت نان کرده‌اند

در حال حاضر نیز با وجود این‌که اکثر نانوایی‌ها قیمت نان خود را ۱۵ تا ۲۰ تومان درهر قرص افزایش داده‌اند، وزارت بازرگانی از عدم صدور مصوبه و ابلاغیه برای افزایش قیمت نان خبر می‌دهد و معتقد است که افزایش قیمت نان، غیر‌قانونی است.

در شرایط کنونی مردم چاره‌ای جز انتظار برای کاهش قیمت نان و حضور بازرسان وزارت بازرگانی در نانوایی‌های محله‌شان ندارند. چون در غیر این صورت، باید نان خود را به قیمت دلخواه نانوایان خریداری کنند، این در حالی است که از شروع سال و با بالا رفتن قیمت انواع مواد، مردم همچنان منتظر اقدام دولت علیه گرانی و کنترل بازار هستند و مسوولین نیز در بسیاری از موارد افزایش قیمت را تکذیب کرده و یا اذعان می‌کنند که کاهش قیمت محال بوده و دولت تنها می‌تواند قیمت‌ها را در این سطح کنترل کند‌؟!

خانه‌تکانی بانک‌ها یا ویران‌سازی اقتصاد ایران‌؟

‌این عنوان مطلبی است که ابراهیم صفری در وبلاگش مدیریت‌، اقتصاد و توسعه در ارتباط با ادغام بانک‌های دولتی در ایران می‌نویسد. او می‌گوید:

دکتر احمدی‌نژاد ثابت کرده است که هر گاه حل مساله یا مسابلی بر او دشوار آید، صورت مساله را پاک کرده و تیر خلاص را شلیک می‌کند تا خود و دیگران را از دغدغه‌های روزمره آن موضوع برهاند. متدولوژی مدیریتی او مبتنی بر ساده‌سازی پروژه‌های غامض ‌(‌از حیث ادراکات شخصیه ایشان) و تدوین سیاست و برنامه بر پایه درک جدید خود و یاران و مشاوران نزدیک است.

بنابر‌این هر‌گاه سختی و صعوبت یکی از پروژه ها در حدی باشد که چاره‌ای کارساز برای آن نیابند بهترین راه را از میان برداشتن می‌دانند تا سرعت فرایندهای جاری دچار اختلال نگردد که البته این خود رویکردی از مدل‌های مدیریت اقتضایی است.


دولت احمدی‌نژاد می‌خواهد ۸ بانک دولتی را ادغام کند

مسایلی از قبیل انحلال سازمان مدیریت‌؛ در حالی‌که با تعریف نظامی کارآمد می‌توانست به یکی از اهرم‌های نظارتی قدرتمند برای کشور تبدیل شود‌، انحلال شوراها و اکنون انحلال بانک‌ها و ایجاد صندوق قرض‌الحسنه بزرگی که نه بانک خواهد بود و نه صندوق قرض‌الحسنه واقعی و اسلامی‌! مثال‌های بارزی از تصمیم‌گیری در دایره تصمیم‌سازی‌های چاره‌سوز فوق‌الذکر محسوب می‌گردد .

اکنون باید منتظر سیاست‌های بعدی دولت باشیم و ببینیم آیا فرجام این سیاست‌های خلق‌الساعه‌، به خانه‌تکانی اقتصاد و اصلاح آن منجر خواهد شد یا ویران‌سازی اقتصاد ایران‌؟

ترویج فمینیسم افراطی در برنامه ظهرگاهی شبکه ۴ سیما

و اما در سایت رجانیوز آمده:
برنامه «اردیبهشت» که هر روز ظهر از ساعت ۱۲ تا ۱۳ از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود، به صورت افراطی به مباحث فمینیستی و روشنفکری در حوزه زنان دامن می‌زند.

به گزارش رجانیوز، مخاطب این برنامه با توجه به ساعت پخش آن، اغلب بانوان خانه‌دار هستند و طرح این مباحث برای این طیف خاص از جامعه، می‌تواند آثار منفی در پی داشته باشد.

به عنوان نمونه مجری زن این برنامه در برنامه روز شهادت حضرت زهرا (س)، در سوالی از میهمان برنامه پرسید: مگر مردها لباس زمان صدراسلام را اکنون بر تن می کنند که ما زن‌ها از چادر آن زمان استفاده کنیم؟ که میهمان برنامه نیز نتوانست پاسخ کامل و جامعی به این سوال بدهد.

این در حالی‌ست که مجری این برنامه در طرح شبهات، جهت‌دهی و جمع‌بندی مباحث به سمت دیدگا‌ه‌های افراطی فمینیستی، نقش اساسی دارد. وی از نزدیکان زهرا شجاعی، رییس مرکز امور زنان ریاست جمهوری در دولت سابق و با گرایش‌های تند فمینیستی است.

پخش برنامه‌های زنده و عدم مدیریت و کنترل مباحث مطروحه، دامن زدن به مباحث روشنفکری و شبهه‌زا بدون پاسخ دقیق به این شبهات در این شبکه به ویژه از سال گذشته با تغییر مدیر این شبکه افزایش یافته است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)