تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر - برنامه سی‌اُم

از سرعت و شلاق تا تکنولوژی دست‌شویی‌!

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

شلاق هم به قبض جریمه‌های چند ده هزار تومانی اضافه شد!

مالكان خودروهایی كه حركات مخاطره‌آمیز انجام دهند از ۱۵اردیبهشت به دادگاه ارجاع داده می‌شوند كه طبق قانون، تخلف آنان سه ماه تا یك سال حبس یا ۷۴ضربه شلاق دارد. فرمانده راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر این مساله خودروهای آنان به مدت یک هفته توقیف می‌شود.

حامد در وبلاگ انعکاس می‌گوید:
وضع حقوق بشر در ایران وضع خوبی داشت که شلاق زدن به متخلفین رانندگی هم می‌تواند آمار توحش دولتی را به سرحد جنون برساند.خوب بود که اعدام هم در این قانون دیده شود تا از نظر آمار اعدام که الان در ردیف دوم بعد از چین یک و نیم میلیاردی هستیم به مقام اول دست یابیم و تمدن انقلاب را به رخ جهانیان بکشانیم.

جناب رویانیان به مردم جواب دهید: چرا شلاق زدن‌های این ۳۰ ساله آمار جرائمی از قبیل ارتباطهای از نظر شما نا مشروع و شرب خمر و استمال مواد مخدر را کم نکرده است.

چرا تراشیدن موهای جوانان در ملاء عام به مجرد دستگیری و در کنار خیابان٬ مجازاتی که در اوائل انقلاب به‌وسیله کمیته‌ها انجام می‌گرفت نتوانست مدگرایی و داشتن و آرایش موها را از میان بردارد؟

آیا به‌خاطر دارید که مردان آستین کوتاه را جلب می‌کردید و دست‌های آنان را رنگ سیاه می‌زدید؟ خوب نتیجه چه بود؟ توانستید به جایی برسید؟

بدانید که با این کارها و حرکات نمی‌توانید کسی را متوقف کنید و اصولاً ترس ایجاد کردن در دل مردم نمی‌تواند برای بلند‌مدت جواب قانع‌کننده‌ای برای شما داشته باشد.

در آخر فکر کنم واقعاً مردم را وحوش حساب کرده‌اید که باید با چوب و ترکه و شلاق به مسیر هدایت شوند. این است انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی؟


کاری که نهاد کرد

نهاد نمایندگی مقام معظم در دانشگاه تهران، طی یک عمل متهورانه اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزش رابطه‌ی جنسی به زوج‌های جوان دانشجو کرده است. سالار کاشانی در وبلاگش مرثیه سالهای پاییز می‌نویسد:

چند روز پیش طی یک تماس تلفنی از مسجد دانشگاه تهران از ما خواستند برای شرکت در کارگاه‌های آموزش روابط زناشویی به دانشگاه تهران برویم. با وجود مشغله‌ی زیاد و پیش‌فرض‌هایی که معمولاً در مورد چنین جلساتی وجود دارد، با اکراه به تالار چمران دانشکده‌ی فنی رفتم.

این برای اولین بار بود که در یک جمع تقریباً عمومی شاهد صحبت از ملازمات این رابطه و تشریح دقیق شکل و نحوه‌ی کارکرد و تذکرات بهداشتی در خصوص آلات جنسی مرد و زن بودم و جالب این‌که نهاد دست به چنین ابتکاری زده بود.


اگر بخواهم به شرح دقیق مباحث مطرح شده در کارگاه دیروز بپردازیم یقیناً واژگان به کار رفته باعث فیلتر شدن این سایت خواهد شد. قابل توجه‌ترین نکته در این نشست، سوال‌های پیش پا افتاده و ابتدایی حضار از کارشناس حاضر در برنامه بود که به خوبی نشان می‌داد سطح آگاهی‌های جنسی در میان قشر تحصیل‌کرده نیز تا چه میزان پایین است.



تابوهای موجود در‌خصوص آگاهی از چگونگی عمل اندام‌های تناسلی و مکانیزم روابط این‌چنینی، عامل قابل تاملی در بروز مشکلات روحی ـ به ویژه برای زنان ـ است و نیز نقش تاثیرگذاری در وقوع طلاق دارد.

بیشتر اطلاعات موجود در میان جوانان از مساله‌ی سکس، ناشی از دیدن فیلم‌های سکسی و آموزه‌های شفاهی، غیر‌علمی و گاه نادرستی است که از طرق غیر رسمی به گوش افراد می‌رسد. این دست اقدامات آگاهی‌بخش، از سوی هر نهاد و مرجعی که به انجام رسد، قابل توجه و ستودنی است.


تکنولوژی دستشویی!

در سایت خبرگزاری فارس آمده که ساخت ۱۰۰۰توالت بین راهی به یک شرکت اسپانیایی محول شده است. وبلاگ ایران آزاد دلایل چنین تصمیمی را بررسی می‌کند:
* از آنجا که ایران با جدیت و با تمام قوا مشغول تکنولوژی هسته‌ای بوده است لذا تا کنون از تکنولوژی ساخت توالت بین راهی غافل مانده بود و لذا از این شرکت اسپانیایی کمک گرفته شده است تا ضمن ساخت این دستشویی ها تکنولوژی ساخت آن هم به ایران وارد شود و یک گام دیگر به خودکفایی کامل نزدیک شویم!

*با توجه به کمبود شدید نیروی کار در ایران امکان ساخت این دستشویی‌ها در ایران فراهم نیست!

*با توجه به دستمزد بالای کارگر ایرانی نسبت به اسپانیایی، ساخت دستشویی در اسپانیا و انتقال به ایران (یا انتقال نیروی اسپانیایی به ایران و ساخت دستشویی توسط آنان در ایران) به مراتب ارزان‌تر می‌باشد!

فرضیات فوق اولین گزینه هایی‌ست که به ذهن می رسد. اما یکی از مدیران این شركت در این ارتباط گفته است: ما به عنوان معماران اسپانیایی احساس نزدیكی زیادی به ایرانیان داریم چون هزاران سال مسلمانان در اسپانیا زندگی می‌كردند.
و این یعنی اینکه چون هزاران سال مسلمانان در اسپانیا زندگی می‌کردند آنها می‌توانند برای ایرانیان توالت‌های خوبی بسازند!

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

سر برگزار کنندگان داخلی و خارجی این رویداد عظیم درد نکند ، با این ابتکاری که بمنظور برپا نمودن پلی بین فرهنگهای توالت مندانه هر دو کشوربخرج داده اند !. چقدر خوب میشد که دیگر کشورهای عضو جامعه بین الملل نیز به روش انان روی اورند و برای رفع مشکلات بومی خود از یاری همدیگر بهره جویند !. بطور مثال تبتیها میتوانند به ایتالیائیها در ساختن و فراهم اوردن »» سوسیسهای گوشت خوک «« کمکهای شایانی بنمایند ! بهمانگونه که انان نیز میتوانند به تبتیها راه و روش رفتار و سلوک و صحبت کردن ارام و بدون هیجان را بیاموزند !. اخر مشکل همه ملتها که دستشوئی نیست !!.
داوید.

-- داوید. ، Apr 27, 2008

با خواندن این مطالب به یاد شعار بانوان در اوایل انقلاب به ظاهر اسلامی افتادم که در تظاهراتشان شعار میدادند : ما انقلاب نکردیم تا به عقب بر گردیم !!!!

-- yaghi ، Apr 27, 2008

aliye!
vali ziyad talash nakonid. bekhoda in yeki do nafari ke mundid ham heyf mishid ha.....
az ma goftan.

-- ye dust ، Apr 27, 2008

اولين بار بود سايت مراجعه كردم جالب بود موفق باشيد

-- محمدرضا ، Apr 29, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)