تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
فلاشر، برنامه هفدهم

فلاشر ـ برنامه هفدهم

لیدا حسینی‌نژاد

«فلاشر» نگاهی سریع به اخبار روز است؛ به‌روایتی که در سایت‌های خبری و یا وبلاگستان فارسی آمده، و این‌بار شیوه‌های کاهش هزینه‌ پیامک و طریق دیدن علی سنتوری در سینمای خانگی و حکایت آن نامه به کنکور جنسیتی!

Download it Here!

کسی پیام کوتاه اعتراض ما را می‌شنود؟

تعرفه هر پيامک با حروف لاتين از ۱۴۷ ريال به ۲۲۲ ريال افزايش يافت و تعرفه هر پيامک با ۶۰ کاراکتر فارسي از ۱۴۷ ريال به ۸۹ ريال کاهش يافته است. وزیر ارتباطات و فن آوری از تغییر تعرفه پیامک از تیر سال آینده خبر داد که برای وبلاگ خیزران این سوال‌ها پیش میاد:

چه باید کرد؟
می توانیم سوال را این طور هم بیان کنیم: چه می توان کرد؟
یا اصلا بپرسیم: چرا باید کاری کرد؟
یا نتیجه‌گرا باشیم: اصلا می توان کاری کرد؟ ...

هر یک از این سوال ها، جوابی دارد، ولی من تنها به این سوال جواب می دهم: چه می توان کرد؟

۱ـ اولین کاری که می توانیم انجام بدهیم و البته باید مواظب مخالفت دولت فخیمه جمهوری اسلامی ایران هم باشیم، ارسال اس.ام.اس های اعتراض به برنامه های صدا و سیماست که از شماره های خاص برای دریافت پیام کوتاه استفاده می کنند. فرض کنید عادل فردوسی پور اعلام کند: در برنامه نود امشب نصف پیام کوتاه ها در اعتراض به افزایش قیمت پیام کوتاه، تنها نوشته اند: من به افزایش نرخ پیام کوتاه معترضم.به این شکل دولت مجبور می شود که صدای ما را بشنود! ...

۲ـ می توانیم دسته جمعی یا تک تک به سازمان بازرسی کل کشور شکایت کنیم...

۳ـ می توانیم اپراتورمان را عوض کنیم و از سیم کارت های ایرانسل استفاده کنیم! حداقل می دانیم که نیمه شب ها یا با انتخاب طرح های رنگارنگش، هزینه پیام کوتاهمان کمتر می شود...

۴ـ می توانیم از نمایندگان‌مان که این روزها باید انتخاب شوند، بخواهیم که این کار را بکنند! یک طرحی، چیزی که دولت را مجبور کند هزینه پیامک را با نرخ تمام شده محاسبه کند! این چنین طرحی بسیار خوب است و ما حتما در وبلاگستان به این نماینده های خوب دوباره رای می دهیم! ... البته یک شماره پیامک هم اعلام کند تا ما با همان نرخ قبلی از او حمایت کنیم!

۵ـ و در نهایت می توانیم دعا کنیم! خدایا تو خودت نرخ پیامک را ارزان کن! خدایا خودت کاری کن که پیامک به سرنوشت بنزین دچار نشود! خدایا خودت خوب می دانی که ما چقدر به پیامک نیاز داریم، برای هزار تا کار!. . . [+]

***


پوستری متفاوت از فیلم «علی سنتوری»

"سنتوری" را باید دید

اما همچنان می ریم سروقت حکایت فیلم سنتوری که مریم ابریشمکار در وبلاگش روز چهل و سه طلوع برای داریوش مهرجویی حرفهایی داره. او میگه:

سلام آقای مهرجویی
دیشب فیلم "سنتوری" را دیدم. یک سی دی برداشتم و به منزل دوستی رفتم و چند ثانیه طول کشید تا همه زحمت شما و گروه‌تان را روی آن ریخت. احساس گناه نمی‌کنم، اگر شما راضی نبودید که فیلم را بدون رعایت حق مولف آن نباید دید. چرا نباید می‌دیدم؟

من حق دارم فیلم "سنتوری" را ببینم. این حق من است بدانم کشورم بر سر یک فیلم چه می آورد؟ حق من است فیلم مهرجویی را ببینم، وقتی تمام دیالوگ‌های "هامون" و "پری" او را هر روز با خود زمزمه می‌کنم. باید بدانم در آن چیست که اینگونه آن را بی‌رحمانه سانسور کرده‌اند. حق من است بدانم مملکت دارانم چه با خود فکر می‌کند؟ چرا فیلم را نمی‌دیدم وقتی تنها با دو ساعت باورم می‌شود که این وطن هرگز برای "ما" وطن نبوده است.

آقای مهرجویی،
من این فیلم را دیدم و به هر کس که بخواهد عمیقا بداند در کجا زندگی می‌کند، خواهم داد. بگذار همه ببینند چه بر سر مردم دارد می‌آید... چرا نبینیم؟ خسارت چند میلیونی ارزش ندارد... بگذارید همه بدانند این مملکت با مردم چه کرده و نه "اعتیاد". این‌ها با خودشان هم درگیرند تا حدی که نزدیک انتخابات خواستند بازار این فیلم را داغ کنند تا باز هم به بازی احمقانه‌شان ادامه دهند.

"سنتوری" را باید دید.

البته در پی نوشت این مطلب می خونیم که مریم ابریشم کار میگه: اگر مطمئن شوم که شماره حسابی که اعلام شده برای مهرجویی است حتما پول بلیط ام را واریز خواهم کرد. من "سنتوری" را در سینمای خانگی دیدم. [+]

***

نامه به يک کنکور جنسيتي

و اما خبر آخر که آخر خبر هم هست سهمیه بندی جنسیتی در دانشگاههای دولتیه که دولت برای جلوگیری از روند افزایش تعداد دختران دردانشگاهها این سهمیه بندی یا " تبعیض" رو در نظر گرفته. در سایت روزنامه اعتماد یک نامه به کنکور جنسیتی پیدا کردم که براتون می خونم.

سلام جنسيتي، خوبي کنکور؟

چشممان به جمال تو روشن. ما تا حالا چند جور کنکور داشتيم. کنکور آزمايشي، کنکور سراسري، کنکور آزاد، کنکور پيام نور... شکر که با تلاش شبانه روزي و مستمر دوستان تلاشگر به کنکور جنسيتي هم رسيديم.

کنکور جنسيتي جان (سوء برداشت نشود از گفتن جان، بيشتر منظورم به کنکور بود) واقعاً باعث مباهات است که ما هر روز يک قله جديد و رفيع را فتح مي کنيم و افتخاري باقي نمانده که ما آن را به نام خود گل کاري نکرده باشيم.

کنکور جنسيتي عزيز...بگذار در اين نامه بخشي از آن روياهاي باشکوه آينده را برايت تصوير کنم؛

1- داوطلبان مي خواهند در کنکور به طريقه اينترنتي ثبت نام کنند اما چون لفظ «جنسيتي» در زبان انگليسي يک کلمه سه حرفي است که آن هم از بيخ فيلتر است، هرچه تلاش مي کنند در صفحه يي که پيش رويشان براي ثبت نام باز مي شود نوشته «مشترک گرامي دسترسي به اين سايت امکان پذير نمي باشد»

2- سوالات کنکور براي داوطلبان تفکيک مي شود. خانم ها به سوالات نظير مورد ذيل پاسخ مي دهند. سوال؛ زمام امور دولت آلمان در دست کدام «زن» است؟ الف- اون ضعيفه آنگلا مرکل ب- خواهر آنگلا مرکل ج- سر تخته بشورنش مرکل رو د- الهي جز جيگر بزني مرکل، بي شوهر بموني ايشا الله...

طبعاً براي آقايان سوال اينطور خواهد بود؛ آيا «مردي» به سبيل است؟ الف- چاکر داداش ب- شب بود سيبيلات رو نديدم ج- خيلي تو لوطي صفتي د- با مايي، والايي، از مايي، آقايي

3- داوطلبان سر جلسه پاسخنامه هاي هوشمند خواهند داشت. يعني اگر اشتباهاً پاسخنامه مربوط به آقايان زير دست خانمي بود، خود پاسخنامه چند بار سرفه مي کند و مي گويد ياالله و بالعکس اگر پاسخنامه مربوط به خانم ها زير دست آقايي (خدا به دور) باشد خود پاسخنامه مي گويد چشماتو درويش کن.کنکور جنسيتي عزيز تو حاصل تلاش دوستان عدالت محور ما هستي و به همين دليل تو نيز دستاورد بزرگي همچون ساير دستاوردهاي اين دو سال و اندي محسوب مي شوي. . . [+]

***

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اگر چه باید ظاهرا از انعکاس مطلب وبلاگم (خیزران) و خوانده شدن آن در رادیو زمانه خوشحال باشم، اما به این علت که با هدف بنیادی این رادیو و بسیاری از مطالب آن که در جهت تحمیل اراده بیگانگان بر کشورم فعالیت می کند، مخالف هستم؛ خواهشمندم مراتب اعتراض من را منتشر کنید.
البته طبیعی است که این کار را نکنید چرا که دست من کوتاه و خرما بر نخیل!
اما بنده در صورتی که این امر انجام نشود، مراتب اعتراضم را در وبلاگم و در دیگر سایت هایی که به نوعی به آنها دسترسی داشته یا همکاری دارم، منتشر می کنم.
ببینیم رادیو زمانه دموکرات! در مقابله با اعتراض یک وبلاگ نویس ایرانی چه عکس العملی از خودش نشان می دهد؟
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .
زمانه ـ عکس العمل رادیو زمانه برای انتشار اظهارنظرهایی که در متن آن به افراد توهین نشده و از حرمت کلام دور نباشند، نشر و در معرض دید همگان گذاشتن آنهاست.
معرفی وبلاگ های فارسی زبان و خواندن گزیده هایی از نوشته های آنها با درج و ذکر ماخذ از برنامه های اولیه ی این رادیو بوده و هست..
قصد ما در رادیو زمانه، مقابله با هیچ وبلاگ نویسی ـ چه ایرانی و یا غیر ایرانی ـ نبوده و نیست.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

-- سیدعلی ، Feb 27, 2008

من دنبال آدرس میل شما گشتم پیدا نکردم. چند تا پیشنهاد داشتم. ممنون می‌شم با آدرس ایمیل با من تماس بگیرید.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
زمانه ـ نشانی های تماس با رادیو زمانه را در صفحه تماس در صفحه اول سایت ببینید
http://radiozamaneh.org/about/1654.html
. . .

-- امین ثابتی ، Feb 29, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)