تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

فلاشر و بهارانه

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

بهار،مهربانی و صلح
بالاخره اومد، با همه سختی‌ها و سرما در راه رسیدنش بالاخره اومد. بهارو می‌گم، حوالی ساعت 18/9 صبح رسید. با اینکه خسته بود، ولی مثل همیشه لبخند بر لبش بود. با کوله‌باری از هدیه و سوغات که برای بچه‌ها آورده بود. می‌دونست بچه‌های بسیاری منتظر او هستند. اول از همه رفت سراغ اونهایی که نتونسته بودند برای شب عیدی شیرینی و میوه بخرند. بعدش رفت سراغ پدرانی که هنوز مردد بودند بروند خونه یا نه؟ آخه دستشون خالی بود .خالی خالی‌تر از همیشه چون بعضی‌هاشون آخر سال بیکار شده بودند.

بعدش هم رفت سراغ مادران و زنانی که شوهران و بچه‌هاشون تو زندون بودند نه به‌خاطر خلاف فقط به‌خاطر نداری، به‌خاطر بی‌پولی و به‌خاطر حرف حق! بهار هیچ‌وقت از این‌همه کار خسته نمی‌شد، چون مردم را دوست داشت همون‌طوریکه اونها بهارو دوست داشتند. می‌دونست همه به امید اومدن اونه که انتظار می‌کشند. همه حتی اونی که هیچی نداشت موقع اومدن بهار خوشحال بود و دستش به دعا بالا که خدایا ممنون که زنده گذاشتی منو تا یک‌بار دیگه بهارو ببینم. برای بهار فرقی نمی‌کرد تو اهل چه فرقه‌ای؟! برای او فرق نمی‌کرد پول داری یا نه؟! برای او اصولگرا و اصلاح‌طلب معنی نداشت. برای او شهروند درجه 1 و 2 بی‌معنی بود. فرقی نمی‌کرد تو مسلمونی یا کافر. تو دین‌داری یا بی‌دین. برای او فقط یک چیز معنی داشت و اون دوست داشتن و مهربانی بود برای اون صلح و سپیدی ارزش بود و بس!
این بهاریه‌ای بود از وبلاگکاغذپاره


بزرگ‌ترین هفت‌سین
بهروز برادران نوبری در سایت زیرچشمی نوشته:

«دیشب تو اخبار شنیدم که تو فرهنگسرای امیرکبیر که اسمش شده فرهنگسرای ملل بزرگ‌ترین هفت سین تهران رو چیدن! صبح رفتم قیطریه که این سفره رو ببینم! تنها چیزی که دیدم پوستر سوراخ شده و به درخت منگنه شده‌ای بود که می‌بینید! وقتی جویای احوالات شدیم فهمیدیم که این سفره فقط یک روز برای نمایش بوده اون هم روز 28‌ام اسفند که ارتباطی به تاریخ مندرج در پوستر نداره!

نمی‌دونم کدوم نادانی این برنامه‌ریزی رو کرده بوده که سفره‌ی هفت سین رو قبل از عید بچینن و همون روز هم بردارن! گویا نوروزشون زود اومده و زود هم رفته! به هر حال خیلی هم دور از انتظار نبود! ایران دیگه.»

ولی خوب باید به این دوستمون بگم که ناامید نشه و اگه همچنان می‌خواهد بزرگ‌ترین سفره هفت سین رو ببینه می‌تونه به قزوین سفر کنه چون شبکه خبر کاسپین، خبر از پهن شدن بزرگ‌ترین سفره هفت سین کشور در این شهر می‌ده. در شبکه اطلاع رسانی استان قزوین آمده:

این سفره هفت سین با مساحت ‪۴۰۰‬ مترمربع در محل سبزه میدان از امروز تا پایان تعطیلات نوروز در معرض دید شهروندان قزوینی و میهمانان نوروزی قرار خواهد گرفت. وی خاطرنشان کرد: این سفره هفت سین به همت آقایان محمدرضا جاوید و ناصر بشیری از هنرمندان حجم‌ساز ساخته شده است.

صادق آریان سرپرست سازمان فرهنگی - اجتماعی شهرداری قزوین می‌گوید: سفره هفت سین با توجه به پیشینه تاریخی این شهر و پایبندی شهروندان قزوینی به‌ آداب و رسوم ماندگار ایرانی و با هدف بازپردازی آیین‌های ایرانی، ایجاد روحیه شور و نشاط بین شهروندان و زیباسازی چهره شهر به‌عنوان یک پایلوت گردشگری به‌ویژه در ایام نوروز برای استقبال از مسافران نوروزی چیده می‌شود.

یک تبریک به مژگان جمشیدی آن هم در آستانه نوروز 87
نظرسنجی «برترین‌های رسانه‌ای سال» در پایان هر سال توسط مجله اینترنتی هفت‌سنگ برگزار می‌شود. در این نظرسنجی برترین‌های رسانه‌ای سال در حوزه‌های مختلف انتخاب می‌شوند.

در وبلاگ «زادگاهم ایران است، فرزند ایرانم» می‌خوانیم:
نیمه شب سه‌شنبه وقتی سری به دنیای مجازی اطلاعت زدم، در تارنمای همنهاد خبرجالبی را دیدم که بسیار خوشحال کننده بود. خبری از نوع برنده شدن دختری سبزاندیش در انبوه نویسندگان دنیای مجازی.

آری خبر این‌گونه بود که:
مجله اینترنتی هفت سنگ بی‌سر و صدا مطابق رسم این چندساله اقدام به انتخاب و معرفی برترین‌های رسانه‌ای سال کرده‌اند. خوشبختانه، نام وبلاگ «دیده‌بان محیط زیست ایران» در بین یکی از هفت کاندیدای برتری است که به انتخاب هیأت داوران این رسانه، در بخش وبلاگ سال استحقاق قرار گرفتن در بین برترین‌ها را یافته است.

ما هم به مژگان جمشیدی تبریک می‌گوییم. همیشه سبز باشی.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)