تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر - برنامه چهلم

ملاقات سردار با چراغ خاموش و دیدار شمس با مولانا

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

چراغ خاموش برنامه‌ای است که از شبکه یک سیما پخش می‌شود. پانی در وبلاگش از این برنامه می‌گوید که مهمان یکشنبه شب آن سردار رادان بوده. پانی می‌گوید:

«موضوع برنامه هم امنیت اجتماعی و به‌طور خاص دو موضوع امنیت اجتماعی تو شرکت‌های خصوصی و مزاحمت‌های خیابانی بوده. تو قسمت اولش سازنده‌های برنامه یه تیکه دوربین مخفی درست کرده بودن که می‌رفتن تو شرکت‌های خصوصی و در حالیکه صورت منشی‌ها رو شطرنجی کرده بود بهشون میگفت تو چرا روسری‌ات افتاده اینجا مگه محیط کار نیست؟

بعد که دختر گفت من که روسریم سرمه مجری گفت نه من که اومدم روسری تو و چند تا دیگه از خانم سرشون نبود. توی یه تیکه دیگه هم دوربین زوم کرده بود روی دختری که صورتش محو بود و موهاش های‌لایت شده بود. مجری ازش پرسید ببخشید شما این‌جا چه کاره‌ای؟ بعد که دخترک گفت منشی ... بهش گفت ببخشید با این سر و وضع؟

بعد هم دوربین زوم کرد رو سردار رادان و ایشون هم با یه لبخند گفت به‌به واقعا آفرین شما با این فیلم نشون دادید که ما وظیفه داریم بریم تو شرکت‌ها امنیت برقرار کنیم تا پدر مادرها خیالشون از بابت ناموسشون راحت باشه ما پاسدار ناموس مردمیم.

ببخشید سردار رادان اگه بگیریم متوسط سن اشتغال تو ایران مثلاً 20 ساله، از نظر شما یه آدم 20 ساله گوسفنده دیگه که خودش نمی‌دونه چی باید بپوشه و چه جوری رفتار کنه که شما باید بهشون بفهمونی؟ بعد هم یکی میشه من رو توجیه کنه چرا اون دخترها یا کلا صاحب اون شرکت ها اجازه‌ی گرفتن یه همچین مصاحبه‌ای رو می‌دادن؟ صدا و سیما هم دیگه حق ورود بدون مجوز رو پیدا کرده؟»


در ارتباط با برنامه چراغ خاموش شبکه خبری برنا می‌نویسد:

«... سردار رادان، رئیس پلیس تهران بزرگ، با حضور در این برنامه درباره آنچه در شرکت‌ها می‌گذرد و طرح ورود نیروی انتظامی به شرکت‌های خصوصی در مرحله جدید «طرح ارتقای امنیت اجتماع» وجود شرکت‌های خصوصی در کشور را نفی کرد و گفت: هم اکنون هیچ شرکت خصوصی در ایران وجود ندارد و اصطلاح «شرکت خصوصی» صرفا برای نوعی بازی در ارجاع مراجع قانونی جهت ورود به حریم خصوصی استفاده می شود! رادان در ادامه تصریح کرد: امسال نیز قرار نبود کار جدیدی را آغاز کنیم بلکه استمرار طرح امنیت اجتماعی را در دستور کار داشتیم. در موضوع شرکت ها نیز بحث خاصی شده بود که نظر سنجی‌ها نشان می‌داد خانواده‌ها نگران هستند...

رادان اظهار داشت: ما اساسا شرکت خصوصی نداریم، در قانون اساسی هم این موضوع هست؛ قانون تجارت شرکت‌های تجارتی را به هفت دسته تقسیم کرده است که هیچ کدام هم اساسا خصوصی نیست. مثلا شرکت سهامی داریم، شرکت با مسئولیت‌های محدود داریم و شرکت‌های تضاربی داریم و . . . شرکت خصوصی، غلط مصطلحی است که نامگذاری شده و شاید گریزی برای این باشد که بتوانند یک روز جلوی ضابطتان را سد کنند و غوغا‌سالاری نیز انجام دهند. رادان در ادامه تاکید کرد: شرکت‌های خصوصی اصلا در قانون ما نیست!...

وی درباره عدم حضور نیروی انتظامی در شرکت‌ها تصریح کرد: قرار نیست دختران خانواده‌های ما وسیله دست کسی شوند برای مطامع دیگران. در این موضوع امنیت و پوشش خانم‌ها را مورد توجه قرار می‌دهیم. نکته‌ای در این جا وجود دارد و آن این است که عده‌ای با غوغاسالاری می‌خواستند بگویند کاری که نیروی انتظامی انجام می‌دهند قانونی نیست؛ اولا برابر قانون تجارت و قانون نظام صنفی کار ما قانونی است و بحمدالله در طرح امنیت اجتماعی اتفاق بسیار مبارکی که افتاد این است که هماهنگی کامل و صد در صد و در کنار هم نیروی انتظامی و نیروهای قضایی، موجب شد مجوزهای لازم را اخذ کردیم که موضوعی در شبهه نماند.

رادان تاکید کرد: حتما در این مساله ورود می کنیم؛ متاسفانه همانطور که دوربین برنامه ـ چراغ خاموش ـ رفت و این سوژه ها را شکار کرد ما بدتر از این مسائل را نیز شاهد بودیم و در مستندات ما وجود دارد...»


روز جهانی ملاقات مولانا و شمس در یونسکو

به گزارش خبرگزاری فارس بنیاد شمس و مولانا به زودی با طرح روز ملاقات شمس و مولانا در مقر یونسکو در پاریس، این روز را رسمیت جهانی می‌دهد.

محمدعلی انصاریان، از اعضای هئیت مؤسس بنیاد شمس و مولانا در گفت‌وگو با فارس، گفت: هفته گذشته در جلسه اعضای هئیت امنای این بنیاد در شهر خوی پیشنهاد نامگذاری روزی به نام شمس تبریزی در تقویم ایران مطرح شد.

بنیاد شمس و مولانا، پنجشنبه هفته گذشته با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم خوی در مجلس، محمدعلی موحد، احمد جلالی، توفیق سبحانی و اعضای شورای شهر خوی بر سر آرامگاه شمس تبریزی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

انصاریان همچنین از برگزاری روزی به نام ملاقات شمس و مولانا در یونسکو خبر داد.
وی گفت: در صورت تصویب این طرح، یونسکو یک بار در سال این روز را معرفی می‌کند و برنامه‌هایی را اعلام می‌کند. اما از سال آینده روز ملاقات شمس و مولانا در ایران با برنامه‌های خاصی همراه خواهد بود.

به گزارش فارس، مورخان تأکید کرده‌اند که در زندگی شمس و مولانا هیچ روزی به دقت روز ملاقات این دو عارف در کتاب‌ها و منابع شرقی ثبت نشده است.

عضو هیئت مؤسس بنیاد شمس و مولانا گفت: مسأله قبر شمس مسأله تحقیقاتی است و با صحبت‌های مقامات به سرانجام نمی‌رسد. ما کار را واگذار می‌کنیم به محمدعلی موحد که بزرگ‌ترین محقق زنده و صاحب‌نظر درباره شمس تبریزی است.

وی افزود: موحد خود اهل تبریز است با این حال می‌گوید مزار شمس قطعاً در خوی است.
انصاریان تأکید کرد، ما پذیرفته‌ایم که زادگاه شمس در تبریز و بارگاه او در خوی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بهتر است به عرض این آقایان و حتی آقای موحد که خودشان را به اصطلاح صاحب نظر می دانند برسانم که مزار حضرت شمس نه در خوی است و نه در تبریز بهتر است ایشان نیز بیشتر مطالعه و تحقیق کنند تا به عنوان محقق و صاحب نظر دیدگاه های غلط خودشان را به حلقوم ملت ایران القاء نکنند کار تحقیقی به حمدالله مدرک و سند دارد پس لطفاً در این زمینه اراجیف به خورد ملت بدبخت ندهید. تو مملکتی که آیات عظام برگزاری کنگرۀ مولانا را بی احترامی به امام عصر می دانند حالا چی شده که دولت این وسط دارد سنگ شمس و مولانا را به سینه می زند؟ خدا خودش رحم کند دین را که گند زدید درش فقط مقولۀ این دو عارف وارسته مصون مانده بود که حالا می خواهید این را هم به گند بکشید...یا ارحم الراحمین

-- maral ، May 21, 2008

این کشور کشور اسلامیست وکسانیکه از وضع ناراحتند میتوانند کشور را ترک کنند

-- بدون نام ، Jun 21, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)