تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
فلاشر-برنامه پانزدهم

سنتوری در پیاده‌رو، بلوتوث‌بازی در مترو ممنوع

لیدا حسینی‌نژاد

Download it Here!

اکران سنتوری در پیاده‌روهای تهران و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
نسخه سانسور نشده فیلم سنتوری از هفته پیش در پیاده‌روهای تهران به اکران دراومد. البته به شکل قاچاق. می‌ریم سری می‌زنیم به سایت سینمایی راه فیروزه که از وزیر فرهنگ و ارشاد و سنتوری می‌گه:

به گزارش راه فیروزه‌، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه پس از افتتاح فرهنگسرای شهید آوینی بندرعباس در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی گفت: شواهد و قراینی در دست است که بر اساس آن می‌توان نقش عوامل فیلم سنتوری در توزیع قاچاق آن را مورد بررسی جدی قرار داد‌.

وی افزود: نسخه قاچاقی که هم اکنون در کشور پخش شده است از روی نسخه‌ای تکثیر شد که تنها در اختیار عوامل دست اندرکار این فیلم بوده است. وی تصریح کرد: در حالیکه عوامل سنتوری فیلم را به صورت غیرقانونی از کشور خارج و آن را به نمایش گذاشته‌اند، مسئولان دولتی را متهم می‌کنند که به لحاظ قضایی و حقوقی قابل پیگیری است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هم اکران این فیلم در خارج از کشور و هم فرستادن آن روی شبکه اینترنت از طریق یکی از کشورهای همسایه تخلف بوده ، به همین دلیل از دستگاههای قضایی و امنیتی می‌خواهم عوامل آن را شناسایی و مجازات کنند. وی ضمن دفاع از عملکرد معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عدم صدور مجوز اکران به این فیلم تاکید کرد که این تصمیم امری قانونی و مسبوق به سابقه بوده است.

صفار هرندی با ستایش از عملکرد جعفری جلوه به عنوان یک مدیر توانمند فرهنگی و دارای سابقه طولانی در این حوزه، از کسانی که با موضع‌گیری در برابر مدیران به گونه‌ای وانمود می‌کنند که مدیران فرهنگی در ساحتی جدای از اهالی هنر و فرهنگ قرار گرفته‌اند، انتقاد کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از اصحاب فرهنگ انتظار می‌رود با بلوغ فرهنگی خود را در مقابل این گونه امواج منفی فرهنگی محافظت کرده و از چیزی دفاع کنند که نقطه عزیمت فرهنگ و هنر برای رسیدن به اوج و تعالی فرهنگی است.

استادشجریان کنفرانس مطبوعاتی برگزار می‌کند
فرشید احمدی در وبلاگش بنام استاد شجریان خبر از بهبود حال محمدرضا شجریان می‌ده و می‌گه:

استادشجریان استاد نامی آواز ایران گفت: "ظرف هفته‌های آینده تمریناتم را از سر می‌گیرم و پیش از آن هم در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت خواهم کرد"

محمدرضا شجریان که به علت ناراحتی ریوی ۹ روز پیش در بیمارستان کسری تهران بستری شده بود؛ امروز در گفتگوی تلفنی به همشهری آنلاین گفت: "در سلامت کامل هستم و دوران نقاهت را در منزل می‌گذرانم و پزشکان هم اجازه از سرگیری فعالیت‌های حرفه‌ای‌ام را داده‌اند."

وی همچنین افزود: "من ‌دوباره از همه عزیزانی که به من لطف دارند و جویای حالم هستند صمیمانه سپاسگزارم."

بلوتوث‌بازی در مترو ممنوع!
به گزارش خبرنگار پارسینه، شنیده شده است به زودی شرکت مترو با کار گذاشتن دستگاههای مخصوص امواج بلوتوث را در واگن‌های مترو کور خواهد کرد.

تقریباً همه موبایل‌های جدید و پیشرفته امروزی به بلوتوث مجهز هستند. این ابزار ارتباطی از آن رو در کشور ما بیشتر خواهان پیدا کرده که به راحتی این امکان را می‌دهد تا شما فایل عکس، صدا یا فیلم را با دیگران به اشتراک بگذارید.

دلیل این مساله حجم عظیم مبادله بلوتوث های مستهجن و غیراخلاقی که هرروز در واگن‌های متروی تهران انجام می‌شود، عنوان می‌شود این مبادله به صورت یک ناهنجاری اجتماعی درآمده است.

از زمان دقیق نصب این دستگاههای مخصوص، اطلاعی در دست نیست ولی احتمالاً از تعطیلات نوروزی این دستگاه‌ها فعال خواهند شد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)