تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
فلاشر ـ برنامه بیست و پنجم

جشنواره نوروزی وبلاگستان فارسی

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

در وبلاگ یک فتحی، خبر یک جشنواره نوروزی را خواندم که چند روزی است شروع شده و تا ۱۳ فروردین هم ادامه دارد و آنهم جشنواره نوروزی وبلاگستان فارسی است که ما هم در انتظار نتایج آن خواهیم ماند.
وبلاگ یک فتحی می‌گوید:

«‌راستش ما یک طرحی داشتیم که در قالب یک جشنواره وبلاگی این عید را با شما بهتر سپری کنیم و سعی خودمان را بکنیم تا در این عید نوروز مطالب جالبتری را تقدیم شما بکنیم. این طرح ما توسط دوستان زیادی مورد لطف و محبت قرار گرفت به طوری که با ایمیلهای خودتان این حقیر را مورد لطف قرار دادید. تا این که از طرف دوست خوبم بابک عزیز نویسنده وبلاگ زنگوله یک دست یاری بزرگ داده شد تا بتوانیم با هم یک جشنواره توی وبلاگستان راه‌اندازی کنیم تا یک ذره از رخوتی که همیشه زمان عید در وبلاگستان به وجود می‌آید جلوگیری کنیم.


جشنواره نوروزی وبلاگستان فارسی

همیشه این اصل بوده است که افراد فامیل به خانه شما در عید سری می‌زنند و مسلماً بچه‌های فامیل انتظار دارند که شما به عنوان یک کامپیوتردان مشهور!! به آنها یک سری مطالب خواندنی نشان بدهید. این بار شما همین مطالب را در وبلاگ خودتان می‌نویسید. مسلماً وبلاگهایی دیگری هم هستند که در این جشنواره شرکت می‌کنند و طبیعی است که با جمع شدن این همه مطلب‌، ما در عید به یک مجموعه بزرگی از مطالب خواندنی با سبکهای نوشتاری مختلف دست پیدا می‌کنیم. این جوری است که با یک فرآیند گروهی بسیار صمیمی ما در آخر عید نوروز به جای یک شروع سال کسل کننده یک سال عالی را شروع می کنیم.‌»

‌و بالاخره وبلاگ یک فتحی می‌گوید که در روز ۱۳ فروردین به پاس زحمات شما بهترین ها انتخاب می‌شوند. برندگان در این سه بخش انتخاب خواهند شد: بهترین وبلاگ، بهترین مطالب، بهترین کامنت‌گذار.

نام مسافران نوروزی‌ همدان، در تپه هگمتانه به خط میخی ثبت می‌شود
«یک دانشجوی همدانی در ابتکاری نو، اقدام به نگارش نام مهمانان نوروزی به خط پارسی باستان (میخی) در تپه هگمتانه کرده است.‌»

این را در سایت ایرنا می‌خوانیم:
«‌علی غفاری‌، که ‪ ۲۱‬سال سن دارد، به همراه سهیل دلشاد، دانشجوی رشته مترجمی زبان انگلیسی، با این اقدام بی‌سابقه تمام مهمانان نوروزی را به خود جالب کرده‌اند و نام علاقه‌مندان را روی تخته سنگ‌های کوچکی به خط میخی می‌نگارند.

غفاری به خبرنگار ایرنا گفت: شش ماه است که به این کار مشغول هستم و این ایده را برای نخستین بار در نمایشگاهی که در ایام نوروز روی تپه هگمتانه برپا شده عملی کردم و به نمایش عموم گذاشته شد...
از گونه‌های مختلف این خط می‌توان به میخی "سومری"، "اکدی"، "ایلامی"، "اوگاریتی" و "هخامنشی" برای نوشتن فارسی باستان اشاره کرد.

تمام خطوط میخی که تاکنون رمزگشایی شده‌اند از چپ به راست نوشته می‌شوند و پژوهشگران ابداع‌کننده این خط را سومری‌ها می‌دانند.

خط میخی که در تپه هگمتانه به آن نگارش می‌شود متشکل از ‌۵۰‬ علامت است و آخرین نوع خط میخی به شمار می‌رود.‌..

تپه باستانی هگمتانه در ورودی شهر همدان واقع شده است.‌»



امضای اعتراض نامه بین‌المللی در مورد فیلتر شدن جامعه مجازی ایرانیان cloob.com

کیوان در وبلاگش می‌نویسد:

«‌سایت کلوب (cloob.com) در کمتر از ۱ ماه، ۲ بار به صورت ناگهانی در فهرست فیلترینگ مخابرات قرار گرفت و هم اکنون دسترسی صدها هزار کاربر و میلیون‌ها بازدید‌کننده به آن امکان‌پذیر نیست. فیلترینگ بدون توضیح و پر از ابهام بزرگترین جامعه مجازی ایرانیان در شرایط فعلی کشور این شائبه را در ذهن ایجاد می‌کند که فیلترینگ این سایت، ممکن است بر‌گرفته از اغراض شخصی باشد. متاسفانه زحمات مدیران این سایت در طی سه سال گذشته که تمام تلاش خود را با همکاری کاربران خود در پاک و قانونی نگهداشتن فضای آن نموده‌اند، از بین رفته و جدا از ضررهای مالی وارد شده، حیثیت هزاران کاربر ایرانی نیز زیر سوال رفته است.

برای حمایت از کاربران سایت کلوب... اعتراضنامه بین‌المللی زیر را امضا کنید

همچنین با درج متون اعتراض‌آمیز در وبلاگتون مارو تو این امر یاری کنید.»


این فیلترینگ در صورتی است که ما در سایت cloob.com می‌بینیم که نوشته شده:
«‌بیشتر مباحث و کلیه تصاویر (‌پروفایل‌ها‌، کلوب‌ها‌، آلبوم‌ها ) سایت در جهت تطابق با قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران توسط تیم مدیریت سایت و پلیس کلوب کنترل می شوند.‌»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود
درحمايت از سايت كلوب دات كام هم اعتراض نامه را امضاء نموده ام و هم در هر دو وب سايتم مطلبي گذاشته ام (ضمنا راديو زمانه هم به ليست پيوندهايوبلاگ فرياد اضافه شده است و هم لوگوي آن نيز درآن بنمايش درآمده است البته درهردو وبلاگ:
http://www.faryad60.blogfa.com
http://www.khabgaheghaem.blogfa.com
موفق باشيدوپيروزوسلامت وآزاد
ياحق
بدرود

-- فرياد ، Mar 27, 2008

نتیجه مسابقه چی شد؟؟؟

-- محمد ، Apr 21, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)