تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر - برنامه چهل و یکم

فیلتر وبلاگ‌ها، کراوات، و پرسپولیس یا پیروزی

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

«یکی هم من را تحویل بگیرد و فیلـ‌ ـترم کند! وب‌لاگ خوب، وب‌لاگ فیلـ ـترشده است.»

این را هادى‌نيلى در وبلاگش می نویسد. او می گوید:

«خیلی دارم زور می‌زنم که خودم را نگه دارم و این را ننویسم اما نمی‌توانم! در این یکی‌دو روزه چندتا وب‌لاگ و وب‌سایت دیگر هم به سیاهه لازم‌الفیلـ ـترها اضافه شدند...

فکر کنم تا چندوقت دیگر به جز وب‌سایت‌های اداری و وزارت‌خانه‌ای، فقط می‌توان خبرگزاری فارس و ایرنا را خواند و وب‌لاگ‌های واقعاً آموزنده بچه‌های خبر ۲۰:۳۰ را، و البته وب‌لاگ آقای رییس‌جمهورمان را.


کم‌کم اوضاع دارد جوری پیش می‌رود که فیلـ ـترنشدن برای وب‌لاگ‌ها و وب‌سایت، حکم فحش و ناسزا را پیدا کند. همین‌روزهاست که اگر فیلـ ـتر نشده باشی، به‌ات چپ‌چپ نگاه می‌کنند که: یا آن‌قدر مجیزگو و پاچه‌خوار بوده‌ای که دلیلی برای فیلـ ـترشدن‌ات پیدا نکرده‌اند؛ و یا آن‌قدر بی‌خاصیت و مفنگی بوده‌ای که عموفیلـ ـترباف تو را به کفشش هم نگرفته!

آقا! خانم! شما کسی را در این شورا یا نمی‌دانم چی‌چی تشخیص مصادیق وب‌لاگ‌های لازم‌الفیلـ ـتر ندارید که وساطتی کند و ما را هم بگذارد در همان سیاهه؟! این‌طوری که هنوز سدّمان نکرده‌اند، وب‌لاگ برای‌مان می‌ماند اما آب‌رو نه!»

واردات كراوات تناسبي با فرهنگ ايراني ندارد!

به گزارش خبرگزاري فارس از آستارا، «اصغر حميدي امروز در نشست امور امنيتي و گمركي اين شهرستان نقش كاركنان گمرك در مبارزه با ورود كالاهايي كه با فرهنگ ايراني مغايرت دارد را اساسي خواند.

وي افزود: ورود برخي از كالا مانند لباس ممنوع نيست اما كالاهايي مانند كراوات كه با ذات فرهنگي ايراني مغايرت دارد بايد براي جلوگيري از اين نوع كالا و كالاهايي كه در شان ملي ما نيست اقدامات جدي و متناسب انجام شود.
حميدي با بيان اينكه يك چهلم مرزهاي ايران در حيطه عملياتي گمرك هستند، بر ضرورت جلوگيري از ورود هرنوع كالاي قاچاق و غيرمجاز تاكيد كرد.

فرماندار آستارا نيز در اين جلسه نقش گمرك آستارا در سلامت فرهنگي كالاهاي وارداتي را مهم عنوان و خاطرنشان كرد: بايد در اين زمينه با دقت لازم عمل كرد.

نماينده منتخب مردم آستارا در مجلس هشتم نيز درپايان اين جلسه نقش نظارتي گمرك در امور واردات و صادرات را ويژه دانست.»

پیروزی در مقابل پرسپولیس

نویسنده وبلاگ پوچستان در پستی به نام Piroozi Vs Persepolis مینویسد:

«نکته ایی که برای من توی این 1 هفته آخر لیگ ایران عجیب بود این صحبت سازمان تربیت بدنی در مورد اسم پرسپولیس بود که اعلام کرده بود تیمی به اسم پرسپولیس وجود نداره و این باشگاه نامش پیروزی می باشد و هرکس غیر از این بگوید و بنویسد متخلف است.

من نمی دونم چه اصراری دارن روی این اسم پیروزی وقتی که گزارشگران تلویزیون هم که حقوق بگیر دولت هستن نمی تونن جلوی خودشون رو بگیرن و می گن پرسپولیس . از اون سالهای دهه 60 که بگذریم که خفقان رادیو تلویزیون خیلی زیادتر بود و حتی بازیها پخش مستقیم نمی شد و حتماً باید گزارشگران می گفتن "پیروزی" با روی کار اومدن نسل جدید گزارشگران از قبیل فردوسی پور و مزدک و یوسفی و ... کم کم استفاده از نام پرسپولیس در تلویزیون هم باب شد و یادمه فقط خودشیرینهایی مثل کوتی از لفظ پیروزی استفاده می کردن و حتی با افتتاح شبکه خبر گویندکان خبر این شبکه هم پرسپولیس رو بکار می بردن. حالا باز چی شده و به کجای اسلام برخورده که گیر دادن به اینها که نگین پرسپولیس خدا می دونه ولی چیزی که مشخصه اینه که وقتی صدهزارنفر توی استادیوم فریاد می زنن پرسپولیس و میلیونها نفر این تیم رو به همین نام می شناسن 10 تا روزنامه و سایت و شبکه تلویزیونی شبانه روز هم بگن پیروزی فایده نداره و اینها با اینکار فقط خودشون رو مسخره می کنن و البته سبب ایجاد مشکل برای گویندگان هم می شن. همین بازی پرسپولیس سپاهان رو کافیه ببینید. کاملا مشخص بود که فردوسی پور اجازه نداره بگه پرسپولیس و از اونجا که پیروزی هم توی دهنش نمی چرخید بارها به جای اعلام اسم تیم، از کلمه میزبان یا تیم قرمزپوش استفاده می کرد. درسته که در یک گزارش فوتبال به هر حال از الفاظ مهمان و میزبان و قرمزپوش و مثلاً زردپوش استفاده میشه اما در این مورد خاص میزان استفاده میزبان خیلی بیشتر از پیروزی بود. البته اونجاهایی که هیجان بازی بالا می رفت مثل لحظه گل اول و دوم پرسپولیس ، عادل هم دیگه دستورالعمل یادش می رفت و بر می گشت به اصلش.

حالا از همه جالبتر جناب محصص بود که در شبکه جام جم2 مشغول کارشناسی بود و بحث به استقلال کشید و به جای استقلال گفت تاج و البته خیلی سریع جمعش کرد.

به هر حال ما که حکمت همچین سیاستهایی که درش خواست عمومی هیچ نقشی نداره و یک نوع دهن کجی به مردمه رو نفهمیدیم خیلی هم مهم نیست فقط همین که حال اینها گرفته میشه و همه بر عکس ابلاغیه سازمان عمل می کنن حال می کنیم. این هم نه الان حال کنیما از همون بچگی با این چیزای مملکت خوش خوشانمان می شد.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)